تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

خانم های خانه دار در نظافت خانه دقت کنند

بر اساس تحقیقات انجام گرفته در درصد زیادی از آنها مواد شیمیایی و ترکیباتی وجود دارد که به‌خصوص برای کودکان عوارض زیادی به همراه دارد. این ترکیبات می‌توانند وارد معده شده یا از طریق تنفس به ریه‌ها راه پیدا کنند و همچنین ارتباط آنها با بیماری‌هایی مانند مشکلات بینایی و برخی سرطان‌ها به اثبات رسیده است.

بسیاری از محصولات شوینده ترکیباتی دارند که به‌شدت روی سلامت انسان تأثیر منفی می‌گذارند، در حالی که ادعا می‌شود بسیاری از این محصولات بی‌خطر هستند.

در بسیاری از موارد ترکیبات سازنده محصولات شوینده به‌طور کامل روی بسته‌های آنها ثبت نمی‌شود و به این ترتیب نمی‌توان در مورد بی‌خطر بودن آنها اطلاع پیدا کرد. برای مثال بسیاری از شوینده‌های سطوح و کف زمین حاوی متوکسی‌دیگلیکل هستند که به جنین در حال رشد در رحم مادر آسیب وارد می‌کند. نمونه‌های دیگر هم هیدروبوتوکسی اتانول دارند که از راه پوست جذب بدن شده و علاوه بر آزرده کردن چشم‌ها به سلول‌های قرمز خون آسیب وارد می‌کند. بسیاری از لکه‌برها هم تا ۷درصد موادی دارند که خواص سرطان‌زایی آنها به اثبات رسیده است.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر