تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

خاصیت برگ های تیره رنگ کاهو بیشتر است یا کم رنگ ها

image خاصیت برگ های تیره رنگ کاهو بیشتر است یا کم رنگ ها

سالاد کاهو حاوی مقادیر بالایی از فیبر و سلولز است که علاوه بر احساس سیری در افراد باعث بهبود فرآیند هضم مواد غذایی و کمک به دستگاه گوارش نیز می‌شود. براساس تحقیقات، فیبر موجود در کاهو به حذف نمک‌های صفراوی از بدن کمک می‌کند و به این ترتیب از بالا رفتن کلسترول خون جلوگیری می‌کند. برای داشتن قلبی سالم حتماً در طول هفته از کاهو استفاده کنید، زیرا در این سبزی خوش طعم ویتامین C و بتاکاروتن وجود دارد که مانع از گرفتگی و تنگی عروق خونی می‌شود.

اگر از کم خوابی رنج می‌برید، می‌توانید با استفاده ازکاهو این مشکل را برطرف کنید، در این سبزی ماده سفید رنگی به نام lactucarium وجود دارد که دارای خواص آرامش بخشی و خواب آوری بدون هیچ عارضه جانبی است که می‌توانید شب‌ها قبل از خواب مقداری برگ یا آب کاهو را برای درمان کم خوابی مصرف کنید و به خوابی عمیق بروید.

سالاد جزو سبزیجات قلیایی است و مصرف آن می‌تواند باعث خنثی شدن میزان بالای اسید موجود در بدن شود که به این ترتیب PH خون را تنظیم و متعادل میکند. براساس پژوهش‌ها بیشتر مواد غذایی مصرفی انسان‌ها از جمله گوشت و پروتئین حیوانی اسیدی است و ورود حجم بالای مواد اسیدی به بدن علاوه بر آسیب به دندان‌ها باعث ابتلای افراد به انواع بیماری‌ها از جمله سرطان می‌شود.

کارشناسان توصیه می‌کنند برای جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های خطرناک، افراد از مواد غذایی قلیایی از جمله انواع میوه و سبزیجات، حبوبات و دانه‌های آجیل استفاده کنند. مصرف غذاهای قلیایی همچنین می‌تواند باعث افزایش انرژی بدن، مثبت اندیشی، خواب عمیق، پوست جوان و سالم و بهبود عملکرد دستگاه گوارش شود.

تکفارس آی آر

کاهو جزو خوراکی هایی است که می‌توانید به صورت خام آن را مصرف کنید و به این ترتیب مقدار مواد مغذی، انواع ویتامین و مواد معدنی دریافتی از آن را افزایش دهید. کارشناسان با وجود تمام مزایای کاهو توصیه می‌کنند افراد قبل از مصرف حتماً آن را به طور کامل شسته و ضدعفونی کنند، همچنین کاهو را باید به صورت تازه مصرف کرد و هرچه کاهو کهنه‌تر شود از خواص مفید آن کاسته می‌شود.

کاهو انواع مختلف دارد و در اکثر کشورهای دنیا به اشکال و رنگهای مختلف یافت می شود که کارشناسان به افراد توصیه می‌کنند، برای دریافت ویتامین‌های بیشتر از کاهو، افراد از برگ‌های تیره‌تر و تلخ‌تر کاهو استفاده کنند که بیشتر در معرض نور آفتاب قرارگرفته است. کاهو را می‌توانید در سالاد به همراه گوجه فرنگی، خیار، پیاز، روغن زیتون، جوانه گندم، قطعات پنیر و سینه مرغ خرد شده مصرف کنید، یا از آن در کنار انواع ساندویچ‌های خانگی به عنوان یک ماده مغذی استفاده کنید.در فصول گرم سال افراد از کاهو به همراه سکنجبین برای رفع عطش و به عنوان یک میان وعده خوشمزه با خواص درمانی استفاده می‌کنند.

محصولات معتبر
محصولات معتبر