تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

توصیه های مفید طب سنتی برای درمان خشکی پوست صورت

خشکی پوست بدن اکثرا به دلیل کم شدن رطوبت زیر جلدی و در اصطلاح طب سنتی، غلبه خلط سرد و خشک بر عضو پوست بروز میکند.

خشکی پوست بدن اکثرا به دلیل کم شدن رطوبت زیر جلدی و در اصطلاح طب سنتی، غلبه خلط سرد و خشک بر عضو پوست بروز میکند و با توجه به سرد و خشک بودن مزاج فصل پاییز، شیوع خشکی پوست در این فصل بیشتر است.

اگر خشکی پوست با افزایش حرارت بدنی همراه باشد، معمولا نواحی خشک بدن دچار خارش می شود. البته در قسمت هایی از بدن مثل پاشنه و ساق پاخشکی پوست ممکن است به دلیل استمرار تماس این ناحیه از بدن با جسم سخت نیز ایجاد شود. ضمن اینکه کسانی که دچار خشکی پوست هستند، باید از استحمام با آب بسیار داغ امتناع کنند و بعد از حمام و خشک کردن آب بدن به وسیله حوله، زمانی که پوست بدن نمناک است، سطح آن را با استفاده از روغن های مرطوب کننده چرب کنند.

استفاده از ترکیبات موضعی مرطوب کننده در کاهش خشکی پوست موثر است، از منظر طب سنتی، مالیدن روغن های رطوبت دار مانند روغن بنفشه، روغن کدو یا روغن بادام شیرین و همچنین لعاب گل ختمی می تواند از خشکی پوست بکاهد، به خصوص اگر بلافاصله بعد از حمام و خشک کردن بدن مالیده شود.

استفاده از لعاب گل ختمی و فواید آن در رفع خشکی

تکفارس آی آر

استفاده از لعاب گل ختمی به طور مکرر بعد از حمام می تواند باعث رطوبت بخشی به پوست بدن و لطافت آن شود. برای تهیه لعاب ختمی، باید ۲ قاشق غذاخوری گل را در دو لیوان آب، برای ۵ دقیقه جوشاند تا لعابدار شود. سپس آن را صاف کرده و بعد از شستن بدن در حمام، ۱۵ دقیقه روی ناحیه خارش دار یا کل پوست دست یا پاها قرار دهید و سپس آن را با کاردک پاک کرده و روغن بادام بمالید. این روش برای مدت طولانی رطوبت را داخل پوست نگه می دارد.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر