تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

خوردن سیر چه کمکی به سلامتی بدن ما میکند

ممکن است به جلوگیری از سرماخوردگی کمک کند

یک مطالعه کوچک، ۱۴۶ بزرگسال سالم را در طول فصل سرماخوردگی و آنفولانزا مورد بررسی قرار داد تا ببیند آیا سیر می تواند به جلوگیری از زکام کمک کند یا نه. این شرکت کنندگان به دو گروه تقسیم شدند. یک گروه، مکمل سیر دریافت کرد و به گروه دیگر، یک قرص دارونما داده شد.

گروهی که قرص دارونما مصرف کرده بودند، در طول این مطالعه ۶۵ سرماخوردگی را گزارش کردند، در حالیکه این تعداد برای گروهی که مکمل سیر مصرف کرده بودند، فقط ۲۴ مورد بود. نیویورک تایمز می گوید در حالیکه نتایج امیدارکننده اند اما قبل از آنکه بتوانیم سیر را بعنوان درمانی برای سرماخوردگی در نظر بگیریم، به تحقیق بیشتری نیاز است.

ممکن است این سبزی، خواص ضدالتهابی داشته باشد

با توجه به تحقیقی که در مجله Medicinal Food منتشر شد، سیر دارای ۴ ترکیب است که به مبارزه با التهاب کمک میکنند. Health. com گزارش می دهد برخی از ترکیبات این سبزی ممکن است بطور طبیعی با تقلید از روشی که داروهای ضد درد عمل میکنند، درد و سوزش را کاهش دهند (حداقل در مطالعات آزمایشگاهی و روی حیوانات).

تکفارس آی آر

ممکن است به مبارزه با انواع خاصی از قارچها و باکتریها کمک کند

نیویورک تایمز گزارش می دهد اگر شما جزء ۱۵ تا ۲۵ درصد از آمریکایی هایی هستید که از قارچ انگشتان پا رنج می برند، ممکن است غوطه ور ساختن پاهایتان در یک طشت آب با حبه های سیر خرد شده، به خلاص شدن از شر آن قارچ ها کمک کند.

ممکن است یکی از ترکیبات موجود در سیر به مبارزه با مسمومیت غذایی کمک کند

یک مطالعه دریافت که یکی از ترکیبات سیر در مبارزه با کمپیلوباکتر (باکتری که معمولا در مرغ خام یافت می شود می تواند باعث تهوع، اسهال و استفراغ گردد) ۱۰۰ مرتبه موثرتر از آنتی بیوتیکهای رایج است.

در حالیکه خوردن این سبزی ممکن است جلوی بیمار شدن شما را نگیرد، اما این ترکیب می تواند برای تمیز کردن مکانهای تهیه غذا بکار برود و به سالم نگه داشتن غذاهای بسته بندی شده مانند سالادهای سیب زمینی و پاستا، کالباس و سالاد کلم کمک کند.

www.takfars.ir

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر