تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

خواص جالب سبزی ریحان گیشنیز شوید نعنا و جعفری

image خواص جالب سبزی ریحان گیشنیز شوید نعنا و جعفری

نعنا

نعنا جزو سبزیجاتی است که تنوع زیادی دارد. نعنای سبز و تازه و همچنین نعنای خشک طعم بی‌نظیری به غذاها می‌دهند. حتما شما هم سیب زمینی آب پز را با نعنای خشک مصرف کرده اید و به خوبی می‌دانید این سبزی خشک چه تاثیری در بهتر شدن طعم سیب زمینی دارد. در طب سنتی از این سبزی معطر برای تسکین دل درد، بوی بد دهان و گلودرد استفاده می‌شود. ترکیبات قوی موجود در برگ نعنا مانند کارون، لیمون، مانتول و غیره مانع از رشد تومورها می‌شوند. توصیه می‌کنیم به چای سبز و دیگر نوشیدنی‌های تان نعنای تازه اضافه کنید. نعنای خشک یا تازه را به ماست، انواع سس‌ها، پاستاها و حتی پنیر اضافه کرده و میل کنید. افزودن این سبزی معطر به غذاهای گوشتی نیز علاوه بر خوش طعم شدن آن‌ها باعث افزایش خواص آن‌ها نیز می‌شود.

ریحان

ریحان تازه یا خشک سرشار از خواص آنتی اکسیدانی بالا بوده و طعم ویژه ای دارد که ناشی از وجود همین آنتی اکسیدان‌ها است. ریحان حاوی فلاوونوئید و ترپنیک است. نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهند که این ترکیبات در کاهش میزان کلسترول بد خون و همچنین جلوگیری از رشد تومورها تاثیر دارند. توصیه می‌کنیم علاوه بر سبزی خوردن در تهیه پاستاها، پیتزا، سوپ‌ها و خورش‌ها و همچنین سس گوجه فرنگی و پستو و دیگر غذاها از این سبزی استفاده کنید. ریحان همچنین برای طعم دهی به ماهی و مرغ و همچنین در ترکیب پوره‌ها قابل استفاده است. می‌توانید داخل ساندویچ‌ها نیز ریحان گذاشته و از طعم خواص آن بهره ببرید.

تکفارس آی آر

گشنیز

طعم شاخص و دلنشین گشنیز باعث معروفیت و محبوبیت گشنیز در تهیه غذاهای چینی؛ هندی و مکزیکی شده است. گشنیز تازه طعم بهتری از انواع خشک آن دارد. این سبزی معطر حاوی کومارین، فتالید، پولی آکتیلن و ترکیبات درمانی دیگری است که باعث تحریک آنزیم‌های ضدسرطان در بدن می‌شوند. توصیه می‌کنیم در تهیه سس سالسا، پستو و انواع دیگر سس‌های مخصوص پاستاها، انواع سالادها و حتی سالاد میوه نیز از این سبزی استفاده کنید. ساندویچ نان و پنیر و سبزی نیز گزینه مناسبی برای بهره مندی از خواص سبزی‌های معطر است.

شوید

شوید پلو یکی از پلوهای رایج و خوشمزه ایرانی است. شوید تازه حاوی خواص فوق العاده ای بوده و ترکیبات آن شامل کارون، کومارین، فلاوونوئیدها، لیموئن و فتالیدها است. نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که کارون و لیموئن موجود در شوید باعث نابودی تومورها شده و فلاوونوئیدهای موجود در آن، رادیکال‌های آزاد را خنثی می‌کند. کومارین و فتالیدها نیز ترکیباتی هستند که باعث تحریک آنزیم‌های مقابله کننده با سرطان در بدن می‌شوند. توصیه می‌کنیم از این سبزی معطر نیز در تهیه سالادها و در ترکیب سس‌ها استفاده کنید.

جعفری

www.takfars.ir

جعفری یکی از سبزیجات معطر پرمصرف در سرتاسر جهان است که خواص و طعم فوق‌العاده‌ای دارد. توصیه می‌شود جعفری تازه میل کنید و از مصرف جعفری خشک بپرهیزید چون فواید جعفری تازه به مراتب بیشتر است. جعفری تازه حاوی فلاوونوئیدها، کومارین و ترکیبات دیگری است که قدرت آنتی‌اکسیدانی بالایی دارند و باعث تحریک دستگاه ایمنی بدن و مسدود شدن مواد سرطان زا می‌شوند. میزان بالای کلروفیل در جعفری نیز باعث مقابله با بوی بد دهان و خوشبو شدن نفس می‌شود. توصیه می‌کنیم علاوه بر تزئین غذاها در تهیه انواع سس‌ها، خورش‌ها، سالادها، پاستاها و دیگر غذاهایتان از جعفری استفاده کنید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر