تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

حقایقی که دانستن آنها زندگی را برای شما زیباتر میکند

هر روز صبحانه بخورید

صبحانه خوردن احتمالا جزء کارهایی است که به خاطر کمبود وقت و عجله خیلی از ما آن را حذف می کنیم یا آنقدر صبح زنگ موبایل را قطع می‌کنیم و قطع می‌کنیم که دیگر دیر شده و سریع باید از خانه خارج شویم. البته برای خیلی‌ها هم آنقدر دیر شده که فرصت صبحانه گذشته و وقته نهار است.

صبحانه اثر خیلی مهمی در حال و هوای روز ما دارد حتی اگر وقت کافی ندارید حداقل یک سیب دستتان بگیرید و در مسر محل کار یا کلاس آن را بخورید.صبحانه مهم‌ترین وعده غذایی روز است احتمالا این جمله را از زبان پدر و مادر و حتی پزشکمان زیاد شنیده باشیم.

همیشه به دیدار دوستان بله بگویید

شاید فکر کنید که این خیلی ساده است و نیاز به گفتن ندارد. اما اغلب برای دوستانمان داریم بهانه می‌آوریم و دیدارهایمان را به بعد موکول می‌کنیم.اما شاید آنها یک روز وحشتناک داشتند و نیاز به هم صحبتی با ما و البته مطمئن باشید روح ما هم به این دیدار و هم‌صحبتی ها نیاز دارد.

تکفارس آی آر

مثلا خود من بعد مدت‌ها وقتی می‌خواستم یکی از دوستان صمیمی‌ام را ببینم تاخیر داشتم و او کلی معطل شده بود و باید می‌رفت. ما فکر می‌کنیم همیشه زمان برای دیدار وجود دارد اما این طور نیست پس قدر فرصت هایی را که وجود دارد بدانیم.

یک روز خوب می‌آید

پذیرفتن این موضوع که همه چیز به مرور زمان بهتر می‌شود و یک روز خوب می‌آید واقعا جزء سخت‌ترین کارهای زندگی است. احتمالا شما هم شب هایی که در رختخواب با بغض به صبح رسانده اید و دنیای خود را رو به پایان دیده اید داشته اید آن زمان دیگر پذیرش آمدن دوباره روزهای خوب غیرقابل باور است.

اما صادقانه به شما می‌گویم و امیدوارم به‌یادتان بماند که زندگی قله و دره دارد و با آنها زندگی زیباست. موفقیت شغلی، پیشرفت در تحصیل، بهبود روابط و خیلی چیزهای دیگر پس از دره‌های زندگی پدیدار می شوند و اگر آن اتفاقات نمی‌افتادند ما درکی بین روزگار بد و خوب نداشتیم و رشد و قوی‌تر شدنی هم در کار نبود.

پذیرش بدبیاری ها و اجازه ندادن برای تکرار

www.takfars.ir

این‌ مورد توضیح بیش از حد نیاز ندارد.عدم موفقیت در آزمون، دروغی که به پدر و مادرمان گفته‌ایم و شکست در رقابت با رقیبی که برایمان مهم بوده همیشه در زندگی است مهم پذیرفتن آنها و یادگیری برای جلوگیری از تکرار اشتباهات است این‌طور انسان ها رشد می‌کنند.

موسیقی در خلق‌و‌خوی ما اثر دارد

همه ما می‌دانیم که موسیقی قدرت اثرگذاری بر ما را دارد و می‌تواند خلق و خوی ما را در روز تغییر دهد.

رویدادهای مهم زندگی ما با موسیقی گره خورده است بنابراین می‌توانید از این نیرو هر زمان که غمگین هستید استفاده کنید آهنگ های پاپ که در بهترین های پلی‌لیست اپ های موسیقی هستند را گوش دهید و تحرک داشته باشید تا لبخند به لبانتان بنشیند.

از افراد مهم زندگیتان سپاس‌گزاری کنید

در مسیر رشدمان به خصوص در دهه دوم زندگی و همه اتفاقاتی که برایمان رخ می دهد، آدم هایی هستند که در طول آن همراه مان هستد و در این مسیر تاثیر زیادی روی ما می گذارند. گاهی فراموش می کنیم که از آنها تشکر و قدردانی کنیم.یادتان هست زمانی که از نظر روحی نامناسب بودید کدام دوستتان ۴ صبح جواب تلفنتان را داده؟ یا چه کسانی شریک خنده و گریه‌هایتان بودند.به پدر، مادر،پدربزرگ و مادربزرگتان یا افرادی که دوستشان دارید زنگ بزنید و به آنها بگویید که دوستشان دارید و سپاسگزارشان هستید.همان طور که در مقاله ۱۰ عادت صبحگاهی برای فوق‌العاده شدن گفتیم سپاسگزاری یکی از عادات افراد موفق است.

همه چیز را مثبت نگاه کنید

می‌دانم، سخت است. نمی‌شود دیگر به همه چیز مثبت نگاه کرد.همه ما با توجه به تجربه‌هایی که داریم نسبت به افراد و موقعیت ها پیش‌داوری داریم و نقاط ضعف بیشتر توی چشممان می‌آید.مثلا کنسرت آریان یادتان هست در محیط باز برگزار شد و باران شدید آن را خراب کرد؟افراد آنجا ۲ دسته بودند کسانی که از بارش باران خوشحال بودند و در ذهنشان یک خاطره خوب نقش بست و دسته بعدی هم کسانی که هنوز می‌گویند ای‌بابا دیدی ما شانس نداشتیم یک کنسرت هم رفتیم به‌هم خورد. باید سعی کنیم همیشه روحیه خودمان را در هر شرایطی حتی شرایط منفی، مثبت نگه داریم.

به امتحان چیز های جدید عادت کنید

رفتن به یک کنسرت موسیقی که اهل گوش دادن به آن سبک نیستید یا مدل مویی جدید که تا حالا امتحان نکرده‌اید مثالی از این دست کارهاست.از پیشامدها نترسید و انجام دهید.در سریال One Tree Hill یک مکالمه عالی وجود دارد:

تک فارس

…نباید از اشتباه، تلوتلو خوردن و سقوط بترسی چرا که بسیاری از پاداش‌های بزرگ زمانی داده می‌شود که در حال انجام کارهایی هستی که از آنها ترس داشتی

در واقع وقتی کارهای جدید انجام می‌دهید احساس شادتری خواهید داشت و گفتن آخیش از این یکی هم جان سالم به در بردم می‌تواند کلی سرحالتان کند.

بپذیرید که نمی‌توانید انسان ها را عوض کنید

آه، این واقعا یک قانون طلایی است.جهان جای بسیار بهتری می‌شد اگر می‌پذیرفتیم که نباید ما انسان ها را تغییر دهیم و این فکر که رفتار و کارهای ما همیشه درست است و دیگران اشتباه می‌کنند را از خودمان دور می کردیم.در رانندگی راه نمی‌دهیم چون می‌خواهیم راننده ی دیگر را ادب کنیم یا با اطرافیان بدرفتاری می‌کنیم چون می‌خواهیم آنها را تغییر دهیم.پیشنهاد من متوقف کردن این کارهاست. می‌توانیم به جای زمانی که بابت این‌کارها صرف می‌کنیم، به مهربانی اختصاص بدهیم اینطور خیلی سریع درک می‌کنیم که دنیای اطراف ما خیلی بهتر از آن‌چیزی است که فکر می‌کنیم

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر