تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

خوراکی ها مفید برای رشد بهتر مغر در سال های رشد بچه

image خوراکی ها مفید برای رشد بهتر مغر در سال های رشد بچه

گردو

شکل ظاهری گردو یک نسخه کوچک از مغز را تداعی میکند. بر همین اساس، منطقی است که این مغز خوراکی سرشار از اسیدهای چرب امگا-۳ و پروتئین به تقویت مغز و بهبود سلامت آن کمک کند.

غلات کامل (سبوس دار)

غلات سبوس دار مانند گندم، جو، جو دو سر، چاودار و ارزن دارای چند چیز مشترک بسیار مهم هستند. نخست، آنها کربوهیدارت های حاوی قند گلوکز با روند کند انتشار هستند که سوخت بدن را تامین کرده و به مغز قدرت می بخشند. دوم، غلات سبوس دار منبعی غنی از فیبر محلول هستند که کلسترول را کاهش داده و همچنین خطر آسیب های مغزی مانند سکته را کاهش می دهند.

تکفارس آی آر

تخم مرغ

تخم مرغ منبعی سرشار از اسیدهای چرب امگا-۳ است که می تواند انرژی مورد نیاز صبحگاهی شما را تامین کرده و پشتیبانی برای فعالیت های مغزی باشد.

ماهی چرب

ماهی های چرب مانند سالمون، شاه ماهی، ساردین، خال مخالی، و تن نه تنها منبع خوبی از پروتئین محسوب می شوند، بلکه سرشار از اسیدهای چرب امگا-۳ نیز هستند که برای عملکرد درست مغز و سیستم عصبی نیاز است و میتوانند دیسلکسیا و دیگر اختلالات کمبود تمرکز را کاهش دهند.

کره بادام زمینی

www.takfars.ir

پیش از یک مطالعه طولانی مدت، پروتئین موجود در کره بادام زمینی می تواند احساس سیری را در فرد ایجاد کرده، انرژی را در سطح بالا حفظ کند و سطح قند خون را پایدار نگه دارد. بر همین اساس، طی مدت زمان برگزاری امتحان خود سقوط ناگهانی انرژی را تجربه نخواهید کرد.

توت ها

بلوبری سرشار از آنتی اکسیدان ها (از قبیل ویتامین E، که از رگ های خونی و مغز در برابر آثار خطرناک رادیکال های آزاد و فقدان شناختی مرتبط با سن محافظت میکند) است، و همچنین ظرفیت یادگیری، حافظه و مهارت های حرکتی را بهبود می بخشد.

شکلات تلخ

شکلات تلخ سرشار از آنتی اکسیدان ها، مواد شیمیایی که از مغز در برابر آسیب رادیکال های آزاد محافظت میکند و جریان خون به سمت مغز را بهبود می بخشند، است و بر همین اساس، تمرکز و عملکرد حافظه را بهبود می بخشد.

مغزهای خوراکی و دانه ها

مغزهای خوراکی و دانه ها فواید بسیاری را برای بهبود عملکرد مغز فرزند شما ارائه میکنند. به عنوان مثال، آنها سرشار از ویتامین B6، یک عامل ضروری دوپامین و سروتونین، هستند که ارتباطات نورونی را بهبود می بخشد. ترکیبی از مغزهای خوراکی و دانه ها حاوی اسید فولیک نیز است که حافظه و تمرکز را تقویت میکند، در شرایطی که از بروز بیماری آلزایمر جلوگیری میکند.

چغندر

سبزیجاتی با پوست تیره، به ویژه چغندر، حاوی آنتی اکسیدان های قدرتمند با قابلیت مبارزه با بیماری ها هستند که مغز را سالم و قوی نگه می دارند.

چای سبز

تک فارس

چای سبز یک نوشیدنی گرم فوق العاده برای آغاز روز است زیرا تجمع رسوب پلاک – فراوانی آن می تواند به شکل گیری بیماری آلزایمر منجر شود – در مغز را کاهش می دهد.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر