تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

دانستنی های جالب درباره انسان حیوانات و تاریخ

image دانستنی های جالب درباره انسان حیوانات و تاریخ

۱. باربارا والترز، مارتین لوتر کینگ جونیور و آن فرانک همگی در یک سال متولد شدند.

به ندرت نام این افراد را در کنار هم می بینیم اما از نظر تاریخ تولد: مارتین لوتر کینگ جونیور در ژانویه، آن فرانک در ماه ژوئن و باربارا والترز در سپتامبر ۱۹۲۹ متولد شدند.

۲. اگر فرض کنیم که زمین فقط یک سال است ایجاد شده، آنگاه، به نظر می رسد انسان از ساعت ۱۱ شب ۳۱ دسامبر روی کره زمین ظاهر شده است!

با استفاده از یک تقویم کیهانی که توسط اخترفیزیکدانان دانشگاه ویکتوریا ابداع شده است، اگر فرض کنیم بیگ بنگ، در ۱ ژانویه صورت گرفته، شکل گیری زمین تا ۱۴ سپتامبر هنوز شروع نشده است و بعد از چندماه، حدود ۱ دسامبر، یک فضای قابل توجه اکسیژن در زمین به وجود آمده، به نظر می رسد دوزیستان در ۲۲ دسامبر و اولین پستانداران در اواخر روز ۲۹ دسامبر ظاهر شده اند یعنی تنها دو روز کیهانی قبل از پیدایش نخستین انسان!

تکفارس آی آر

۳. پیرترین فرد جهان، فقط ۶ سال بزرگ تر از بستنی چوبی است!

سوزانا ماسات جونز، در ۶ ژانویه ۱۸۹۹ متولد شد و ۱۱۶ سال سن دارد، تنها ۶ سال بعد از تولد او، یعنی در سال ۱۹۰۵، فرانک اپرسن ۱۱ ساله، نوشیدنی اش را به همراه چوب داخل آن در ایوان گذاشت، صبح فردا وقتی از خواب بیدار شد، یک نوشیدنی یخ زده انتظارش را می کشید.اپرسن ابداع جالبش را با دوستانش به اشتراک گذاشت و در سال ۱۹۲۳ آن را به نام خود ثبت کرده و نام آن را بستنی یخی گذاشت.

۴. بتهوون ۳۸ سال بعد از جورج واشنگتن به دنیا آمد

لودویگ وان بتهوون (در تصویر) در سال ۱۷۷۰ متولد شد در حالی که اولین رئیس جمهور آمریکا در سال ۱۷۳۲ به دنیا آمد. هیچ رابطه ای بین این دو مرد وجود ندارد اما با توجه به اعداد می توان گفت جورج واشنگتن جای پدربزرگ بتهوون بوده!

۵. دوره سلطنت کلئوپاترا به تاریخ اختراع آیفون نزدیک تر است تا باز شدن هرم بزرگ جیزه!

www.takfars.ir

هرم بزرگ جیزه در ۲۵۴۰ سال قبل از میلاد باز شد، یعنی تقریبا ۲۵ قرن (دقیقا ۲۴۹۰سال) قبل از اینکه کلئوپاترا ۵۱ سال قبل از میلاد، سلطنتش را در مصر آغاز کند. ۲۰۷۷ سال بعد از سلطنت کلئوپاترا، اپل آیفون را به جهان معرفی کرد.

۶. امپراطوری آزتک جوان تر از دانشگاه آکسفورد است.

با توجه به سایت دانشگاه آکسفورد، تاریخ پیدایش این دانشگاه کاملا مشخص نیست اما تدریس در آن، در شکل های مختلف از اوایل سال ۱۹۰۶ وجود داشته است. همچنین طبق گفته مورخان، امپراطوری آزتک قرن ها قبل، یعنی در سال ۱۴۲۸ با اتحاد سه گانه بین آزتک، Texcocans و Tacubans تاسیس شد. در آن زمان شهر آکسفورد، در طول جنگ داخلی (۱۶۴۲-۱۶۴۶) پایتخت موقت انگلستان بود. امپراطوری آزتک فقط ۹۳ سال طول کشید.

محصولات معتبر
محصولات معتبر