چیپس سیب‌زمینی و سیب‌زمینی سرخ کرده

این سیب‌زمینی‌های سرخ شده کالری بالایی دارند و مضر‌ترین انتخاب برای رژیم لاغری شما محسوب می‌شوند. همچنین این مواد غذایی باعث افزایش ناگهانی قند خون و سطح انسولین می‌شوند و تأثیر منفی بر اشتها دارند.

زمانی که مواد غذایی پرکربوهیدرات مانند سیب‌زمینی در دمای بالا سرخ می‌شوند، ترکیبی به نام «آکریلامید» تولید می‌کنند که یکی از عوامل سرطان‌زا محسوب می‌شود.

نوشابه رژیمی

اگر فکر می‌کنید مصرف نوشابه‌های رژیمی به جای انواع عادی به کاهش وزنتان کمک می‌کند، سخت در اشتباهید!

شیرین کننده‌های مصنوعی نوشابه‌های رژیمی اشتهایتان را برای خوردن تنقلات بیشتر تحریک می‌کنند.

سس‌های آماده سالاد

سبزی‌ها و میوه‌ها مواد غذایی بسیار سالمی هستند که سرشار از مواد مغذی، آنتی‌اکسیدان و فیبر‌ محلول هستند.

اما زمانی که برای خوش طعم کردن این مواد غذایی سالم از سس‌های آماده استفاده می‌کنیم، به یکی از بدترین خوراکی‌ها برای کاهش وزن تبدیل می‌شوند. سس‌های سالاد معمولاً مملو از چربی هستند و در نتیجه کالری بالایی دارند.

غلات شیرین شده
خوردن یک صبحانه سالم به صورت منظم از طریق کاهش گرسنگی در طول روز به لاغر شدن شما کمک می‌کند.
با این حال اگر روزتان را با خوردن یک کاسه غلات شیرین شده آغاز کنید، کمکی به کم کردن وزنتان نکرده‌اید. این غلات سرشار از شکر هستند و در بدن به چربی تبدیل می‌شود.

پاپ‌کرن‌های آماده

پاپ‌کرن یک میان وعده خوشمزه و سالم است؛ اما پاپ‌کرن‌های تجاری که از خوردنشان لذت می‌برید به هیچ وجه انتخاب خوبی نیستند، به ویژه زمانی که در حال کاهش وزن هستید؛ چرا که سرشار از کالری، چربی و سدیم‌اند.

کره گیاهی

این نوع کره به عنوان جایگزین سالم‌تر کره‌ حیوانی در بازار عرضه شده‌؛ اما حاوی چربی‌های هیدروژنه است که مضر‌تر از چربی‌های اشباع موجود در کره‌های حیوانی است.

نان سفید

اگرچه نان سفید جزء اصلی غذای افراد زیادی را تشکیل می‌دهد، حقیقت این است که هیچ ارزش غذایی ندارد و تنها دارای کالری است. کربوهیدرات موجود در نان سفید چاق‌کننده است و این ماده غذایی سطح قند خون را افزایش می‌دهد.

نوشیدنی‌های الکلی

نوشیدنی‌های الکلی تنها کالری دارند و هیچ ارزش غذایی ندارند. زمانی که این کالری‌ها با چربی، کربوهیدرات و پروتئین ترکیب می‌شوند، روند چربی‌سوزی را به تعویق می‌اندازند که در نهایت منجر به افزایش ذخیره‌سازی چربی می‌شود.

آب‌میوه‌های بسته‌بندی

آب‌میوه سرشار از مواد مغذی است؛ اما در فرآیند آب‌میوه‌گیری فیبر‌های مغذی که در میوه وجود دارد، از بین می‌رود و چیزی که شما در پایان فرآیند مصرف می‌کنید، قند خالص فروکتوز است.


همچنین بخوانید: باز نشر : تک فارس
در صورتی که شما نسبت به محتوای این پست، حق کپی رایت دارید اطلاع دهید