تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

خوردن میوه آووکادو چقدر شما را زیباتر خواهد کرد

image خوردن میوه آووکادو چقدر شما را زیباتر خواهد کرد

آواکادو مواد مغذی بسیار زیادی دارد و به دلیل طعم خوبی که دارد در تهیه غذاها و سس های مختلف مانند گوآکاموله استفاده می شود.

بسیاری از افراد به اندازه کافی پتاسیم از رژیم روزانه خود دریافت نمیکنند و برای این افراد آواکادو یک میوه ایده آل به شمار می رود چون ۱۴ درصد نیاز روزانه پتاسیم را دارا می باشد. پتاسیم باعث کاهش فشارخون می شود و از حمله قلبی جلوگیری میکند.

آواکادو سرشار از اسید های چرب است که در روغن زیتون هم یافت می شوند و خواص فوق العاده ای دارند.

آواکادو فیبر زیادی دارد که باعث کاهش وزن، تنظیم قند خون و کاهش ریسک بسیاری از بیماری ها می شود.

تکفارس آی آر

خوردن آواکادو می تواند سطح کلسترول و تری گلیسیرید و در نتیجه ریسک بیماری های قلبی را کاهش دهد.

بر اساس تحقیق انجام شده روی ۱۸ هزار نفر در آمریکا افرادی که آواکادو مصرف میکنند سالم تر هستند.

چربی موجود در آواکادو به جذب مواد مغذی سایر خوراکی ها کمک میکند. بسیاری از ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها باید برای جذب در چربی حل شوند.

آواکادو آنتی اکسیدان های قدرتمندی دارد که میتوانند از چشمان شما محافظت کنند. از این میان می توان زآگزانتین و لوتئین را نام برد که در سلامت چشم بسیار مهم هستند.

آواکادو ممکن است از بروز سرطان جلوگیری کند.

www.takfars.ir

روغن آواکادو می تواند علائم آرتروز را کاهش دهد.

مصرف آواکادو ممکن است باعث کاهش وزن شود. قرار دادن آواکادو در رژیم غذایی به مدت طولانی می تواند کالری دریافتی شما را کاهش داده و موجب کاهش وزن شود.

آواکادو بسیار خوش طعم است و به راحتی می توان آن را در رژیم غذایی گنجاند.

آووکادو برای خانم‌های باردار مفید است

یک فنجان آووکادو، یک چهارم نیاز روزانه‌ی بدن به فولات یا همان اسید فولیک را تأمین می‌کند. این ویتامین خطر ابتلا به ناهنجاری‌های مادرزادی جنین را کاهش می‌دهد. اگر باردار هستید و یا قصد بچه دار شدن دارید از این میوه میل کنید تا فرزند سالم به دنیا بیاورید. (قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنید)

آووکادو یک میوه‌ی سبز یا سیاه رنگ است که بر روی درختانی همیشه سبز، در آب و هوای گرم می‌روید. آووکادو دارای روغنی سالم برای قلب، و همه کاره است و می‌توان از آن در انواع بسیاری از دستورات غذایی استفاده کرد. همچنین شامل بسیاری مواد مغذی دیگر نیز هست که همگی برای سلامتی مفیدند.

دانستنی هایی درباره میوه آووکادو

آووکادو از جمله میوه های وارداتی به ایران محسوب می شوند که هر دانه از آن بین ۱۹ تا ۲۰ هزار تومان قیمت دارد. در ضمن، در همه میوه فروشی ها هم وجود ندارد و مغازه هایی که میوه های دست چین شده دارند یا بازارهای بزرگی همانند بازار میوه تجریش انواع و اقسام آووکادو را عرضه میکنند.

با اینکه این میوه چندان مقرون به صرفه نیست اما خواص بسیار زیادی دارد که بد نیست در صورت امکان آن را در وعده های غذائی خود در طول هفته بگنجانید. از جمله می توان به داشتن انواع ویتامین های B، C و پتاسیم اشاره کرد که در جهت رفع بسیاری از بیماری ها و دردهای بدن موثر هستند.

برای آشنائی با انواع آووکادو و خواص آن پیشنهاد می کنیم اینفوگرافیک زیر را مشاهده کنید.

تک فارس

image خوردن میوه آووکادو چقدر شما را زیباتر خواهد کرد

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر