تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

خوراکی های مفید برای داشتن پوستی صاف و بدون جوش

image خوراکی های مفید برای داشتن پوستی صاف و بدون جوش

پیشگیری از چروک با روغن ماهی

ماساژ عضلات و پوست صورت با روغن ماهی تأثیر زیادی در پیشگیری از پیری زودرس و چروک‌های سطحی پوست دارد.

به همین منظور با مقدار اندکی از روغن ماهی سرانگشتان دست خود را آغشته کرده و عضلات صورت، کنار لب‌ها، عضلات گونه، ابروها و اطراف چشم‌ها را به‌آرامی ماساژ دهید.

برای پاک‌سازی پوست چرب

تکفارس آی آر

یکی از بهترین شیوه‌های پاک‌سازی پوست چرب استفاده از آب لیموترش تازه است. بهتر است از ترکیب آب لیموترش و سرکه برای پاک‌سازی پوست استفاده کنید. برای این کار پس از ترکیب این ۲ ماده باهم با کمک یک پنبه تمیز این لوسیون را روی پوست صورتتان بمالید. دقت کنید که پیش از استفاده از این لوسیون، پوست صورتتان را به‌طور کامل تمیز کنید.

برای تقویت سلول‌ها چه کنیم؟

گوجه‌فرنگی یکی دیگر از مفیدترین مواد موجود در طبیعت است که به‌تنهایی خواص بسیار مفیدی را برای تقویت و حفظ شادابی پوست دارد. برای استفاده از این سبزی کافی است یکی از رسیده‌ترین گوجه‌فرنگی‌ها را از سبد غذایی روزانه‌تان انتخاب کرده و پس از رنده کردن، آن را روی صورت خود ماسک کنید. این ماسک را بعد از ۱۵ دقیقه با آب ولرم بشویید. این ماسک در تقویت سلول‌ها، بازسازی و از بین بردن چروک‌های بسیار سطحی پوست مؤثر است.

پوستی لطیف با خمیر نشاسته

برای از بین بردن زبری پوست که یکی از ویژگی‌های پوست‌های خشک است بهترین کار استفاده از خمیر نشاسته و شیر است. برای تهیه این لوسیون نصف قاشق غذاخوری نشاسته را با یک فنجان شیر ترکیب کنید تاخمیری نرم و لطیف از آن به دست آید. سپس این خمیر را روی پوست صورت خود ماسک کنید. استفاده از این خمیر ۳ بار در هفته به لطافت پوست کمک می‌کند.

www.takfars.ir

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر