تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

حضور مهناز افشار در جشنواره فجر زمستان

image حضور مهناز افشار در جشنواره فجر زمستان

افشار که بازیگری را با مجموعه تلویزیونی "عشق گمشده" در سال ۱۳۷۶ آغاز کرد و با ایفای نقش در فیلم "دوستان" به کارگردانی علی شاه حاتمی در سال ۱۳۷۷ به سینما راه یافت و با نقش آفرینی در فیلم "شور شیرین" به کارگردانی نادر مقدس در سال ۱۳۷۹ به شهرت رسید.

مهناز افشار بازیگر ۳۵ ساله سینمای ایران است که پس از ۱۵ سال بازیگری در سینمای ایران توانست سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن را برای بازی در فیلم سینمایی "سعادت آباد" دریافت کند.

افشار در دهه هشتاد از چهره های تاثیرگذار سینمای تجاری ایران شد و در سال های پایانی این دهه با بازی در فیلم های کارگردانان متفاوت سعی کرد تصویر شناخته شده اش را تغییر دهد.

تلاشی که به دریافت چندین جایزه و تقدیر نامه از سوی منتقدان و جشنواره های داخلی ختم شد.

تکفارس آی آر

image حضور مهناز افشار در جشنواره فجر زمستان

افشار پس از چند بار ناکامی در رسیدن به سیمرغ بلورین، سرانجام توانست با بازی در فیلم "سعادت آباد"، به کارگردانی مازیار میری سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن را از بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر را کسب کند.

این بازیگر توانست پس از ۱۵ سال نقش آفرینی در فیلم های مختلف خود را به همگان نشان دهد.

image حضور مهناز افشار در جشنواره فجر زمستان

او در سال ۱۳۹۰ و در سی امین جشنواره فیلم فجر توانست دیپلم افتخار بهترین بازیگر زن در بخش نگاه نو برای بازی در فیلم "برف روی کاج ها" به کارگردانی پیمان معادی را از آن خود کرد.

www.takfars.ir

افشار تاکنون در بیش از ۳۴ فیلم سینمایی از جمله "تسویه حساب" به کارگردانی تهمینه میلانی، "کما" به کارگردانی آرش معیریان،‌ "دعوت" ابراهیم حاتمی کیا، "کلاغ پر" به کارگردانی شهرام شاه حسینی، "یه عاشقانه ساده" به کارگردانی مازیار میری، "برف روی کاجها" به کارگردانی پیمان معادی، "پل چوبی " به کارگردانی مهدی کرم پور به ایفای نقش پرداخته است، که این دو فیلم پس از یک سال ساخته شدن همچنان منتظر اکران هستند.

image حضور مهناز افشار در جشنواره فجر زمستان

شایان ذکر است، مهناز افشار امسال با ۲ فیلم سینمایی "هیچ کجا، هیچ کس" به کارگردانی ابراهیم شیبانی و "چه خوبه که برگشتی" داریوش مهرجویی در سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر حضور خواهد داشت و باید منتظر ماند و دید آیا برای سومین سال متوالی می‌تواند کاندیدای بهترین بازیگر زن را در جشنواره فیلم فجر باشد.

محصولات معتبر
محصولات معتبر