تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

توصیه های مفید برای پوست خوب در آقایان

پوست خشک پس از شستشو، بخصوص در گونه ها کمی خشک و کشیده می شود.به نور آفتاب ، وزش باد و هوای سرد، حساسیت بیشتری نشان می دهد.اما فراموش نکنید که پوست خشک، با وجود تمام ویژگی های بالا، کمتر مستعد جوش زدن است و همین نقطه قوتی برای این نوع پوست محسوب می شود.

به دلیل خشکی زیاد، در صورت عدم رعایت نکات مراقبتی لازم، زودتر از انواع دیگر پوست ،خطوطی ظریف مخصوصا در گوشه های چشم و اطراف لب ها دیده می شود که متاسفانه این خطوط به مرور میتوانند تبدیل به چروک های عمیق تر شده و سن فرد را بیشتر از آنچه هست نشان دهد.

مراقبت از پوست خشک

بهتر است برای شستشوی پوست های خشک از مواد شستشوی بسیار ملایم و برای دست ها از پن های شستشو استفاده کنید و حتما بلافاصله بعد از شستن پوست، با مرطوب کننده های مناسب ، پوست را مرطوب نمایید.

روغن های طبیعی مثل روغن بادام و زیتون برای تقویت و مراقبت از پوست های خشک گزینه بسیار مناسبی هستند.

تکفارس آی آر

تغذیه صحیح نقش مهمی در سلامت انواع پوست و شادابی پوست های خشک دارد. مصرف میوه، سبزی ، ویتامین های گروه A، E، B،Cتخم مرغ، جو، عسل، شیر، هلو، هندوانه و سیب را فراموش نکنید.

نوشیدن آب کافی یکی از مهمترین اصول مراقبت از پوست ، مو و داشتن بدنی شاداب و سلامت محسوب می شود.به خاطر داشته باشید که مرطوب کردن پوست هم با نوشیدن آب و هم با مصرف مواد مفیدی مثل روغن ماهی، کمک فوق العاده موثری به رفع خشکی پوست شما خواهد کرد.در صورتیکه طعم روغن ماهی را نمی پسندید، می توانید آن را با کمی آب پرتقال، نارنج یا لیمو میل کنید.

آقایان به صرف اینکه ماسک ها بیشتر برای خانم ها توصیه می شود، نباید از آبرسانی و تقویت پوست خود غافل شوند.میوه هایی مثل هلو ، برای شادابی و ابرسانی پوست بسیار موثر خواهد بود.برای این منظور، یک عدد هلو را کاملا له کرده و آن را با یک قاشق عسل مخلوط کنید.این ماسک را ۲۰ دقیقه روی پوست قرار دهید و بعد پوست را با آب ولرم شستشو داده و بعد حتما با یک مرطوب کننده عالی رطوبت پوست را نگه دارید.

از تمام مواد غذایی که در بالا اشاره کردیم هم می توانید به تنهایی یا ترکیبی به عنوان ماسک بر روی پوست صورت خود استفاده نمایید.بخش پوست و طب سنتی را در سایت مه شو مطالعه بفرمایید و ماسک های مخصوص پوست خشک را حتما امتحان کنید.

از محصولات حاوی الکل پس از اصلاح استفاده نکنید.این مواد ،پوست شما را بیشتر خشک خواهد کرد.در صورتیکه پس از استفاده از برخی کرم ها بعد از اصلاح در پوست احساس خارش میکنید، بهتر است نوع ژل ملایم و بدون الکل آن را انتخاب کنید.

www.takfars.ir

اگر پوست شما بعد از اصلاح تحریک شده و دچار سوزش ، خارش و حتی التهاب می شود، ژل ها انتخاب بهتری نسبت به کف های اصلاح هستند.توصیه می کنیم برای کاهش تحریک پوست و جلوگیری از موهای زیر پوستی، موها را در جهت رویش آنها اصلاح کنید.

افرادی که پوست آنها خشک بوده و نسبت به تیغ، حساسیت دارند، بهتر است ترجیحا از ماشین اصلاح به جای تیغ استفاده کنند.اما اگر همچنان مایلند با تیغ اصلاح کنند، توصیه می کنیم اصلاح را پس از استحمام و زمانی که پوست نرم تر بوده و موها انعطاف بیشتری دارتد، انجام دهند.

در هنگام خشک کردن پوست، به هیچ وجه حوله را با فشار بر روی پوست نکشید.اینکار پوست شما را خشک تر خواهد کرد.بهتر است با گذاشتن و برداشتن حوله روی پوست، کمی آن را خشک کرده و زمانیکه هنوز کمی مرطوب است،با مرطوب کننده مناسب ، رطوبت پوست را حفظ کنید.

ضد آفتاب را فراموش نکنید.متاسفانه بسیاری از آقایان نسبت به استفاده از ضد آفتاب ها، کمی بی توجه هستند.ضد آفتاب یکی از ضروریات زندگی امروز برای داشتن پوستی سالم و جوان محسوب می شود.حتی اگر فقط چند دقیقه زیر آفتاب قرار می گیرید از کرم ضد آفتاب مخصوص پوست های خشک، کلاه و عینک آفتابی مناسب استفاده کنید.

مراقب پوست دور چشم خود باشید.همانطور که در بالا اشاره کردیم، پوست های خشک بسیار سریع تر از انواع دیگر پوست، مستعد خشکی و چروک شدن هستند و پوست دور چشم و لب ها از نقاطی هستند که سریعا افزایش سن شما را نشان می دهند.بنابراین با بروز اولین نشانه از خطوط ظریف در این نقاط، با کرم های مرطوب کننده حاوی اسید هیالورونیک ، پوست این مناطق را مرطوب نگه دارید.اسید هیالورونیک خطوط ظریف را در مراحل اولیه صاف و آنها را محو میکند و در صورتیکه خط ها کمی عمیق تر شده اند،با کرم هایی که داری رتینول و گلیکولیک هستند ، از پوست خود در مقابل پیری زودرس محافظت نمایید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر