تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

درمان قطعی تیرگی پوست توسط ماسک های خانگی

طرز تهیه ماسک‌های روشن کننده پوست

ماسک شماره ۱

مواد فوق را با یکدیگر ترکیب کنید و روی صورت بمالید به مدت نیم‌ساعت صبر کنید و سپس با آب ملایم بشوئید تا علاوه بر درخشش پوست، لکه‌های قهوه‌ای روی پوست شما نیز از بین بروند.

مواد لازم

شیر ۱ قاشق غذاخوری

تکفارس آی آر

عسل ۱ قاشق غذاخوری

آبلیمو ۱ قاشق چایخوری

روغن بادام یک قاشق چایخوری

پودر شیرین بیان ۱قاشق مرباخوری پر

ماسک شماره ۲

www.takfars.ir

پودر جوی دو سر را با ماست و آب گوجه‌فرنگی تازه مخلوط کرده تا خمیری یکدست به دست آید مثل ماسک روی صورت بمالید و پس از ۲۰ دقیقه با آب سرد بشویید و با یک حوله نرم خشک کنید و هفته‌ای دوباره تکرار شود تا تمامی لکه‌های قهوه‌ای مایل به زرد روی پوست شما به تدریج از بین بروند.

مواد لازم

پودر جو دوسر ۱ قاشق مرباخوری

ماست آب‌گرفته تازه(کیسه‌ای) ۱ قاشق مرباخوری

همچنین:

-قرار دادن سیب‌ زمینی خام برش داده شده بر روی پوست و دور چشم نیز لکه‌ها و علامت‌های پوستی را از بین می‌برد.

-بعد از خوردن پرتقال کمی از آن را لایه لایه کرده و روی صورت قرار دهید. لایه‌های پرتقال هم لکه‌ها و زخم‌های پوستی را از بین می‌برد، فقط دقت کنید که این ماسک را باید بعد از ۱۵دقیقه با آب سرد بشوئید.

-به مدت دو هفته هر شب ۴ عدد بادام آسیاب‌شده را در شیر خیس کنید و این خمیر را روی صورت و گردن خود بمالید و اجازه دهید شب تا صبح باقی بماند و صبح آن را با آب سرد بشوئید.

-۱۵الی ۲۰ روز و روزی دو مرتبه مخلوطی از گوجه‌فرنگی رنده شده و ۲ الی ۳ قطره آبلیمو را روی پوست قرار دهید.(البته در صورتیکه پوست شما به گوجه فرنگی حساس نباشد و دچار قرمزی و خارش نشوید!)

تک فارس

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر