تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

سه راهکار ساده برای رسیدن به حال خوب سریع

image سه راهکار ساده برای رسیدن به حال خوب سریع

از کار جدا شوید

دانشمندان متوجه شدند کسانی که به مرخصی رفته و از کار فاصله می‌گیرند. در مدت بسیار کوتاهی با کاهش استرس و افزایش خلاقیت روبرو می‌شوند. البته شاید شما هم مثل من نتوانید از کارتان فاصله بگیرید و یا فرصت مرخصی را در حال حاضر نداشته باشید. برای این دسته از افراد که مثل من هستند پیشنهاد شده برای دوری از افسردگی حتما قدم زدن در فضای سبز مثل پارک‌ها، ورزش‌های هوازی و سرگرمی های کوچک را در برنامه روزانه خود بگنجانند.

از شورش درون دور شوید و مصرف کافئین را کاهش دهید

امان از دست این کافئین. چون علاوه بر اینکه برای سلامتی ما موثر نیست به روان ما هم آسیب می‌رساند. من چند هفته مصرف قهوه‌ام بیشتر شده بود از اثرات آن برای من استرس و زودرنججی بود. قهوه کلسترول خون را افرایش می‌دهد و موجب افزایش استرس، اضطراب و بی حالی می‌شود همچنین روی کیفیت خواب هم اثر گذار است و ما را در طول روز بی حوصله و خواب‌آلود می‌کند. جالب است بدانید که ترامپ رئیس جمهور امریکا ۲ چیز را هیچ وقت مصرف نمی‌کند. الکل و کافئین.

تکفارس آی آر

یادتان باشد کافئین علاوه بر قهوه در نوشابه، چای و نوشیدنی‌های انرژی‌زا هم وجود دارد پس برای دوری از افسردگی از آنها استفاده نکرده یا کم استفاده کنید و آب و آبمیوه را جایگزین آنها کنید.

مهارت تنفس

در یوگا و مدیتیشن تمرین‌های تنفس بخش مهمی را تشکیل می‌دهند. در تحقیقات مشخص شده سربازانی که از جنگ بازمی‌گردند و تمرین های تنفسی انجام می‌دهند با کاهش استرس و اضطراب روبرو می‌شوند. کافیست در روز چندین بار دم و بازدم های عمیق داشته باشید و به یکمراقبه ساده بپردازید تا روزی با انرژی بیشتر در کنار شادی و دوری از استرس تجربه کنید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر