تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

درمان های خانگی و ساده برای درمان ترک پاشنه های پا

خمیری از موز

موز، یکی از بهترین راهها برای کمک به التیام سریع پاهای ترک خورده است. چند موز رسیده را بردارید و آنها را له کنید تا به شکل خمیر در بیایند. این خمیر را روی نواحی آسیب دیده پاها قرار دهید و اجازه دهید حدود ۲۰ دقیقه بماند. می توانید برای تسریع زمان بهبودی، جوراب بپوشید و اجازه دهید در طول شب روی پاهایتان بماند. آووکادوی له شده به همراه روغن نارگیل نیز برای این کار مناسب است.

با روغن زیتون ماساژ دهید

روغن زیتون، یک مرطوب کننده بسیار عالی برای پوست است و قرن هاست که به وان های حمام اضافه می شود. افراد زیادی وجود دارند که روغن زیتون را بطور منظم به وان حمامشان اضافه میکنند و در مورد توانایی آن برای نرم نگه داشتن پوست، سوگند میخورند. ماساژ دادن روغن زیتون روی نواحی ترک خورده پاهای شما به التیام سریع علائم آزاردهنده کمک خواهد کرد. این روغن به رطوبت رسانی کمک میکند، در حالیکه ماساژ به تحریک گردش خون کمک خواهد کرد. روغن بادام، یک روغن عالی دیگر برای کمک به التیام پاهای ترک خورده است. روغن نارگیل نیز مفید است.

وازلین و آب لیمو

تکفارس آی آر

مخلوطی از وازلین و آب لیمو در التیام سریع پاهای ترک خورده، موثر است. برای استفاده از این درمان خانگی سریع، پاها را برای حدود ۲۰ دقیقه در آب گرم خیس کنید و سپس کاملا خشک نمایید. یک قاشق غذاخوری وازلین را با ۳ قاشق چایخوری آب لیمو بخوبی مخلوط کنید. این مخلوط را روی پاها بمالید و اجزاه دهید یک ساعت بماند. همچنین می توانید روی آن را با جوراب بپوشانید و بگذارید در طول شب روی پاهایتان بماند. اگر این کار را هر روز انجام دهید، در حدود یک هفته شاهد نتایج مثبت آن خواهید بود.

عسل

عسل برای پوست، فوق العاده مفید است. نه تنها فوق العاده مغذی است بلکه سرشار از خواص ضدباکتری می باشد. مردم هزاران سال است که از عسل برای درمان انواع مشکلات مختلف استفاده میکنند و بسیاری از ویژگی های قدرتمند آن برای پوست آگاهند. تمام کاری که باید انجام دهید، آن است که نصف فنجان عسل را در یک سطل آب گرم مخلوط کنید. پاهایتان را بمدت ۲۰ دقیقه در این مخلوط بخیسانید و سپس با یک لیف مالش دهید. این کا ر را به هر تعداد دفعات لازم تکرار کنید تا زمانیکه به نتایج مورد نظرتان برسید.

ویتامین E

ویتامین E به خاطر خواص مفیدش در افزایش سلامت پوست، شناخته شده است. ثابت شده که این ویتامین، چین و چروکها و خطوط ریز را برطرف میکند و مردم قرن هاست که از ویتامین E برای حفظ جوانی و درخشش پوستشان استفاده میکنند. ویتامین E، تاثیر بسیار مثبتی در کمک به درمان و جلوگیری از ترک خوردن پاها دارد. شما می توانید آن را به شکل مکمل مصرف کنید یا روغن خالص آن را تهیه کرده و روی قسمتهای آسیب دیده پاهایتان بمالید. همچنین ممکن است لازم باشد غذاهای غنی از ویتامین C بیشتری در رژیم غذایی تان جای دهید، از جمله آووکادو، بادام، زرد آلود، پاپایا و تخمه آفتابگردان.

www.takfars.ir

خمیر بلغور جو دوسر و روغن زیتون

می دانید که روغن زیتون برای پوست، عالی است اما آیا می دانستید که بلغور جودوسر در درمان و تسکین پوست خشک و ترک خورده، بسیار مفید است؟حمام بلغور جو دوسر، صدها سال است که برای کمک به تسکین پوست تحریک شده یا ملتهب، مورد استفاده قرار می گیرد. افراد بسیاری با آبله مرغان یا آفتاب سوختگی، برای تسکین سوزش و خارش پوستشان از حمام بلغور جو دوسر استفاده کرده اند. ترکیب کردن بلغور جو دوسر و روغن زیتون، یک روش عالی برای التیام پاهای ترک خورده است.

یک قاشق غذاخوری بلغور جو دوسر و یک قاشق غذاخوری روغن زیتون (روغن بادام نیز موثر است) باید با هم مخلوط شوند تا یک خمیر درست شود. این خمیر باید به نواحی آسیب دیده پا مالیده شده و پس از حدود نیم ساعت شسته شود. انجام دادن این کار، چند بار در هفته به التیام سریع پاهای خشک و ترک خورده کمک خواهد کرد و باعث می شود پاهایتان ظاهر و احساس فوق العاده ای پیدا کنند.

اسکراب سرکه سیب، عسل و آرد برنج

این ترکیب یک راه عالی برای درمان و التیام پاهای ترک خورده است. ۳ قاشق چایخوری از هر کدام از اینها ــ سرکه سیب، عسل و آرد برنج ــ را با هم مخلوط کنید تا یک خمیر غلیظ درست شود. پاهایتان را بمدت ۲۰ دقیقه در آب گرم بخیسانید، سپس کاملا خشک کنید و این خمیر را روی آنها بمالید. برای نتایج بهتر، پاهایتان را با جوراب بپوشانید و اجازه دهید این خمیر در تمام شب روی پاها بماند. می توانید آن را در صبح بشویدد. پس از چند روز استفاده از این روش آسان خانگی، تفاوت قابل توجهی را مشاهده خواهید کرد.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر