تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

درد ناگهانی دندان درد را چطور تسکین دهید

image درد ناگهانی دندان درد را چطور تسکین دهید

آب نمک غرغره کردن

شما می‌توانید با ترکیب یک قاشق چایخوری نمک با آب جوش، یک دهانشویه‌ی مسکن درست کنید. محلول را حدود ۳۰ ثانیه در دهان بچرخانید و سپس تف کنید.

این کار نه تنها از شدت دردتان کم می‌کند بلکه التهاب را کاهش داده و خرده‌های غذای جمع‌شده در اطراف دندان‌ها را نیز جمع می‌کند. این شیوه را مکررا انجام دهید تا زمانی که تغییر را احساس کنید.

کمپرس یخ

تکفارس آی آر

یک کیسه‌ی پلاستیکی بردارید و چند تکه یخ کوچک در آن بیندازید و دور آن یک دستمال نازک بپیچید. کیسه را حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه با فشار روی ناحیه‌ی درد بگذارید. این کار باعث کرخت شدن اعصاب شده و در نتیجه حساسیت‌تان به درد کمتر خواهد شد.حتی می‌توانید یک تکه یخ را با انگشت‌تان روی دندان دردناک ماساژ دهید تا از دردش کم شود.

دهانشویه‌ی هیدروژن پروکسید

یک محلول هیدروژن پروکسید ۳ درصد تهیه کنید و آن را در دسترس بگذارید. با این کار، باکتری‌ها نابود شده و احساس درد و ناراحتی‌تان، تسکین خواهد یافت. کافیست هیدروژن پروکسید را در دهان‌تان غرغره کرده و بعد از اینکه آن را تف کردید، چند بار با آب آبکشی کنید. اگر دهان‌تان بد بو شده و علاوه بر دندان‌درد، تب هم دارید، هیدروژن پروکسید می‌تواند یک راه‌حل موقتی خوب باشد، اما برای از بین بردن کامل عفونت، باید به دندانپزشک مراجعه کنید.

روغن میخک

روغن میخک، برای بی‌حس و کرخت کردن عصب‌ها بسیار عالی عمل می‌کند، زیرا حاوی ترکیبی به نام اوژنول است که خواص بی‌حس کنندگی است. اما هنگام استفاده از روغن میخک باید خیلی مراقب باشید چون تماس روغن میخک با بافت حساس لثه می‌تواند بیشتر مضر باشد تا مفید و درد را بیشتر کند. بنابراین باید تنها دو قطره از این روغن را روی یک تکه پنبه بچکانید و آن را مستقیما به خود دندان بزنید تا از شدت درد کم شود. همچنین می‌توانید به جای روغن یا عصاره‌ی میخک از خود ِ گیاه میخک استفاده کنید.

www.takfars.ir

چای فلفل و نعناع

چای فلفل و نعنا برای کاهش التهاب و درد دندان بسیار مفید است. یک فنجان آب جوش آماده کنید، یک قاشق غذاخوری برگ‌های خشک چای فلفل و نعنا در آن بریزید و ۱۵ دقیقه بگذارید بماند. سپس چای سرد شده را در دهان‌تان غرغره کنید، می‌توانید آن را قورت بدهید یا تف کنید. همچنین می‌توانید یک چای کیسه‌ای خیس شده را روی دندان مورد نظر بگذارید تا دردش تسکین پیدا کند.

کاغذ قهوه‌ای و سرکه

شاید این شیوه درمانی برای دندان‌درد نباشد اما می‌تواند تا حدودی حواس شم را از دردی که دارید پرت کند. یک تکه کاغذ قهوه‌ای (پاکت‌هایی که برای خرید استفاده می‌کنید) بردارید و در سرکه غوطه‌ور کنید، سپس یک طرف آن را به فلفل سیاه آغشته کرده و کاغذ را از همین سمت روی گونه‌‌ای که دندان‌ مورد نظر همان طرف است قرار دهید. احساس گرمایی که خواهید کرد می‌تواند حواس‌تان را از درد پرت کند.

وقتی توانستید یا یک یا دو تا از این راهکارهای خانگی دردتان را تسکین دهید، هر چه زودتر به دندانپزشک مراجعه کنید تا درمان اصلی انجام شود.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر