تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

درمان آکنه و جوش صورت به سادگی در افراد بزرگسال

معاوضه های غذایی

این، یک بد شانسی برای دوستداران نان است اما ممکن است برای داشتن پوستی صاف، ارزشش را داشته باشد. تحقیقات نشان داده اند که مواد غذایی مانند نان سفید و شکلات میتوانند قند خون و سطوح انسولین شما را بالا ببرند. این، مقدار هورمون های مردانه در سیستم شما را افزایش می دهد که می تواند منجر به جوش زدن پوستتان شود. برای جلوگیری از افزایش ناگهانی قند خون، از مواد غذایی با شاخص گلیسمی پایین استفاده کنید. تحقیقات نشان داده اند که محصولات لبنی و مواد غذایی پرنمک نیز میتوانند بر ظاهر پوست شما تاثیر بگذارند. اگر رژیم غذایی شما سرشار از کربوهیدرات های فرآوری شده لبنیات و نمک است، یک رژیم حذفی را امتحان کنید تا ببینید کدام یک، بیشترین تاثیر را بر روی پوست تان دارد و سعی کنید تا آنجا که ممکن است از آن گروه غذایی اجتناب کنید.

روغن درخت چای

برخی درمان های طبیعی برای آکنه وجود دارند که ممکن است از آنها بی خبر باشید و روغن درخت چای، یکی از موثرترین گزینه هاست. این روغن از برگ های یک درخت استرالیایی به دست می آید و سال هاست که به خاطر خواص ضدعفونی کننده اش، مورد تحسین قرار گرفته است. در واقع تحقیقات نشان داده اند که روغن درخت چای با ۲۷ مورد از ۳۲ گونه باکتری هایی که باعث آکنه می شوند، مبارزه میکند. به همین دلیل است که امروزه در شستشو دهنده های صورت و سرم ها متداول تر است. برای مشاهده نتایج قابل توجه، مطمئن شوید که انتخاب شما حاوی حداقل ۵ درصد روغن درخت چای است.

لایه برداری

تکفارس آی آر

لایه برداری به چند طریق به پوستتان کمک میکند. سلول های مرده و آلودگی را از بین می برد تا منافذ پوست باز شوند. همچنین سرعت چرخه بازسازی سلول های پوست را افزایش می دهد، این بدان معناست که شما با لایه برداری منظم، پوستی درخشان و شاداب خواهید داشت. بدیهی است که هر دوی این مزایا به شما کمک خواهند کرد با آکنه مبارزه کنید. تمام کاری که باید انجام دهید، آن است که تعیین کنید به چه تعداد دفعاتی باید لایه برداری کنید، که به میزان حساسیت پوست شما به این فرآیند بستگی دارد. اکثر مردم برای بهره مندی از این مزایا، فقط به ۲ تا ۳ بار لایه برداری در هفته نیاز دارند.

مدیریت استرس

این ممکن است برای برخی بزرگسالان، مانند یک هدف بلند پروازانه به نظر برسد اما ارزش تلاش کردن را دارد. استرس باعث تشدید بسیاری از شرایط ناخوشایند می شود، از جمله آکنه. علت آن کاملا مشخص نیست اما بسیاری معتقدند که هورمون استرس (کورتیزول) باعث افزایش التهاب می شود که به نوبه خود منجر می گردد که جوش های بزرگتری را تجربه کنید. خوشبختانه، افراد بسیاری قبل از شما روی مبارزه با استرس کار کرده اند و روش های بسیاری برای انجام این کار، ارائه داده اند. مراقبه، ورزش، دفتر وقایع روزانه…. هر کاری که لازم است، برای پایین آوردن سطح استرس تان انجام دهید.

داروهای نسخه ای

ممکن است داروساز یا پزشکتان بتواند برای مبارزه با آکنه برای شما دارو تجویز نماید. هر دارویی که روی سطوح هورمونی شما تاثیر میگذارد. مثلا قرص های پیشگیری از بارداری می تواند از ظاهر آکنه بزرگسالی بکاهد. این در مورد آنتی بیوتیک ها و سایر داروهای نسخه ای که به منظور بهبود سلامت و ظاهر پوست ساخته شده اند نیز صادق است. گاهی اوقات این درمان ها برای متعادل کردن سطوح هورمونی پوست شما به چند ماه زمان نیاز دارند، بنابراین انتظار درمان یکشبه را نداشته باشید. در واقع شما احتمالا می توانید برای نتایج سریع تر از آنها به همراه یک پاک کننده صورت یا درمان های دیگر موجود در این لیست استفاده کنید، هرچند باید قبل از این کار با پزشکتان مشورت نمایید.

www.takfars.ir

لیزر درمانی

گاهی اوقات آکنه بزرگسال با درمان های بالا فروکش نمیکند اسکارهای ناشی از پوست ناهموار، باقی می مانند و از بین نمی روند، مگر آنکه شما کاری در مورد آنها انجام دهید. خوشبختانه، پیشرفت های موجود در تکنولوژی لیزر به پزشکان امکان می دهد که فقط در ۸ هفته ظاهر اسکارهای بدنی را کاهش دهند. نور لیزر، به اندازه کافی ملایم است تا بتواند هر ناحیه از بدن تان را صاف کند. بنابراین شما می توانید اسکارهای آکنه تان را در هر جایی که ممکن است قرار داشته باشند، کاهش دهید.

این مشکل بسیار جدی بزرگسالان، در حال حاضر ۶ راه حل بالقوه دارد. تمام کاری که باید انجام دهید، آن است که هر کدام که توجه تان را جلب کرده، انتخاب کنید، آن را به کار بگیرید و برای اطمینان بیشتر به توصیه یک کارشناس مراقبت از پوست تکیه کنید. وقت آن است که از پوستی که دارید لذت ببرید، چون هر بزرگسال با اعتماد به نفسی باید این کار را انجام دهد.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر