تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

درمان فوری خارش و بادکردگی جای نیش حشرات

image درمان فوری خارش و بادکردگی جای نیش حشرات

ناحیه ملتهب شده را خارش ندهید. زیرا باعث التهاب بیشتر پوست می شود. روی پوست را چسب زخم بزنید و از تماس دستتان با آن جلوگیری کنید.

از عسل استفاده کنید. عسل به طور طبیعی دارای آنتی بیوتیک می باشد. مقداری عسل بردارید و روی ناحیه نیش زده شده به آرامی بمالید.

آلوورا به صورت طبیعی دارای خاصیت ضد التهاب است. اگر آن را در یخچال قرار دهید، خنکی آن روی پوست التهاب و سوزش را کاهش می دهد.

مقدار کمی الکل روی ناحیه نیش زده شده بزنید. الکل باعث می شود تا پوستتان دچار عفونت نشود. همچنین خاصیت ضد عفونی کننده الکل که سوزش کمی ایجاد میکند باعث کاهش خارش پوست نیز می شود.

تکفارس آی آر

کیسه یخ( اگر دردسترس ندارید مقداری یخ را داخل یک کیسه قرار دهید) را روی پوست بگذارید. سرما باعث کاهش ورم و خارش پوست شما می شود.

کمپرس گرم نیز بسیار در کاهش سوزش مؤثر است. توجه داشته باشید که دمای آب برای کمپرس کردن خیلی داغ نباشد.

پماد کالامین برای کاهش سوزش پوست استفاده می شود. شما می توانید مقدار کمی از کرم را روی ناحیه نیش زده شده بمالید و اجازه دهید تا جذب شود.

از عصاره نعناع استفاده کنید. نعناع باعث خنک شدن زخم می شود و التهاب زخم را کاهش می دهد.

سرکه سیب راه حل مناسب دیگر است. سرکه سیب را به محل ملتهب شده بزنید، هر گونه سوزش و خارش ناشی از نیش حشره بعد از چند ثانیه قطع می شود.

www.takfars.ir

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر