تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

خاصیت های جالب تریچه قرمز در سبد سبزی برای سلامتی

image خاصیت های جالب تریچه قرمز در سبد سبزی برای سلامتی

درمان زردی و کمک به دفع سموم

تربچه یکی از بهترین راه های درمان طبیعی برای زردی بشمار می رود . در حالی که بسیاری تصور میکنند زردی فقط در نوزادان اتفاق می افتد ، بزرگسالان هم ممکن است به آن دچار شوند . اگر رنگی زرد مانند روی پوست خود دیدید، احتمالا باید به دکتر مراجعه کنید . این زردی را می توان در نتیجه ی میزان بالای بیلی روبین در خون دانست . این مورد را یک بیماری در نظر نمی گیرند اما می تواند خبر از مشکلی جدی تر بدهد .

تربچه ، به دلیل توانایی خود در سم زدایی و حذف مواد زائد از خون ، این مشکل را برطرف می نماید . تربچه بیلی روبین را از بین می برد . استفاده از تربچه و برگ های آن بهترین روش سم زدایی از بدن است . البته خوردن تربچه برای نوزادان اصلا توصیه نمی شود.

درمان آرتروز

تکفارس آی آر

ویتامین C برای ساخت کلاژن ، که یکی از اصلی ترین مواد سازنده ی غضروف ها است ، ضروری می باشد . وقتی صحبت از ویتامین C به میان می آید ، همه ما به یاد پرتقال و عصاره ی آن می افتیم . اما آیا می دانستید تربچه یکی از مهترین منابع ویتامین c به حساب می آید ؟ مصرف منظم تربچه تقریبا ۳۰ درصد از نیاز روزانه ی بدن به این ویتامین را تامین می نماید.

ویتامین C یک آنتی اکسیدان است که از تخریب غضروف ها پیشگیری می نماید . همین خاصیت تربچه ، آن را به ماده ای مناسب هم برای درمان و هم پیشگیری از آرتروز کمک میکند .

کنترل وزن

تربچه ها بسیار کوچک اند ، اما فیبر بسیار زیادی دارند و همین فیبر در بدن احساس سیری ایجاد می نماید . به عنوان ماده ی غذایی سرشار از فیبر ، تربچه حرکات روده را افزایش می دهد ، یبوست را از بین می برد و همچنین به کاهش کلسترول خون کمک میکند .

فیبر به راحتی هضم نمی شود ، به همین دلیل هم مصرف مواد غذایی با فیبر بالا ، به شما احساس سیری می بخشد و به این صورت از پرخوری پیشگیری می نماید . بیشتر بزرگسالان در وعده های غذایی خود فیبر کمی مصرف میکنند . اما تربچه کالری بسیار پایین و میزان رطوبت زیادی دارد و برای افرادی که قصد کاهش وزن دارند بسیار مناسب است .

www.takfars.ir

سلامت قلب

تربچه احتمال ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد . در تربچه فلاونوئید هایی مشابه کلم قرمز وجود دارد.

بر اساس یکی از تحقیقات اخیر ، این فلاونوئید ها خواص ضد التهاب دارند که از ابتلا به بیماری های قلبی و حتی نارسایی کلیه پیشگیری می نمایند .

سلامت پوست

تربچه مواد مغذی زیادی مثل ویتامین های گروه B ، زینک ، فسفر و ویتامین C دارد که به بهبود پوست کمک میکنند . همچنین تربچه به رطوبت رسانی پوست کمک میکند به همین دلیل هم یکی از بهترین خوراکی ها برای سلامت پوست محسوب می شود . به دلیل خواص ضد باکتری تربچه ، این سبزی به درمان عفونت های پوستی نیز کمک میکند .

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر