تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

خرید لپتاپ های ویندوز ۸ بهتر است یا لپ تاپ مک بوک

دلایل برتری لپ‌تاپ‌های لمسی ویندوز ۸ نسبت به مک بوک

هفته جاری هیولت – پاکارد یا همان HP معروف، باعث شد که فکر کنیم یک لپ تاپ ویندوز ۸ بهتر از یک مک بوک کار می‌کند، آن هم بخاطر آمدن اولترابوک ۳ پوندی (۱۳۶۰ گرم) Elite Book Revolve.

مک بوک ایر طراحی زیبایی دارد. حتی مک بوک پرو جدید ۱۳ اینچی با صفحه نمایش رتینا از آن هم بهتر است. اما اپل تنها برنده دنیای کامپیوترها نیست که ویژگی های منحصر به فرد را برای کاربران به ارمغان می آورد. در زیر می خواهیم سه ویژگی را ذکر کنیم که مک بوک های اپل ندارند:

image خرید لپتاپ های ویندوز ۸ بهتر است یا لپ تاپ مک بوک

۱. بهره بردن از ۴G داخلی: اولترابوک EliteBook Revolve را می توان با ۴G داخلی LTE یا با HSPA+ تهیه کرد. اما مک بوک ها تنها با داشتن Wi-Fi کمی کسل کننده شده اند. سال ۲۰۱۳ در چند قدمی ماست، ۴G باید یکی از گزینه هایی باشد که بتوان در مک بوک ها استفاده کرد.

تکفارس آی آر

بگذارید به این مسئله اینگونه نگاه کنیم، اگر وجود ۴G یکی از خصیصه‌های اختیاری آیپد است، چرا برای مک بوک ایرهای ۲.۴ پوندی (یک کیلوگرمی) نباشند؟ و اینکه اگر اچ پی این تکنولوژی را در اولترابوک های خود جای می دهد، دلیل دارد، دلیل آن هم تقاضای مصرف کنندگان و مشتریان آن است. همچنین با داشتن ۴G می‌توان طرح ها و نقشه‌های تجاری خود را با چندین دستگاه در آنِ واحد به اشتراک بگذارید.

۲. صفحه نمایش لمسی: وجود صفحات لمسی در وسائل قابل حمل امری ضروری است. از الان تا دو سال دیگر، اگر یک وسیله قابل حمل بدون صفحه نمایش لمسی وجود داشته باشد، مطمئناً آن وسیله ناقص و بدردنخور تلقی خواهد شد! مثل کیبرد بدون ماوس.

حقیقت این است که HP خیلی پیش‌تر از آیپد، تبلت با صفحه نمایش لمسی عرضه کرده بود. متاسفانه این تبلت مجهز به ویندوز ایکس پی بود و بدون قلم کار نمی‌کرد. این ها دلایل ضعف و عدم موفقیت آن تبلت اچ پی بوده است.

image خرید لپتاپ های ویندوز ۸ بهتر است یا لپ تاپ مک بوک

۳. داکینگ استیشن یا جایی برای اتصال: داکینگ استیشن (Docking Station) وسیله جانبی است که لپ تاپ به آن متصل می شود. به داکینگ استیشن می توان بسیاری از وسایل مورد نیاز را وصل کرد. هنگام اتصال لپ تاپ به این وسیله، تمام وسایل جانبی وصل شده به داکینگ استیشن، به لپ تاپ وصل می شوند. وجود این قابلیت خیلی از کارها را راحت میکند و با وجود آن دیگر نیازی به کابل و سیم نخواهد بود. یک داکینگ استیشن خوب همانند آنهایی که خود اچ پی تولید می‌کند، پورت های زیادی در اختیار کاربر قرار می‌دهد که گستره وسیعی از پورت‌ها را به لپ تاپ شما اضافه می‌کند. در واقع داکینگ استیشن وسیله‌ای است که دارای پورت‌های ورودی و خروجی است و لپ‌تاپ به آن متصل می‌شود و از طریق آن برق مورد نیاز خود را دریافت می‌کند. پس وقتی لپ تاپ خود را به آن متصل می‌کنید دیگر نیازی نیست تا شارژر و ماوس و موارد دیگر را به لپ تاپ خود متصل کنید و همه اینها را از قبل به این داک متصل کرده‌اید، هر وقت هم بخواهید لپ تاپ را با خود حمل کنید، تنها کافی است آن را از داک جدا کرده و باقی لوازم متصل شده به داک را رها می‌کنید.

www.takfars.ir

درست است که داکینگ استیشن های زیادی در بازار وجود دارد اما باید گفت که داکینگ استیشن اچ پی یک چیز دیگر است. چرا که طوری طراحی شده که با روشنی لپ تاپ شروع به کار میکند، سرعت بالایی دارد و جای پورت‌ها در نقاط مناسب قرار گرفته‌اند.

image خرید لپتاپ های ویندوز ۸ بهتر است یا لپ تاپ مک بوک

در این روزها وقتی مک بوک ها را با لپ تاپ های ویندوز ۸ مقایسه می کنیم، متوجه تفاوت‌هایی می‌شویم که روی ما را از لپ‌تاپ‌های اپل برمی‌گرداند و متوجه ویندوز ۸ تازه وارد میکنند. همچنین باید توجه کرد که اپل با مک بوک‌هایش تنها یک شرکت است اما ویندوز ۸ توسط مجموعه‌ای از شرکت‌ها حمایت می شود که هرکدام ایده‌های خوب مخصوص به خود را دارند.

محصولات معتبر
محصولات معتبر