تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

در جلسات کاری چطور مثل یک کارمند متشخص رفتار کنید

خیلی مهم است که در جلسات کاری رفتار مناسبی داشته باشید تا کارمندان دیگر نیز از رفتار شما آزرده نشوند، در ادامه این مقاله ۶ مورد از رفتارهایی که باید تا جای ممکن از انجام آن‌ها اجتناب کنید آورده شده است.

خودنمایی در جلسه

اشتیاق زیاد برای نشان دادن شایستگی‌ها به رئیس و صحبت درباره موضوعاتی که به دیگر کارمندان حاضر در جلسه مربوط نمی‌شود می‌تواند به‌طور ناخواسته منجر به تصاحب کردن جلسه شود، همچنین ممکن است همکارانتان احساس کنند که شما می‌خواهید از دستاوردهای آن‌ها به نفع خودتان استفاده کنید. بنابراین سعی کنید از زیاده‌گویی پرهیز کرده و اعتدال را در سخن گفتن رعایت کنید تا رئیس‌تان نیز از منحرف شدن مسیر بحث خشمگین نشود.

انتخاب موضوعات بی‌فایده

بحث کردن اگر سالم باشد هیچ ایرادی ندارد اما اگر در طول جلسه مدام بحث‌های مختلف راه بیندازید، دیگران شما را به چشم یک فرد اهل بحث‌وجدل و سخت‌گیر خواهند دید. شاید شما هم وسوسه شوید که در طول جلسه ایرادهای همکارانتان را بگیرید اما ازآنجاکه همه در محیط جلسه حالت تدافعی به خودشان می‌گیرند، بهتر است که این مشکلات به‌صورت خصوصی حل شوند. بنابراین اگر احساس کردید که به‌طور مداوم در حال ایراد گرفتن از دیگران هستید بدانید که این موضوع بعدا برایتان مشکل‌ساز خواهد شد.

تکفارس آی آر

با تکبر سخن گفتن

زمانی که رئیس‌تان در مورد آخرین وضعیت یک پروژه سوال پرسید به خودتان مسلط باشید و تمام دستاوردهای خود را با غرور و تکبر اعلام نکنید، بلکه به‌عنوان عضوی از تیم، نام افرادی را که در این پروژه مشارکت داشته و زحمت زیادی کشیده‌اند را نیز ذکر کنید. مطمئن باشید که رئیس شرکت نیز از اشتیاق شما برای ترفیع اعضای تیم تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

چک کردن موبایل

چک کردن موبایل در طول جلسه یکی از بدترین و توهین‌آمیزترین کارها است، زیرا نه تنها باعث بی‌احترامی به سخنران جلسه می‌شود بلکه حواس دیگران را نیز پرت می‌کند و نشان می‌دهد که شما روی کار خودتان تمرکز ندارید یا نسبت به موضوع جلسه بی‌اعتنا هستید. بنابراین قبل از اینکه وارد اتاق شوید موبایل خود را بی‌صدا کرده و داخل جیبتان قرار دهید، اگر نمی‌توانید در برابر وسوسه چک کردن موبایل مقاومت کنید، آن را همراه خود به جلسه نیاورید.

شکایت کردن

www.takfars.ir

ابراز ناامیدی و شکایت کردن یکی دیگر از کارهایی است که نباید در حضور دیگر اعضای تیم انجام شود، زیرا رئیس‌تان ممکن است فکر کند که شما از نظر روحی آسیب دیده‌اید و برای ترفیع گرفتن آمادگی ندارید. بنابراین به‌جای ایراد گرفتن از سیستم موجود سعی کنید که برای پیشرفت محیط شغلی خود راه‌حل‌های سازنده پیشنهاد دهید.

هشیار نبودن

حفظ تمرکز در جلسه‌های طولانی شرکت یکی از سخت‌ترین کارها است. اما سعی کنید در کل مدت زمان جلسه هشیار باشید و فکر نکنید که خمیازه کشیدن و چشم‌های خسته شما از نگاه مدیر و دیگر کارمندان دور می‌ماند. یادداشت‌برداری از اطلاعات دیگران نه تنها می‌تواند هشیاری شما را در طول جلسه حفظ کند بلکه می‌تواند به شما در انجام کارها کمک کند؛ همچنین رفتار کنترل شده، مدیر شرکت را تحت تاثیر قرار می‌دهد و رابطه شما را با همکارانتان قوی‌تر می‌کند.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر