تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

خوراکی هایی که هر چقدر بخورید چاق نمی شوید

image خوراکی هایی که هر چقدر بخورید چاق نمی شوید

کرفس

تقریبا ۹۵ درصد از کرفس را آب تشکیل می دهد. البته این بدان معنا نیست که کرفس مزایای بهداشتی قابل توجهی ندارد. کرفس حاوی پتاسیم، فولات، فیبر است و ۳۰ درصد از میزان نیاز روزانه به ویتامین کا را برطرف میکند. مصرف کرفس در یک وعده تنها ۶ کالری دارد.

کلم پیچ

یک فنجان کلم خام تنها ۳۳ کالری دارد و شامل سه گرم پروتئین و دو و نیم گرم فیبر در هر وعده است. کلم پیچ یکی از معدود غذاهایی است که مانند ماهی اسیدهای چرب امگا ۳ دارد.

تکفارس آی آر

بلوبری

این میوه محتوای آنتی اکسیدانی دارد و آنتی اکسیدانش بیشتر از هر میوه دیگر است. یک فنجان زغال اخته تنها ۸۵ کالری دارد.

خیار: در هر وعده تنها ۱۶ کالری دارد و دانه ها و پوستش حاوی بیشتری ارزش غذایی است. ویتامین آ موجود در خیار به عنوان یک بتاکاروتن از سلامت چشم ها محافظت میکند.

گوجه فرنگی ها

بهترین منبع لیکوپن است؛ کاروتینوئیدی که به مبارزه با بیماری های مزمن کمک میکند. گوجه فرنگی به غیر از لیکوپن حاوی ویتامین های ث، آ و ب ۲ است ضمن اینکه منبع غنی از فولات، پتاسیم و فیبر نیز محسوب می شود. یک عدد گوجه فرنگی متوسط تنها ۲۵ کالری دارد.

www.takfars.ir

گریپ فروت

اضافه کردن این میوه به رژیم غذایی خود راهی برای کاهش وزن است. گریپ فروت سرشار از فیبر بوده و منجر به تنظیم سطح قند خون و احساس سیری طولانی مدت می شود. نیمی از یک گریپ فروت تنها ۵۰ کالری دارد. ویتامین ث موجود در گریپ فروت منجر به مبارزه با بسیاری از مشکلات سلامتی از جمله سرطان ها و بیماری های قلبی می شود. گریپ فروت همچنین می تواند تاثیر شگرفی در کاهش کلسترول و بهبود سلامت دستگاه گوارش داشته باشد. فولات موجود در این میوه آن را یک میان وعده ایده آل برای زنان باردار کرده است.

کلم بروکلی

این سبزی فوق العاده، منبع سولفورافان است و به از بین بردن مواد شیمیایی سرطان زا در بدن کمک میکند. این سبزی حاوی ویتامین های کا، ای، آ و ث است و یک وعده بخار پز آن تقریبا ۲۰ درصد نیاز روزانه به فیبر را برطرف میکند ضمن اینکه تنها ۳۱ کالری دارد.

طالبی

بتاکاروتن موجود در آن شکلی از ویتامین آ برای افزایش سلامت چشم است. یک فنجان طالبی تنها ۵۵ کالری دارد.

گل کلم

شامل آنتی اکسیدان ها و مواد شیمیایی گیاهی برای مبارزه با بیماری های مزمن است و منبع غنی از فولات، فیبر و ویتامین های ث و کا محسوب می شود. گل کلم در هر وعده تنها ۲۵ کالری دارد.

تمشک ها

فواید سلامتی تمشک فوق العاده است و مانند دیگر انواع توت ها منبع غنی از ویتامین ث و آنتی اکسیدان های شناخته شده به عنوان بیوفلاونوئید محسوب می شود. یک فنجان تمشک تنها ۶۲ کالری دارد.

تک فارس

توت فرنگی

سرشار از پلی فنول ها و منبع غنی از پتاسیم و فیبر محسوب می شود. یک فنجان از این میوه تنها ۵۰ کالری دارد.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر