تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

خمیازه طولانی یعنی اینکه مغز بزرگتری دارید

image خمیازه طولانی یعنی اینکه مغز بزرگتری دارید

محققان دانشگاه ایالتی نیویورک فیلم‌های ۲۹ پستاندار را در زمان خمیازه کشیدن بررسی کردند تا میانگین مدت آن را اندازه‌گیری کنند. وزن مغز حیوانات مورد بررسی، در یک پژوهش قبلی اندازه‌گیری شده بود.

آن‌ها با بررسی اعداد دریافتند که وزن مغز و تعداد نورون‌های موجود در لایه خارجی مغز موسوم به مخ می‌تواند بطور قابل اعتمادی طول خمیازه را پیش‌بینی کند.

برای مثال گوریل‌ها، اسب‌ها، گرازهای دریایی و فیل‌های آفریقایی ممکن است دارای جثه بزرگی باشند اما خمیازه‌های کوتاه‌تری نسبت به انسان دارند زیرا مغز آن‌ها کوچکتر است.

یافته‌های جدید نشان می‌دهد طول خمیازه با اندازه بدن ارتباطی ندارد بلکه با اندازه مغز مرتبط است.

تکفارس آی آر

تحقیقات پیشین نشان داده که در میان گونه‌های مختلف، مغزهای نسبتا بزرگ با مهارت‌های شناختی پیچیده و استراتژی‌های اجتماعی بیشتر مرتبط است. اما دانشمندان در زمان گمانه‌زنی در مورد توانایی‌های شناختی، حجم مغز را نسبت به اندازه بدن حیوان در نظر می‌گیرند.

یافته‌های تحقیق جدید همچنین نشان داد که حیوانات دارای مغز بزرگ از طول‌های متفاوتی در خمیازه کشیدن برخوردارند. به گفته محققان، ممکن است حیوانات باهوش‌تر در واکنش به محرک‌های متفاوتی خمیازه‌های با طول متفاوت بکشند اما حیوانات با هوش کمتر تنها یک نوع خمیازه دارند.

خمیازه انسان‌ها معمولا حدود ۶.۵ ثانیه طول می‌کشد که طولانی‌ترین میزان در قلمرو موجودات است.

این تحقیق در مجله Biology Letters منتشر شده است.

www.takfars.ir

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر