تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

خلاقیت های مدرن برای چیدمان خانه شیک و امروزی

image خلاقیت های مدرن برای چیدمان خانه شیک و امروزی

خانه کوچک باید لوازم کوچک داشته باشد!

کوچک ترین اتاق ها در خانه های ما همیشه کوچک ترین وسایل را داشته اند. ما بیشتر ترجیح می دهیم برای یک خانه با فضای کوچک همه وسایل را داشته باشیم اما در حد و اندازه هایی کوچک. به عنوان مثال ما هیچ وقت در خانه بی خیال میز ناهارخوری نمی شویم که به جایش یک دست مبل راحت بزرگ داشته باشیم. ما هر دو دست را می خریم اما کوچک و تقریبا بی استفاده. این در حالی است که به عقیده کارشناسان هر اتاق کوچکی با وسایل کوچک، از چیزی که هست کوچک تر هم به نظر می رسد. پس ترس به خودتان راه ندهید و همین امروز برای اتاق خواب تان یک تخت بزرگ با پشتی چوبی مجلل انتخاب کنید؛ آن وقت به تفاوت ها پی می برید.

جای کتابخانه در سالن غذاخوری نیست!

هیچ جای کتاب قانون های دکوراسیون داخلی نیامده که سالن غذاخوری خانه باید آرام ترین و دنج ترین فضا را به خودش اختصاص دهد. اگر تا امروز این مساله در زمان طراحی ها باب بوده فقط به خاطر باور اشتباه یا موج خاصی بوده که در دورانی به راه افتاده وگرنه برخلاف تصور همه می توان اتاق غذاخوری را شلوغ هم جلوه داد؛ مثلا قرار دادن کتابخانه در سالن غذاخوری این روزها یکی از ترفندهایی است که طراحان مدرن به آن دست میزنند. پس بی خود و بی جهت دور تا دور میز غذاخوری تان را خالی نکنید و اجازه دهید مهمان ها موقع غذاخوردن فرصتی برای کنجکاوی هم داشته باشند.

تکفارس آی آر

هر اتاق نشیمن یک کاناپه می خواهد!

اینکه باید حتما در اتاق نشیمن مبل راحتی وجود داشته باشد باز هم از آن قانون هایی است که اصلا خط و ربطش معلوم نیست. هیچ لزومی ندارد که در هر اتاق نشیمنی یک یا دو کاناپه عریض و طویل وجود داشته باشد. در واقع در باور ما تا امروز مبل های نیم ست هم بدون کاناپه نبوده اند در حالی که امروز در طراحی مدرن قانون نانوشته عجیب را کنار گذاشته اند و خیلی وقت ها به داشتن چهار مبل ساده راحت اکتفا میکنند. طراحان داخلی این روزها کاناپه ها را بیشتر در اتاق خواب یا کنار کتابخانه های شخصی جا می دهند. اگر هم خانه ها خیلی بزرگ باشند آنها را به اتاق دیدن تلویزیون و محل دور هم نشینی آنها منتقل میکنند

طرح و رنگ های شلوغ در خانه های کوچک ممنوع است!

خانه های امروز دیگر همه کوچک شده اند اما این مساله دلیل نمی شود که کسی دیگر سراغ ایده های ناب طراحی نرود و به خاطر یک قانون عجیب در طراحی داخلی کلی از زیبایی های خانه را کم کند. قانونی که می گفت در خانه های کوچک باید کمتر ریسک به خرج داد و از به کار بردن رنگ های برجسته و طرح های شلوغ خودداری کرد این روزها دیگر خریداری ندارد. پس هر قدر هم که خانه تان کوچک باشد باز هم می توانید طرح کاغذدیواری شلوغ برایش انتخاب کنید یا در و دیوار آن را پر از رنگ و طراوت کنید. فقط این وسط یک ایراد کوچک هست؛ اینکه ممکن است شلوغی زود دل تان را بزند یا فضا آن قدر برای تان خسته کننده شود که دیگر مایل نباشید مدت زیادی در آن بمانید که البته این مشکل را هم می توان با انتخاب مناسب لوازم محیط درست کرد.

هر اتاقی یک فرش می خواهد!

www.takfars.ir

باوری که در بین ما ایرانی ها رواج زیادی دارد این است که بعد از چیدن وسایل هر کدام از اتاق ها باید وسط هر فضای خالی یک قالی یا قالیچه پهن کنیم. فرقی هم برای مان ندارد که طراح ساختمان با چه زحمت و ظرافتی برای انتخاب نوع و جنس کفپوش ها وقت گذاشته است. سرامیک یا سنگ، لمینت یا پارکت فرقی ندارد؛ تا امروز قانون این بوده که اتاق باید با فرش پوشیده باشد در حالی که دیگر این طور نیست. حالا طراحان داخلی دارند به سمت خداحافظی با فرش ها پیش می روند. به عقیده خیلی از این طراحان ترکیب سنگ و چوب روی کف خانه زیباترین نمایی است که می توان خلق کرد.

وسایل باید با هم هماهنگ باشند!

این روزها اگر به کارهای هر طراح معروفی نگاهی بیندازید، متوجه نکته عجیبی می شوید؛ اینکه دیگر در کارهای طراحان بزرگ خبری از ست بودن همه وسایل خانه با هم نیست. یک قانون قدیمی همیشه می گفت وسایل خانه باید از هر لحاظ مانند جنس، رنگ، استیل و. . . هماهنگ باشند در حالی که دیگر این روزها کسی به این قانون توجهی ندارد. اگر مبل های چوبی بزرگی دارید، حتما نباید یک میز چوبی جلویش قرار دهید. فرفورژه ها هم میتوانند کارساز باشند یا اگر پرده های تان آبی و راه راه هستند دیگر دلیلی ندارد که مبل ها را همرنگ و هم طرح آنها انتخاب کنید. این روزها زیبایی در ناهمگون بودن خلاصه شده است!

هر دست مبل یک میز لازم دارد!

محال است به خانه ای وارد شوید و جلوی کاناپه بزرگی که در وسط هال و پذیرایی اش قرار گرفته یک میز چوبی بزرگ همراه چند عسلی نبینید. این تصویری است که قانون های طراحی قدیمی در خانه های ما شکل داده اند؛ اینکه باید جلوی هر دست مبل راحتی حتما یک میز باشد. در حالی که این روزها دیگر خبری از این قانون عجیب نیست. این روزها یا دیگر جلوی کاناپه های روبه روی تلویزیون میزی نمی گذارند یا اگر به آن نیاز داشته باشند به یک صندلی عثمانی اکتفا میکنند. روی این صندلی های عثمانی که ما تا امروز به چشم مزاحم به آنها نگاه می کردیم می توان یک سینی چوبی گذاشت و لوازم دم دستی را جا داد.

وسایل چوبی همه قهوه ای هستند!

معلوم نیست از آن لحظه ای که بشر ساخت وسایل چوبی را آغاز کرد چه کسی این قانون را هم سر زبان ها انداخت که چوب باید رنگ خودش را داشته باشد؛ اینکه باید قهوه ای باشد حالا در هر طیف و درجه ای. این باور سالیان سال است که بین مردم رایج شده؛ طوری که همه به یک دست مبل و صندلی چوبی زرد یا آبی رنگ مدت ها خیره می مانند یا وقتی کسی صحبت از داشتن یک تخت و کمد قرمزرنگ میکند انگار که از سیاره ای دیگر آمده است. در حالی که این روزها خیلی از طراحان برای متفاوت جلوه دادن کارهای شان سراغ رنگ ها می روند. آن هم پاشیدن رنگ روی چوب هایی که ما همیشه به قهوه ای دیدن آنها عادت کرده ایم.

نقاشی بچه ها روی یخچال نصب شود!

نقاشی بچه ها را کمی جدی بگیرید؛ البته نه از لحاظ روانشناختی و این حرف ها. نقاشی بچه ها می تواند یکی از مهم ترین و زیباترین وسایل تزیینی خانه تان باشد؛ به طوری که حتی جای تابلوهای گران قیمت هنری را در خانه بگیرید. قانون نانوشته ای تا امروز می گفت نقاشی بچه ها فقط برای چسباندن روی در یخچال است یا روی در و دیوار اتاق خودشان در حالی که این روزها طراحان داخلی از کوچک ترین خط خطی های خردسالان خانه برای زیباتر کردن فضا استفاده میکنند. فقط کافی است یکی از بهترین های آنها را یک قاب چوبی ساده بگیرید و جلوی دید نصب کنید. قاب های رنگی ساده با زمینه سفید نقاشی بچه ها جریان انرژی زیادی به خانه می دهند.

کاغذ دیواری مخصوص دیوار است نه سقف و نه در

تک فارس

کاغذ دیواری فقط مخصوص دیوارهای خانه نیست. بیایید به کاغذ کردن سقف خانه هم فکر کنید. این روزها بین طراحان داخلی رنگ کردن سقف ها متفاوت از رنگ سفید همیشگی رواج زیادی پیدا کرده. اما اینکه کسی بخواهد سقف خانه را کاغذدیواری کند کمی جسارت می خواهد. برای اینکه در کتاب قانون دکوراسیون سقف ها همیشه یا سفید و نباتی بوده اند یا حداکثر به رنگ نیلی و صورتی و. . . . اما اینکه سقف خانه ای گلدار باشد با طرح و نقشه ای متفاوت کاری است که فقط از یک قانون گریز جسور برمی آید.

باز هم جمله عجیب مان را تکرار می کنیم؛ اینکه کاغذ دیواری ها فقط مخصوص دیوارهای خانه نیستند. بعد از اینکه جسارت کاغذ کردن سقف خانه را به خرج دادید این بار می توانید از کاغذ دیواری ها برای تزیین درهای کمد یا در اتاق ها استفاده کنید. فقط کافی است متناسب با رنگ اتاق ها چند طرح کاغذ دیواری انتخاب کنید و آن وقت روی درهای کابینت ها، دراور اتاق، کمد یا حتی پشتی چوبی تخت تان بچسبانید. به این ترتیب ساده ترین اشیای خانه که هیچ وقت به چشم نمی آیند زیبا و دیدنی می شوند.

پرده ها برای پنجره ها هستند!

پرده ها فقط برای جلوی پنجره ها نیستند. این شاید عجیب ترین جمله ای باشد که تا امروز در دنیای دکوراسیون داخلی شنیده اید. اما قضیه این است که واقعا این روزها دیگر طراحان داخلی از پرده ها و دراپه ها فقط برای تزیین و پوشش پنجره های خانه استفاده نمیکنند. آنها برای دیوارهایی که زیاد از حد طولانی و بزرگ هستند از پرده استفاده میکنند. نصب یک چوب پرده و دراپه هایی که از دوطرف آویزان شده اند بعد زیاد دیوار را از بین می برد. این تازه ترین قانون شکنی طراحان است.

محصولات معتبر
محصولات معتبر