تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

جرئیات برنامه ۹۰ به تاریخ دوشنبه ۱۱ دی ماه

در بخش نخست برنامه ۹۰ صحنه های کوتاهی از بازیهای تیم ملی و گلهای آن در سالهای مشخص شده برنامه ۹۰ به تصویر کشیده شد .

وحید هاشمیان هلیکوپتر سابق و سرمربی فعلی هالستنبک، و محمد فنایی کار‌شناس داوری مهمانان حضوری برنامه ۹۰ بودند. مرادی بر این باور بود، در بازی تیم‌های پرسپولیس و فجر داور یک پنالتی به سود سرخپوشان را نادیده گرفت . در ضمن در بازی استقلال و سایپا یک پنالتی بسود سایپا گرفته نشد و در ضمن بازیکن سایپا بخاطر خطا روی برهانی باید اخراج می شد .

وحید هاشمیان درباره مسائل مختلفی صحبت کرد، از حضورش به عنوان مربی در لیگ دسته پنج آلمان در تیمهالستنبک، اهداف خود در دنیای مربی‌گری، علت افت فوتبال ایران و مشکلاتش گفت .

وی در ادامه در مورد سوال عادل فردوسی پور که در باره این باشگاه بود گفت: تیم من در دسته ۵ آلمان قرار دارد.در آنجا سه تا لیگ حرفه ای وجود دارد. بعد از آن لیگ دسته ۴ مخصوص تیم های شمالی،جنوبی،شرقی و غربی کشور است و لیگ پنج هم اختصاص به تیم های استانی دارد.

وی در پاسخ به این سوال که برای موفقیت از روابط استفاده میکند، گفت: در دوران بازیگری ام نیز از روابط استفاده نکردم و البته به ضرر من تمام شد. با این حال در مربیگری نیز قصد ندارم از رابطه استفاده کنم و اگر موفق نشوم کار دیگری خواهم کرد.

تکفارس آی آر

مهاجم سابق تیم ملی در خصوص امکانات باشگاه ها و امکان انتقال تیم ها از شهری به شهر دیگر در آلمان تایید کرد: امکانات تیم دسته پنجمی ما به پرسپولیس برابری میکند. در آلمان اینگونه نیست که اول مجوز تیم داری بدهند و بعد باشگاه به دنبال امکانات برود. هرگز هم تیمی به شهر دیگر منتقل نمی شود و بسیاری از تیم های مطرح مثل هوفن هایم نیز از رده های پایین پله پله بالا آمده اند.

وی با اشاره به انتقال پاس به همدان گفت: من در ایران در سه تیم فتح، پاس و پرسپولیس بازی کرده ام که دو تیم اولی نابود شدند و امیدارم این اتفاق برای پرسپولیس رخ ندهد!

اما حرف های پایانی بازیکن سابق تیم ملی.هاشمیان گفته بود که اگر در سال ۲۰۰۵ من گلزنی نمی کردم تیم ملی به جام حهانی نمی رفت. وحید اما این سوال مجری برنامه نود را هم این طور جواب داد: وقای یک تیم نتیجه می گیرد هیچ بازیکنی نمی تواند بگوید که به خاطر گلی که من زدم تیم موفق شده است.فوتبال بازی گروهی است و در پیروزی ها و شکست های آن هم بازیکنان سهیم هستند.

درگیری لفظی رویانیان و فردوسی پور در برنامه نود

در برنامه این هفته ۹۰ عادل به بحث مبلغ پرداختی پرسپولیس به فجر برای جذب علیرضا حقیقی اشاره شد و سرهنگ عاری سرپرست فجر تایید کرد که پرسپولیس ۶۰۰ میلیون تومان بابت رضایت نامه این بازیکن پرداخت کرده و شنیده شده که ۵۵۰ میلیون نیز به این بازیکن داده است.

www.takfars.ir

در ادامه رویانیان مدیر عامل باشگاه پرسپولیس روی خط برنامه آمد و با عصبانیت به فردوسی پور گفت : شما حق ندارید چنین کاری کنید. آقای عاری بی خود کرده است که درباره رقم قرارداد حقیقی و پرسپولیس صحبت میکند. چرا مغلطه میکنید .

وی که یکی از مهمانان تلفنی برنامه نود بود، رقم اعلام شده درباره قرارداد حقیقی را کذب محض خواند.

وی درادامه افزود: ۶۰۰میلیون تومان با افتخار به تیم فجر دادم و اگر پول داشته باشم بازهم به این گونه تیم ها کمک می کنم. من برای شما و برنامه شما متاسفم.

رویانیان که به شدت عصبانی شده بود گفت: فاتحه فوتبال را باید بخوانیم؛ الان ۱۳ سال است که شما دارید برنامه اجرا میکنید و فوتبال ما اینگونه است. صدا و سیما فرهنگ ساز است، برنامه شما هم باید فرهنگ ساز باشد.

مدیر عامل پرسپولیس خطاب به فردوسی پور گفت: آقای فردوسی پور، شما سفسطه کردید. شما اگر نصیحتی داری به هم سن و سالان خودت بکن. نیازی نیست من را نصیحت کنی.

وی عنوان کرد: من دیگر برای حفظ شان و شخصیت خودم روی خط برنامه شما نمی آیم. من به عنوان یک پاسدار شان خودم را حفظ می کنم و با شما که به شخصیت انسان ها توهین میکنید دیگر صحبت نمی کنم.

رویانیان همچنین خاطر نشان کرد: پرسپولیس پول ندارد. من شرمم می آید از این تهمت ها که به پرسپولیس می زنید. من از سپاهان و استقلال که بیشتر خرج نکردم. چرا فکر میکنند که من پول دارم. من پول ندارم. چرا باید به مردم جور دیگری بفهمانید.

پس از بررسی مسائل داوری هفته نوزدهم اسماعیل حسن زاده رئیس کمیته انظباطی در خصوص موافقت با اعاده دادرسی داماش گیلان گفت: موافقت با اعاده دادرسی داماش گیلان هیچ ربطی به صحبت های عابدینی مدیر عامل این باشگاه نداشته و این حق قانونی هر باشگاه است که نسبت به حکم صادر شده اعتراض کند و درخواست اعاده دادرسی داشته باشد البته عابدینی بخاطر صحبت هایی که در رسانه ها و مطبوعات داشته است باید در کمیته انظباطی پاسخگو باشد.

سپس احمد رضا براتی کارشناس حقوقی روی خط تلفنی آمد و در خصوص فسخ قرارداد لیام ردی با استقلال گفت: طبق قانون فسخ قرار داد لیام ردی بصورت مشروط بوده و قرار است اگر باشگاه استقلال تا ۱۸ دی مبلغ ۸۴ هزار دلار را به لیام ردی پرداخت کند قرارداد وی فسخ شود ودر هر صورت چون عقد قرارداد فرهاد مجیدی منوط به فسخ قرارداد لیم ردی بوده و این مسئله در زمان نقل و انتقالات صورت نگرفته است، قرارداد فرهاد مجیدی قانونی نیست.

پس از آن حسن زاده نیز صحبت هایی در خصوص فسخ قرارداد لیم ردی کرد و عنوان داشت در برنامه بعدی نود در این باری بطور مفصل صحبت خواهد کرد.

تک فارس

در قسمت پایانی گزارشی از حواشی مجمع انتخاباتی هیئت فوتبال استان مرکزی پخش شد و پس از آن غفاری رییس هیئت فوتبال مرکزی، رجائیان و شمشیریان کاندیداهای احراز پست ریاست هیئت فوتبال روی خط آمدند و در خصوص درست بودن و یا غیر نادرست بودن این مجمع انتخاباتی صحبت هایی کردند.

پرسش و پاسخ نظرسنجی

پرسش نظرسنجی ۹۰ این بود که بهترین تیم ملی ۳ دهه اخیر کدام تیم بود: ۱ ـ ۱۹۸۴ ۲ـ ۱۹۹۰ ۳ ـ ۱۹۹۶ ۴ـ ۱۹۹۸ ـ۵ – ۲۰۰۴ ـ که از میان یک میلیون و ۸۰۰ هزار شرکت کننده ، نزدیک ۶۲ درصد به تیم ۱۹۹۸، نزدیک ۱۷ درصد به تیم ۱۹۹۶ و نزدیک ۸ درصد به تیم ۱۹۹۰ رأی دادند و مابقی گزینه های دیگر را پسندیدند .

با عرض پوزش متاسفانه در این ساعت بعلت مشکل فنی قادر به پخش نظرات شما عزیزان نیستیم ، در اولین فرصت در صورت رفع مشکل نظرات شما یاران همیشگی را منتشر می کنیم .

محصولات معتبر
محصولات معتبر