تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

توصیه های مهم برای مسافران به شهر نخجوان آذربایجان

image توصیه های مهم برای مسافران به شهر نخجوان آذربایجان

نخجوان تاکنون توسط شعرا و گردشگران زیادی از گذشته به عنوان یکی از زیباترین شهرهای مشرق‌زمین تحسین شده است. امروزه نیز به سبب وجود بناهای یادبود متعددی که بازتاب دهنده‌ی تاریخ پر فرازونشیب این دیار هستند، مقصد توریستی جذابی به شمار می‌رود. خوشبختانه برای ورود هموطنان عزیز به منطقه‌ی نخجوان نیازی نیست به سفارت مربوطه مراجعه کنید و تنها با داشتن پاسپورت می‌توانید در مرز درخواست ویزای ۱۵ روزه دهید. به علاوه اگر در خود احساس نیاز به سفر خارجی می‌کنید، نخجوان یکی از ارزان‌ترین و در دسترس‌ترین مقصدهای سفری به شمار می‌رود که از عهده‌ی بسیاری بر می‌آید.

نخجوان یکی از شهرهای جمهوری آذربایجان و مرکز جمهوری خودمختار نخجوان است. از آنجایی که نخجوان به مرز ایران بسیار نزدیک است، سفر به این شهر کار چندان مشکلی نیست. اگر قصد سفر به نخجوان را دارید، با ما همراهی کنید.

نخجوان یکی از قدیمی‌ترین شهرهای آذربایجان به شمار می‌رود. منابع معتبر تاریخ تاسیس این شهر را حدود ۱۵۰۰ قبل از میلاد نشان می‌دهند. با این وجود، افسانه‌ای محلی می‌گوید که این شهر از زمان «نوح» وجود داشته و خود نوح پس از اتفاق افتادن سیل مشهور این شهر را بنیاد گذاشته است. امروزه حتی می‌توان آرامگاه این پیامبر بزرگ را در بخش جنوبی شهر پیدا کرد.

image توصیه های مهم برای مسافران به شهر نخجوان آذربایجان

تکفارس آی آر

خوبی سفر به نخجوان در این است که نیاز نیست حتما با هواپیما سفر کنید، بلکه می‌توانید با اتوبوس یا حتی اتومبیل شخصی هم این مسیر را طی کرده و از تماشای زیبایی‌های راه هم لذت ببرید. احتمالا شما هم با خواندن این مطلب برای سفر به این شهر ترغیب شوید. در ضمن باید این نکته را یادآوری کنیم که نخجوان شهری بسیار کوچک (۱۲ کیلومتر مربع ) است و با سفری نهایت دو روزه می‌توانید از بیشتر جاذبه‌های مهم آن دیدن کنید.

اطلاعات ضروری

اختلاف ساعت با تهران: ۳۰+

زبان رسمی: آذری

زبان‌های رایج دیگر: فارسی، پهلوی، دری، غازی، روسی

www.takfars.ir

واحد پول: مانات آذربایجان (AZN)

نوع برق شهری: ۲۳۰ ولت/ ۵۰ هرتز (دوشاخه نوع C، F)

پیش شماره کشور: ۹۹۴+

پیش شماره منطقه: ۳۶

شماره اضطراری: ۱۱۲

آب و هوا

image توصیه های مهم برای مسافران به شهر نخجوان آذربایجان

آب‌وهوای نخجوان به دلیل نزدیکی با خط مرزی ایران، بسیار مشابه استان‌های شمال غربی کشورمان است. اقلیم نیمه‌خشک قاره‌ای با زمستان‌های برفی کوتاه اما سرد و تابستان‌های طولانی خشک و بسیار گرم برای بسیاری از هموطنان آشنا به نظر می‌رسد. پس هنگام سفر با توجه به شناختی که از آب‌وهوای مناطق شمالی کشور دارید لباس مناسب به همراه داشته باشید.

هزینه‌های مرسوم

هزینه‌ی هتل

تک فارس

نخجوان هتل‌های زیادی ندارد، اما همان تعدادی هم که وجود دارد کیفیت خوبی را ارایه می‌دهند. مشهورترین هتل این شهر «هتل تبریز» است که در مرکز شهر قرار دارد و امکانات مناسبی را برای راحتی حال مسافران فراهم آورده است. اگر در این هتل اقامت کنید، می‌توانید با پای پیاده از بسیاری از جاذبه‌های شهر همچون مقبره مومنه خاتون، قلعه قدیمی، مقلره نوح نبی و بازارهای شهر دیدن فرمایید.

قیمت سوئیت این هتل ۱۹۰ دلار (۶۶۵۰۰۰ تومان) به ازای هر شب، قیمت اتاق یک تخته۶۰ دلار (۲۱۰۰۰۰ تومان) و قیمت اتاق دو تخته ۱۰۰ دلار (۳۵۰۰۰۰ تومان) آمریکا می‌شود. این هتل پنج ستاره دارد. هتل پنج ستاره‌ی دیگر هتل «دوزدوغ» است که در ۱۰ کیلومتری شهر قرار دارد و قیمتی نسبتا مشابه هتل تبریز دارد. هتل گراند نیز با سه ستاره و قیمت مناسب‌تر ۵۰ دلار (۱۷۵۰۰۰ تومان) برای اتاق یک تخته می‌تواند پذیرای شما باشد. این هتل در ۳ کیلومتری فرودگاه واقع شده است.

image توصیه های مهم برای مسافران به شهر نخجوان آذربایجان

متوسط قیمت مواد غذایی

نکته:

به دلیل نبود منابع قابل اعتماد و کافی برای اطلاع از قیمت مواد غذایی در نخجوان،

قیمت‌های راهنمای سفر به باکو را در اینجا ذکر کرده‌ایم که نباید تفاوت قیمت فاحشی با هم داشته باشند.

یک وعده غذا در رستوران‌های ارزان: ۴/۸۵ دلار (حدود ۱۷ هزار تومان)

یک وعده غذای دو نفره در رستوران‌های سه ستاره: ۲۷/۳۰ دلار (۹۵/۵۵۰ هزار تومان)

اگر دوست دارید خودتان آشپزی کنید، بسته به اینکه به کدام سبک از غذای غربی یا آسیایی علاقمند باشید،

T A K F A R S

می‌توانید مواد غذایی مورد نیاز یک هفته‌تان را با پرداخت به ترتیب حدود ۲۱ و ۲۷ دلار ( ۷۴ تا ۹۵ هزار تومان) تهیه کنید.

توصیه‌هایی برای صرفه‌جویی در هزینه‌های سفر به نخجوان

غذای کنسروی به همراه داشته باشید

به دلیل داشتن سفری یک یا دو روزه و نزدیکی با ایران،

می‌توانید به همراه خودتان مقداری غذای آماده مانند کنسرو هم بردارید تا بار هزینه‌های غذایی را کم کنید.

محصولات معتبر
محصولات معتبر