تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

توصیه های کاربردی برای داشتن اتاق کاری مناسب و راحت

اتاق کار باید آراسته و متفاوت باشد.در صورتی که این اتاق محیط کار شماست، باید مکانی آرام با دکوراسیون خاصی برای آن در نظر بگیرید.

این کار به شما کمک میکند تا بازده کاری بهتری داشته باشید. در غیر این صورت اگر برای اوقات فراغت از اتاق کار خود استفاده میکنید طراحی و چیدمان مناسب باعث کاهش میزان استرس و آرامش روانی خواهد شد.

چیدمان دقیق اشیاء

image توصیه های کاربردی برای داشتن اتاق کاری مناسب و راحت

بسیاری اوقات لوازمی که در اتاق کار خود قرار داده اید ضروری نیستند. به عنوان مثال چرا پشت میز کار شما همیشه باید دو عدد صندلی وجود داشته باشد؟ صندلی که در مواقع خاص مورد استفاده قرار می گیرد را در جای بخصوصی قرار دهید. به عنوان مثال می توانید بالای کمد را برای آن در نظر بگیرید. تا جای ممکن سعی کنید فضای اتاق بزرگ تر و دل باز تر باشد. اتاق بزرگ تر روی حالت روحی و تمرکز شما تأثیر فراوانی خواهد داشت.

تکفارس آی آر

ظاهر را فدای استفاده بهتر نکنید

برخی افراد در اتاق کار خود تنها به عملکرد لوازم خود فکر میکنند. در حالی که بدون صرف هزینه اضافه می توان هم ظاهر و هم عملکرد آنها را در اولویت قرار داد. لوازم اتاق کار شما باید ظاهر و طراحی کلی اتاق را تکمیل کنند. اگر طراحی و دکور قدیمی دارید به لوازمی در این زمینه فکر کنید. به عنوان مثال صندلی های چوبی و مبل های دونفره با رنگ گرم و غلیظ می تواند مناسب شما باشد. در صورتی که اتاق شما دکوری امروزی و مدرن دارد به لوازم فلزی و رنگ های روشن تر فکر کنید.

صندلی خود را شاهانه انتخاب کنید

image توصیه های کاربردی برای داشتن اتاق کاری مناسب و راحت

شاید مهمترین بخش اتاق کار صندلی باشد. شما ساعت ها از وقت خود را روی صندلی می گذرانید. صندلی روی ستون فقرات، پاها، لگن، گردن و دیگر اعضای بدن تأثیر مستقیم دارد. در هر موردی که صرفه جویی میکنید صندلی را از این قاعده مستثنا کنید. صندلی های مناسب و استاندارد، قوس کمر و تکیه گاه گردن شما را حفظ میکنند. بهتر است یک صندلی با قابلیت تغییر ارتفاع داشته باشد. اگر دسته های آن نیز از این امکان برخوردار باشند بهتر است.

www.takfars.ir

رنگ دیوار اتاق کار

image توصیه های کاربردی برای داشتن اتاق کاری مناسب و راحت

بهتر است از اداره محل زندگی خود الگوبرداری نکنید. اتاق کار شما متعلق به شماست. بهترین و دوست داشتنی ترین رنگ خود را انتخاب کنید. رنگی که با دیدن آن انگیزه و نیرو محرکه شما افزایش می یابد. برای برخی افراد این رنگ شاد و روشن مثل نارنجی و مغز پسته ای است. برخی دیگر، رنگ های آرامش بخش مثل فیروزه ای را ترجیح می دهند. هر کسی رنگ مربوط به خود را دارد. قبل از اقدام به رنگ کردن یا انتخاب کاغذ دیواری، خوب فکر کنید.

نمای روبروی زیبا

image توصیه های کاربردی برای داشتن اتاق کاری مناسب و راحت

خود شما رنگ دیوار خود را انتخاب کرده اید و حتماً آن را دوست دارید. اما این رنگ فقط عاملی برای آرامش و احساس کلی اتاق است. وقتی سر از روی صفحه نمایش یا کاغذ و قلم خود بلند میکنید، بهتر است منظره روبروی شما یک نمای بخصوص باشد. بهترین گزینه پنجره اتاق است. فضای باز و روشن بیرون، همیشه ارزش نگاه کردن دارد. در صورتی که امکان قرار دادن میز روبروی پنجره را ندارید یا اصلاً در اتاق شما پنجره ای وجود ندارد، به جای پنجره می توانید روبروی خود یک تابلو از منظره ای زیبا آویزان کنید.

لوازم جانبی زیبا

image توصیه های کاربردی برای داشتن اتاق کاری مناسب و راحت

برای آراستن یک فضای زیبا، همیشه لوازم جانبی را هم باید در نظر داشت. لوازم جانبی به ظاهر و فضای کلی اتاق هماهنگی و توازن خاصی می بخشند. یک ماگ را در نظر بگیرید که قلم های خود را داخل آن می گذارید. یک سطل زباله زیبا و متفاوت و برچسب های رنگی برای یادداشت نکات ضروری همگی میتوانند تفاوت را برای اتاق کار شما رقم بزنند. اکسسوری هایی مانند یک تابلوی نقاشی خاص، یک قاب عکس از نقاشی خواهر یا برادر کوچک ترتان یا عکس زیبایی از عزیزانتان میتوانند ظاهری متفاوت به وجود بیاورد. به همین سادگی.

استفاده از فضای عمودی و افقی

تک فارس

image توصیه های کاربردی برای داشتن اتاق کاری مناسب و راحت

بسیاری از ادارات از فضای موجود به خوبی استفاده نمیکنند. در صورتی که اتاق شما کوچک است این امر ضروری به نظر می رسد. البته با توجه به روند گسترده آپارتمان نشینی به احتمال زیاد اتاق شما نیز کوچک است. برای بهره وری کامل از فضای موجود بهتر است به ساختار عمودی فکر کنید. قفسه های خود را از سقف آویزان کرده و به دیوار تکیه دهید.

از کمد و کتابخانه هایی استفاده کنید که طبقات آن عمودی هستند. برای دکوراسیون هم می توانید به گلدان های آویز فکر کنید. روی میز کار خود نیز می توانید طبقات کوچک ایجاد کنید. داخل این طبقات کتاب و دیگر لوازم خود را بچینید. کافی است کمی خلاقیت به خرج دهید.

مرتب کردن سیم ها

image توصیه های کاربردی برای داشتن اتاق کاری مناسب و راحت

امکان ندارد در اتاق کار سیم های متعددی پیدا نشود. همه لوازم این اتاق دارای سیم هستند. کامپیوتر رومیزی،لپ تاپ، مودم، پرینتر و اسکنر، همگی دارای سیم هستند. در صورتی که این سیم ها را جمع و جور نکنید دکوراسیون اتاق شما به کلی نابود می شود. معمولاً با ورود به اتاق کار اولین چیزی که به چشم می آید تار عنکبوت سیم های شماست.

برای جلوگیری از این مشکل بهتر است از لوله خرطومی های رنگی زیبا استفاده کنید. کافی است لوله شما به اندازه ای باشد که همه سیم ها داخل آن جای بگیرند. جعبه های پلاستیکی که برای سیم کشی روکار مورد استفاده قرار می گیرند هم گزینه مناسبی هستند. کافی است آن را با یک میخ کوچک به پشت میز خود متصل کنید. اگر از لوله خرطومی معمولی یا دست ساز استفاده میکنید بهتر است از داخل میز آن را رد کنید. کافی است پشت مانیتور خود یک سوراخ با قطر حدود ۲ سانتی متر ایجاد کرده و سیم های خود را از داخل آن عبور دهید.

در نهایت سعی کنید تا جای ممکن میز کار خود را به پریز برق نزدیک نگه دارید. همچنین از یک چندراهی برق استفاده کنید که دقیقاً تا پشت میز شما برسد. به این کار می گویند مدیریت سیم. سعی کنید این مورد را حتماً در دستور کار داشته باشید.

مدیریت نور

image توصیه های کاربردی برای داشتن اتاق کاری مناسب و راحت

T A K F A R S

اگر اتاق کار شما تاریک است یا شب ها در آنجا کار میکنید، نور را از یاد نبرید. نور کم و اتاق تاریک باعث سردرد و خسته شدن سریع چشم ها می شود. سعی کنید ترکیبی از نور زرد و سفید داشته باشید. کامپیوتر خود را نیز طوری تنظیم کنید که صفحه نمایش آن از تابش شدید نور پنجره یا نور بالای سرتان دور باشد. سعی کنید همیشه چراغ مطالعه کوچکی برای کارهای بخصوص و مطالعه روی میز کار خود داشته باشید.

انگیزه خود را تحریک کنید

هرکسی با یک چیز بخصوص انگیزه می گیرد. برخی با یک تابلو یا نوشته روحیاتشان دگرگون می شود. برخی دیگر که رؤیای سفر به پاریس را دارند یک برج ایفل کوچک نیاز دارند. عده ای با تصویر کسی که عاشق آن هستند انرژی لازم برای کار بیشتر پیدا میکنند. نقطه قوت خود را پیدا کنید و آن را جایی قرار دهید که به شما روحیه دهد. روح و جسم شما در اتاق کار باید با همدیگر کار کنند.

رایحه زیبا+

هیچ وقت گل و گیاه را فراموش نکنید. اتاق کار یک فضای رسمی است و به سرزندگی نیاز دارد. گل و گیاه موجوداتی هستند که می توان به آنها نگاه کرد، با آنها حرف زد و از مصاحبت با آنها لذت برد. جدای از ظاهر زیبای آنها، طراوت و شادابی برای اتاق کار همیشه الزامی است. البته نباید گل و گیاه را زندانی کنید. سعی کنید از بالکن اتاق یا جلوی پنجره استفاده کنید. گل ها به نور کافی نیاز دارند. در صورتی که اتاق شما نور لازم ندارد گیاهانی تهیه کنید که به نور کمتری نیاز دارند. هر چند وقت یکبار هم آنها را به اتاق های دیگر ببرید تا نور لازم برای رشد دریافت کنند.

توصیه ایمنی

image توصیه های کاربردی برای داشتن اتاق کاری مناسب و راحت

کارکردن پشت میز اتاق کار، با اینکه ساده به نظر می رسد اما می تواند مشکلات فراوانی نیز به دنبال داشته باشد. هرچند وقت یک بار از پشت میز خود بلند شده و قدمی بزنید. از اتاق خود خارج شوید و یک لیوان آب بنوشید. برای جلوگیری از آرتروز گردن، ورزش های مخصوص را فراموش نکنید.

نمایشگر خود را طوری تنظیم کنید که وقتی مستقیم به جلو نگاه میکنید قسمت بالای آن دقیقاً مقابل چشم شما باشد. وقتی بخش پایین نمایشگر را نگاه میکنید زاویه گردن شما با افق باید نهایتاً ۳۵ درجه باشد. زاویه صفحه مانیتور با زمین هم معمولاً حدود ۱۰۵ درجه است.

سعی کنید تمام مفاصل قوزک، زانو و کمر در حالت ۹۰ درجه قرار بگیرند. البته برخی افراد به دلیل خصوصیات فیزیکی خاص با دستور پزشک ممکن است به زاویه دیگری نیاز داشته باشند. موقع تایپ کردن و استفاده از موس، آرنج شما در حالت ۹۰ درجه قرار بگیرد.

تک فارس www.takfars.ir

محصولات معتبر
محصولات معتبر