تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

خواص مفید مصرف فلفل به صورت روزانه

image خواص مفید مصرف فلفل به صورت روزانه

چرا فلفل تند است؟ باید بدانید وجود ماده‌ای به‌نام کاپساسین در بافت فلفل موجب تندی آن می‌ شود. هر چه این ماده بیشتر باشد به همان میزان فلفل تندتر خواهد بود.

البته میزان گرمای هوا و خشکی آن نیز از دیگر موارد تاثیرگذار در طعم فلفل خواهد بود. نکته جالب دیگر این است که ماده مورد نظر باعث کاهش دما بدن می‌شود، آنچه که شاید دلیلی باشد برای اینکه ساکنان مناطق گرمسیر جهان تمایل بیشتر به استفاده از فلفل دارند.

نکته دیگر اینکه فلفل به دلیل اینکه ماده کاپسین در خود دارد میزان کلسترول در خود را کاهش می‌دهد که نقش زیادی در کمتر شده احتمال بروز گرفتگی در رگ‌ها و عروق خونی دارد. نتایج پژوهشی که در مجله‌ British Journal of Nutrition به چاپ رسیده است نیز نشان می‌دهد، مصرف منظم فلفل تند از تجمع کلسترول بد خون پیشگیری می‌کند. به خاطر داشته باشید همانطور که پیش‌تر اشاره شد، هر چه فلفل تند‌تر باشد به این معنی است که کاپسایسین موجود در آن نیز بیشتر است.

علاوه براین مصرف فلفل از انعقاد خون در رگ‌ها جلوگیری خواهد کرد. دلیلی که شاید موجب شده تا گفته شود مصرف فلفل از امراض قلبی و عروقی همچنین سخت شدن رگ‌ها جلوگیری خواهد کرد. فراموش نکنید جلوگیری از انعقاد خون در رگ‌ها هم، خاصیت دیگری است که نباید از آن غافل شد. از سوی دیگر این خوراکی به نحوی داروی ضد‌احتقان بوده که موجب نازک و رقیق شدن خلط شده و به خارج شدن آن از ریه‌ها کمک زیادی می‌کند. علاوه براین این مذکور موجب تقویت بافت ریه شده و به همین دلیل گفته می‌شود، برای بیماران مبتلا به آمفیزم یا بیماری اتساع و بزرگ شدن ریه‌ها بسیار مفید است.

تکفارس آی آر

موضوع مهم دیگری که باید بدانید این است که پژوهش‌ها گویای این مطلب است که نشان استفاده از فلفل تند در غذاها و انواع خوراکی‌ها کاهش خطر ابتلا به تومورهای روده را با خود به همراه خواهد داشت که دلیل آن نیز به وجود کاپساسین در فلفل بازمی‌گردد. ضمن آنکه به‌گفته محققان دانشکده پزشکی سان دیگو دانشگاه کالیفرنیا، کاپساسین فواید بی‌شماری برای سلامتی بدن دارد. زیرا موجب تحریک بافت روده شده و به همین دلیل همانطور که پیش‌تر اشاره شد. احتمال بروز تومورهای کولورکتال را کم می‌کند. یادتان باشد؛ فلفل قرمز گیرنده‌ها دیواره روده را تحریک می‌کند که بر سایر سلول‌های روده تاثیرگذاشته و موجب تولید سلول‌های جدید در روده می‌شود، ضمن اینکه مانع رشد سلول‌های غیر طبیعی در این بخش از بدن خواهد شد. ضمن اینکه به گفته برخی پژوهشگران مصرف فلفل مانع از کاهش سوخت و ساز در بدن شده و پیامد این امر نیز افزایش طول عمر انسان خواهد بود.

اگر می‌خواهید ایمنی بدن خود را افزایش دهید، توصیه ما به شما مصرف فلفل سبز است، زیرا که این خوراکی علاوه بر محاسنی که به آنها اشاره شد، حاوی میزان زیادی ویتامین A است که نقش مستقیمی در تقویت سیستم دفاعی بدن همه ما انسا‌هان دارد. توجه داشته باشید نبود آن یا کاهش این ویتامین در بدن باعث خواهد شد تا انواع عفونت‌ها و بیماری‌ها به راحتی فرد را به خود مبتلا کنند. علاوه براین فلفل سبز سرشار از ویتامین C است و حتی برخی محققان اعلام کرده‌اند مقدار آن بیشتر از میزان ویتامینC است که در انواع مرکبات وجود دارد. به‌یاد داشته باشید این ویتامین نیز باعث بیشتر شدن ایمنی بدن شده و از شکا در برای رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند. البته این خاصیت در همه انواع فلفل وجود دارد و تنها به فلفل سبز خلاصه نمی‌شود. علاوه براین فلفل سبز مقدار زیادی آهن، پتاسیم، منیزیم، منگنز و انواع دیگر مواد مغذی را در خود دارد که در سلامتی افراد بسیار موثر است.

فلفل همچنین میزان کلسترول موجود در خون را پایین آورده، ضمن اینکه خاصیت ضد نیز دارد و به این ترتیب به تسکین درد و کاهش تورم در بدن فرد کمک می‌کند. آنچه که می‌تواند مشکلات ناشی از چنین شرایطی را در مبتلایان به امراضی از جمله استئوآرتریت، و آرتریت روماتوئید کاهش دهد. با این وجود باید بدانید، اگرچه فلفل سبز خواص زیادی دارد ولی، مصرف آن بیمارانی که دچار عارضه آرتریت رماتوئید یا همان رماتیسم هستند توصیه نمی‌شود، بلکه بهتر است، چنین بیمارانی مصرف انواع فلفل‌ها را محدود کنند.

کاهش سطح قند خون نیز از دیگر خواصی است که باید در‌این‌خصوص به آن اشاره کرد. درصورتی که شما خود یا یکی از نزدیکان‌تان مبتلا به این عارضه است، به عبارتی دیابت دارد، باید بدانید چنین افرادی می‌تواند با خاطری آسوده فلفل سبز را به رژیم غذایی خود اضافه کند، دلیل آن هم همانطور که گفته شد تنظیم کنندگی یا همان کاهش سطح قند خون است.

شاید برای شما جالب باشد اگر بدانید که می‌توانید از فلفل سبز به عنوان یک مسکن نیز استفاده کنید. به این دلیل که مصرف آن شرایطی مانند ترشح هورمون اندروفین را ایجاد کرده که باعث کاهش درد می‎‌شود. این را هم بگویم که اندورفین‌ها یا مسکن‌های طبیعی بدن موادی بوده که از غدد مخاطی و هیپوتالاموس ترشح می‌شوند و همانطور که متوجه شدید اثری که بر بدن دارند مربوط به تسکین درد است، شاید به همین دلیل است که به آن مرفین طبیعی نیز گفته می‌شود. این را هم بدانید که آندروفین‌ها در سلول‌های عصبی و دستگاه عصبی مرکزی بدن انسان به عنوان ماده واسطه عصبی یا تحریک‌کننده‌های عصبی فعالیت می‌کنند.

www.takfars.ir

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر