تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

خیلی با همسرم دعوا و مشاجره دارم راه حل چیست

image خیلی با همسرم دعوا و مشاجره دارم راه حل چیست

به خاطر چیزهای کوچک عصبی نشوید :

به خاطر چیزهای کوچک اعصبانی نشوید همه ی ما این را قبلا شنیده ایم اما چگونه در زندگی روزمره خود تمرین کنیم ؟

این توصیه می تواند در هر وضعیتی صدق کند، اما در رابطه، به معنی بخشیدن و فراموش کردن است . این به معنی آن نیست که از همسرتان توقع کمال نداشته باشید و اجازه دهید همه چیز از بین برود.

البته، نباید اجازه دهید رفتاری از نظر عاطفی یا فیزیکی به شما آسیب برساند، اما اگر همسرت فراموش کند ظرف ها یا لباس ها را بشوید، عصبی نشوید . به او فرصت دهید تا معذرت خواهی کند و توضیح بدهد چرا فراموش کرده . شاید او با کار دیگری درگیر شده یا فقط فراموش کرده . اگر چیزهای کوچک را درنظر نگیرید ، متوجه جر و بحث کمتری بین خود و همسرتان می شوید.

تکفارس آی آر

گوش دهید تا متوجه شوید نه پاسخ :

گوش شنوا داشته باشید ، بیشتر افراد جامعه میتوانند با استفاده از این مهارت فراموش شده سود ببرند. اکثر مردم حرف های یک نفر دیگر را می شنوند، اما آن ها واقعا گوش نمی دهند؟. می پرسید:تفاوت در چیست ؟خوب، گوش دادن عادی معمولا شنیدن صدای فرد مقابل است در حالی که بیشتر روی عوامل حواس پرتی مانند یک نمایش یا نمایش تلویزیونی تمرکز میکند، و به سخنگو توجه کامل نمیکند که واقعا منتظر صحبت کردن هستند.

با دقت گوش کردن به معنی تلاش واقعی برای درک فرد دیگر و دادن پاسخ های معنی دار در طول مکالمه است. تمرین کردن این مهارت با همسرتان قطعا بحث را کم میکند ، چون ارتباط بهبود خواهد یافت و شما بهتر از آن درک خواهید کرد.

انتظارات غیر واقعی نداشته باشید :

البته، همه ما ارتباطات افسانه ای را به حد معمول دوست داریم، اما اینها فقط در فیلم ها و کتاب ها وجود دارند. زمانی که در زندگی واقعی بطور برابر قرار می گیرید، داستان کمی تغییر میکند. این مساله بیشتر در مورد دو نفر است که در نبرد زندگی و غلبه بر آن ها کنار هم قرار می گیرند. همانطور که در اولین نقطه به آن اشاره کردیم، از همسرتان چیزی که ندارید انتطار نداشته باشید. بله، باید انتظار چیزهای ساده مثل احترام صداقت و ارتباط را داشته باشید ؛ اگر آن را دریافت نکردید، باید با همسرتان صحبت کنید.

www.takfars.ir

در عین حال، عاقلانه نیست که اجازه دهید دیدگاه آرمانی روابط ، دید شما را تار کند و باعث شود بیشتر از آنچه ک نیاز دارید با همسرتان بحث کنید. انتظاراتتان را کمی تغییر دهید انطباق با واقعیت می تواند به کاهش مباحثات کمک کند.

اهداف مشترکتان را به یاد آورید :

هیچ کس نمی خواهد تمام مدت مبارزه کند؛ این به شدت تنش و فشار را به رابطه می افزاید. به یاد داشته باشید همسر تان تمایلی ندارد هر روز با شما بحث کند، بنابراین وقتی بحث شروع شد آن را در ذهن داشته باشید. اگر هر دوی شما بحث را با هدف مشترک صلح و درک هدایت کنید، حل و فصل اختلاف نظر را بسیار ساده تر خواهد کرد.

به شخصیت آنها آسیب نزنید :

از بحث با حمله به شخصیت و ویژگی فرد اجتناب کنید . نقل نظرات توهین آمیز در مورد همسرتان تنها آن ها را دفاعی و حتی عصبانی تر میکند. یک حمله کلامی مانند این می تواند به یک رابطه آسیب پایدار وارد کند.

به جای گفتن چیزهایی که احتمالا منظورت این نیست، بحث های خود را با تمرکز روی سوژه و یا رفتاری که نشان می دهند به شما آسیب می زند ، کاهش دهید. به این ترتیب، می توانید به جای متوسل شدن به نام و صدا و توهین، یک بحث کامل داشته باشید.

هرگز فرض نکنید :

فرضیات باعث سو تفاهم های بسیاری در روابط می شوند. اگر نمی دانید منظور فرد چیست و یا از چیزی مطمئن نیستید، فقط شفاف سازی انجام دهید . وضوح در مورد موضوعی می تواند بحث در مسیر خود را متوقف کند چون ممکن است متوجه شوید که هیچ دلیلی برای دیوانه شدن ندارید . شاید درک اشتباهی از اینکه چه اتفاقی افتاده است ومنظور همسرتان چیست .

همیشه بهتر است سوالاتی بپرسید تا فرضیات را مطرح کنید.

روی راه حل تمرکز کنید :

تک فارس

بسیاری از زوج ها دیدگاه ” ما ” را در رابطه خود از دست می دهند و به جای آن روی ” من ” تمرکز میکنند. باید به یاد داشته باشید شما یک تیم هستید و اگر هر دو نفر خوشحال نباشند هیچ کس برنده نخواهد شد. اگر با هدف مشترک یافتن راه حلی که برای شما و همسرتان تلاش میکنید ، اختلاف نظر داشته باشید، می تواند به کاهش استدلال های آینده کمک و رابطه شما را قوی تر کند.

تمام رابطه ها با بحث هایی سر و کار دارند، اما این به این معنا نیست شما باید دید مثبتی که دارید را از دست بدهید. اگر به جای تلاش برای برنده شدن در بحث ، با یکدیگر کار کنید، بحث را با همسرتان کاهش خواهید داد و پیوندی عمیق تر با هم ایجاد خواهید کرد.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر