تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

خوراکی ای مفید برای دختران نوجوان در سن رشد

image خوراکی ای مفید برای دختران نوجوان در سن رشد

دختران نوجوان باید با توجه به سنشان از موادغذایی مناسب برای خود استفاده کنند دریافت انواع ویتامین ها و املاح معدنی برای این سنین بسیار مهم و حائز اهمیت است خانم های جوان دوره حساسی از زندگی خود را سپری میکنند و باید از گزینه های پرخاصیت و سالم استفاده کنند تا دچار کمبود ویتامین و املاح معدنی نشوند.

هدایت کردن دختران نوجوان در راستای انتخاب‌های غذایی سالم می‌تواند به آنان کمک میکند تا به‌خوبی وزن‌شان را کنترل کنند و در صورت لزوم، وزن‌شان را تدریجا کاهش دهند. این کار حتی می‌تواند از شکل‌گیری عادت‌های غذایی ناسالم در میان آنان جلوگیری کند که معمولا به یکی از اختلال‌های خوردن منجر می‌شوند.

دختران نوجوان تمایل دارند به این‌که وعده‌های غذایی اصلی را حذف کنند، نسبت به غذا خوردن در مقابل دیگران احساس خوبی ندارند یا معتقدند که چنین کاری به کاهش وزن کمک می‌کند.

خوردن صبحانه برای دختران نوجوان بسیار مهم است، چون انرژی مورد نیاز را برای آنان فراهم می‌کند و مانع از پُرخوری در ادامه روز می‌شود.

تکفارس آی آر

دختران نوجوان می‌توانند گزینه‌هایی مثل:

نان گندم سبوس‌دار همراه با کره بادام‌زمینی،

یا یک کاسه غلات صبحانه همراه با شیر کم‌چرب، انتخاب کنند.

البته اگر زمان لازم برای خوردن صبحانه در خانه وجود نداشته باشد، می‌توانند از موز یا پوره میوه استفاده کنند.

بهتر است که دختران نوجوان از غذاهای سرخ‌کرده، ساندویچ‌های آماده و پیتزا به‌عنوان ناهار استفاده نکنند، در غیر این صورت باید استفاده از آن‌ها را به حداقل برسانند. برخلاف این غذاهای ناسالم، گزینه‌هایی مثل ساندویچ خانگی مرغ همراه با سیب‌زمینی پخته واقعا برای آنان مفید است. البته دختران نوجوان می‌توانند از گزینه‌هایی دیگری مثل ساندویچ خانگی بوقلمون همراه با نان گندم، ماست و میوه‌های تازه نیز استفاده کنند.

www.takfars.ir

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر