تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

خال های زیاد داشتن نشانه جدی سرطان است یا خیر

image خال های زیاد داشتن نشانه جدی سرطان است یا خیر

با توجه به مطالعات اخیر تعداد خال های موجود بر روی بازوی شما می تواند نشان دهنده ی میزان کلی این خال ها بر روی تمام قسمت های بدنتان باشد و همچنین می توان میزان خطر ابتلا به بیماری ملانوما را در شما حدس زد.

در یک تحقیق صورت گرفته در انگلستان از تعدادی بیمار خانوم تست پوست گرفته شد که در طی آن نوع پوست ، رنگ مو ، رنگ چشم ، کک و مک و خال در ۱۷ قسمت از بدن آنها ثبت شد.

در این میان ارتباطی بین تعداد خال های موجود بر روی بازوی راست فرد و تعداد کلی آن در تمام بدن فرد وجود دارد.

زنانی که بیش از ۱۱ عدد خال در بازوی سمت راست خود داشتند ۹ بار بیشتر احتمال دارد که بیش از ۱۰۰ خال در تمام بدن خود داشته باشند و هرچه خال بیشتری داشته باشید امکان ابتلای شما به ملانوما بیشتر است.

تکفارس آی آر

نکته ای که باید بخاطر بسپارید :

این مطالعه تنها بر روی زنان سفید پوست انجام شده است اما فراموش نکنید که سرطان پوست می تواند بدون توجه به رنگ پوست فرد گسترش پیدا کند.

فراموش نکنید که محل این خال ها بستگی دارد به اینکه در کدام کشور زندگی میکنید. اکثر بانوان ساکن در آمریکا چون در سمت چپ رانندگی میکنند بیشتر خال ها را می توان در بازوی چپ آنها مشاهده نمود و این در حالیست که در کشورهایی نظیر انگلستان خانوم ها در سمت راست ماشین هستند و بیشتر در بازوی راست آنها خال رشد میکند.

این یک راه و ترفند آسان برای تخمین میزان خال های موجود در بدن شماست ، پس سعی کنید همیشه در آماده باش باشید.

در عین حال فراموش نکنید که هرسال به پزشک متخصص پوست مراجعه کنید تا پوست شما و نواحی از دید شما پنهان هستند را چک کند.

www.takfars.ir

در انتها بیاد داشته باشید که اگر مدت زمان طولانی در معرض آفتاب هستید باید از ضد آفتاب استفاده نمایید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر