تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

خطرات تکان دهنده استفاده از یک مسواک مدت طولانی

بیماری پریودنتال و از دست دادن دندان، به دلیل تجمع عمده پلاک. به مرور زمان بر اثر ماندن پلاک ها روی سطح دندان استحکامشان از دست می رود و ساییده و ضعیف می شوند.

پلاک ها تنها باعث حفره نمی شوند، وقتی درست از اطراف لثه ها پاک نشوند باعث بروز مشکلاتی از جمله تورم لثه ها، التهاب، تحریک و بیماری های لثه ای شود. اگر ورم لثه درمان نشود، می تواند تبدیل به بیماری پریودنتال و شاید هم از دست دادن دندان شود.

مسواک به مرور ساییده می شود و مانند اوایل نمی تواند پلاک ها را از روی سطح دندان پاک کند بنابراین هر بار مقداری از آنها باقی می مانند.

یک مسواک خوب مسواکی است که سیم هایش به خوبی خم شوند، وقتی مسواکتان قدیمی می شود به راحتی می توانید متوجه کاهش عملکردش شوید.

یکی از مشکلات رایج استفاده بیش از حد مردم از مسواکی است که فرسوده شده این کار باعث تحریک دندان و لثه می شود و همچنین شکاف های V شکلی را نزدیک خط لثه ها به وجود می آورد.

تکفارس آی آر

البته این را هم باید گفت که اگر بعد از یک بیماری همان مسواک را استفاده کنید احتمال دوباره مریض شدن بسیار ضعیف است. با اینکه باکتری ها و ویروس ها میتوانند تا سه روز روی مسواک دوام بیاورند، اما بدن شما نیز آنتی بادی ساخته و می تواند جلوی دوباره بیمار شدن را به راحتی بگیرد. برای اینکه از مسواک استفاده ای مفید بکنید و کار به جایی نرسد که به دندان ها و لثه ها آسیب برسد هر ۳ تا ۴ ماه مسواکی جدید را جایگزین کنید. ساده ترین راه این است که هر فصل یک مسواک جدید برای خود خریداری کنید به این شکل دیگر فراموش هم نخواهید کرد.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر