تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

داشتن لب های زیبا و درخشان با این توصیه ها

image داشتن لب های زیبا و درخشان با این توصیه ها

چرب کردن لب‌ها

همانند سایر ارگان‌های بدن، پوست لب نیز دارای دو بخش بیرونی و درونی است؛ اما برعکس سایر قسمت‌های پوست، بخش درونی یا میانی آن هیچ مو یا غده عرق ندارد. به عبارت دیگر، این بخش به طور مستقیم تحت تأثیر شرایط محیطی دچار آسیب‌دیدگی می‌شود و هیچ راهی برای محافظت از آن وجود ندارد.

لب‌ها به دلیل نداشتن غدد چربی، خیلی زود خشک شده و ترک می‌‌خورند؛ به همین دلیل باید مرتب آنها را مرطوب و چرب کرد. تا جایی که می‌توانید لب‌هایتان را زبان نزنید و پوست آنها را با ناخن‌های‌تان جدا نکنید. این کار باعث حساسیت و سوزش پوست لب می‌شود.

بعد از مسواک زدن دندان‌ها می‌توانید گاهی مسواک را روی لب‌ها نیز بکشید تا سلول‌های مرده پوست لب از آن جدا شوند و سلول‌های جدید بهتر رشد کنند. البته برای کشیدن مسواک روی لب‌ها بهتر است پرزهای مسواک از نوع نرم باشد بعد از اینکار از پماد لب استفاده شود.

تکفارس آی آر

داروهای طبیعی برای لب‌ها

بیش از یک قرن است که پزشکان و دانشمندان درصدد یافتن مرحمی برای درمان خشکی و ترک‌خوردگی لب‌ها و زیباتر جلوه دادن آن هستند. اغلب داروهایی که تاکنون تهیه شده‌اند، حاوی وازلین می‌باشند، ولی تأثیر آنها موقتی و زودگذر است و باید به طور مستمر مورد استفاده قرار گیرند.

داروهایی که از مواد طبیعی تهیه می‌شوند، بهترین نتیجه را دارند. برخی از این داروها را می‌توان به صورت خانگی نیز تهیه نمود.

مواد لازم جهت تهیه پماد لب خانگی

موم عسل ۱- ۲ قاشق سوپخوری

www.takfars.ir

روغن گیاهی (روغن بادام یا روغن زیتون یا جوجوبا) ۵- ۶ قاشق سوپخوری

عسل ۲ قاشق سوپخوری

روغن مخصوص (نعنا، اسطوخودوس، بابونه و …) ۲ قطره

کپسول ویتامین E (400 میلی‌گرمی) ۱عدد

روش تهیه

روغن را به صورت غیر مستقیم با قرار دادن ظرف روغن داخل ظرف حاوی آب جوش (روی شعله) داغ کرده موم را با روغن ترکیب و ذوب کنید. سپس آن را از روی حرارت برداشته، عسل را بیفزایید و خوب هم بزنید تا کاملاً مخلوط شوند. بگذارید ترکیب به دست آمده کمی سرد شود و بعد روغن مخصوص و پودر کپسول ویتامین E باز شده را به آنها اضافه کنید.

ترکیب فوق را داخل ظرفی ریخته و نگهداری کنید. اگر کمی سفت شد، نگران نباشید؛ زیرا با کمی حرارت دادن دوباره نرم می‌شود.

قبل از استفاده اجازه دهید این پماد خانگی کاملاً خنک شود. به همین راحتی می‌توانید یک داروی بسیار طبیعی و مؤثر تهیه کرده و مورد استفاده قرار دهید. مسلماً در برخورد با افراد، صورت آنها بیشتر توجه ما را جلب می‌کند و در این میان لب نیز یکی از بخش‌های اصلی صورت است.

لب‌های نرم و صورتی رنگ نشان می‌دهند که شما فرد سالمی هستید و به سلامت خود اهمیت می‌دهید. لب‌ها، حساس‌ترین بخش بدن انسان هستند و به همین دلیل نیاز به مراقبت ویژه دارند. مراقبت از لب فقط به انجام یک کار خاص محدود نمی‌شود، بلکه مجموعه‌‌ای از نکات ما را به آنچه که می‌خواهیم، می‌رسانند.

محافظت از لب‌ها در برابر آب و هوای سرد و خشک، مصرف میوه و سبزیجات فراوان، خوردن غذاهایی که حاوی ویتامین‌ها هستند و نوشیدن آب زیاد در طول روز، به سلامت و زیبایی آنها کمک می‌کند. اگر از پماد مخصوص لب استفاده کنید و لب‌هایتان را همواره مرطوب نگه دارید نیز نتیجه بهتری عایدتان خواهد شد.

تک فارس

چند گام اساسی برای از بین بردن ترک‌های لب

مقدار بیشتری آب بنوشید. میوه‌‌ها و سبزیجات بیشتری بخورید. به پشت بخوابید و از بالش نرم و تمیز استفاده کنید تا از فشار آوردن روی صورت و لب‌های شما هنگام خواب جلوگیری شود.

سلول‌های مرده پوست لب را از روی آن با مسواک خود جدا کرده و سپس چرب کنید. سطح لب را پماد مخصوص لب بمالید (گوشه‌های لب را نیز فراموش نکنید). سعی کنید تمام طول شب پماد روی لب‌های‌تان بماند تا صبح بعد از بیداری متوجه شوید که ترک‌ها از بین رفته‌اند.

شرایط آب و هوایی روی لب‌ها اثر می‌گذارد. آب و هوای سرد و خشک و آسیب‌های ناشی از نور خورشید به پوست لب آسیب می‌رساند. کمبود ویتامین‌ها نیز سلامت لب‌ها را به خطر می‌اندازند؛ مثل ویتامین A، B، C، B2، E حساسیت به برخی محصولات اثر نامطلوب روی لب‌ها دارند.

برخی از داروها باعث خشکی و ترک‌خوردگی لب‌ها می‌شوند. بیماری دیابت نیز شرایطی را به وجود می‌آورد که در آن لب‌ها درد می‌گیرند. تکرر ادرار، خستگی مفرط و تشنگی زیاد نیز از دیگر علائم این بیماری است. بیماری کاوازاکی نیز نوعی اختلال خونی نادر است که با خشکی شدید لب‌ها همراه می‌باشد.

آلوئه‌ورا یکی از بهترین داروها برای رفع خشکی و ترک لب‌هاست. ورقه‌های تقریباً نازک خیار را می‌توانید روی لب‌ها بمالید و از نتایچ آن بهره‌مند شوید. مواد موجود در محصولات و لوازم آرایشی مورد استفاده خود را چک کنید. در این محصولات موادی وجود دارند که تهدیدی جدی برای سلامتی به شمار می‌روند.

به طور متوسط هر خانم در طول عمر خود ۲-۲/۵ کیلو رژلب می‌خورد؛ پس از رژلب‌هایی استفاده کنید که کمترین مواد مضر را دارند. هیچ‌وقت رژلب‌هایی را که در فروشگاه‌ها مخصوص تست کردن هستند، به طور مستقیم روی لب‌هایتان نمالید. از رژلب‌هایی که حاوی پارابن (Paraben) هستند، استفاده نکنید؛ چرا که موجب سرطان سینه می‌شوند.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر