تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

داروهای گیاهی و مفید تسکین دهنده درد به جای قرص های مسکن

image داروهای گیاهی و مفید تسکین دهنده درد به جای قرص های مسکن

گیاهان دارویی هرچند اثری درمانی آرام و کندتری دارند، اما بیش از داروهای ترکیبی مصنوعی قابل اعتماد هستند و بیماری را از درون تحت تأثیر قرار می‌دهند.

البته باید در نظر داشت که برای درمان برخی بیماری‌ها باید درد را درمان کرد که در این‌گونه مواقع باید داروهای شیمیایی را به‌صورت قرص یا تزریق با نظر پزشک استفاده شود و سپس برای پیشگیری و حفظ تندرستی و درمان اساسی نارسایی‌های مزمن دستگاه‌های بدن می‌توان از گیاهان دارویی مورد نظر استفاده کرد؛ لذا نظر به اینکه گیاهان دارویی در حالت‌های مختلف (عرق‌گیری، عصاره گیری و جوشانده) دارای خواص یکسانی نیستند برای رسیدن به نتیجه مطلوب و مؤثر از آن‌ها باید به نوع، میزان و نحوه تجویز آن توجه کرد تا بتوان بیشترین اثر را از کمترین میزان آن برد.

گلاب

گلاب به نوعی ملکه عرقیات است و طرفداران فراوانی در تمام نقاط دنیا دارد، دلیل معروف شدنش یکی عطر فوق‌العاده و دیگری خواص درمانی بی‌نظیرش از جمله، درمان افسردگی، تقویت قوای ج.ن.س.ی، تقویت قلب و اعصاب است که باعث شده در تمام مراسم‌ها حضور داشته باشد و باعث نشاط بخشیدن شود.

تکفارس آی آر

عرق بهارنارنج

بهارنارنج یکی دیگر از نام آشناترین گیاهان دارویی است که تقریباً عرق این گیاه را در بسیاری خانه‌ها می‌توان یافت، بسیاری خانواده‌ها در تابستان کام خود را با شربت عرق بهارنارنج شیرین می‌کنند که علاوه عطر فراوان، آرام‌بخش و نشاط‌آور بودنش برای درمان نفخ معده نیز مورد استفاده قرار می‌گرید.

عرق نسترن

شربت عرق نسترن در تابستان یکی از مفرح‌ترین، خوش عطرترین و نشاط‌آورترین شربت‌های طبیعی است، اگر زمانی احساس خستگی دارید کافی است شربت عرق نسترن را امتحان کنید تا شاهد عطر و طعم بی‌نظیر این شربت در یک روز گرم تابستانی باشید و اینکه چگونه یک لیوان شربت آرامش را به خانه و زندگی شما می‌آورد.

عرق تارونه

www.takfars.ir

عرق تارونه از بوی خرما یا غلاف‌های گل‌ها و شکوفه‌های نخل به دست می‌آید که عطر فوق‌العاده با تأثیر عالی بر آرامش سیستم عصبی باعث خوابی راحت و آرام شده، همچنین در درمان رماتیسم و درد مفاصل مؤثر است.

عرق سنبل الطیب

عرق سنبل الطیب از ریشه گیاه سنبل الطیب تهیه می‌شود و دارای خواص درمانی بی‌شماری از جمله درمان بی‌خوابی و کم‌خوابی، مقوی قلب و اعصاب، مفید در کاهش استرس و اضطراب، ضد تشنج و محرک، مسکن، بادشکن و ضدعفونی‌کننده بدن است.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر