تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

توصیه های مفید برای انتخاب و خرید کفش مناسب دو

محل خرید کفش

فروشگاه‌های تخصصی دو ــ فروشگاه‌هایی که فقط کفش‌ها و لوازم مرتبط با دویدن می‌فروشند ــ یکی از بهترین جاهایی هستند که اگر یک جفت کفش دو نیاز دارید، می‌توانید به آن‌ها مراجعه کنید. کارکنان آن‌ها معمولا دونده هستند و توسط فروشگاه یا خود برندها آموزش دیده‌اند تا بتوانند یک جفت کفش دوی مناسب به شما پیشنهاد دهند.

اگر نزدیک یک فروشگاه تخصصی زندگی نمی‌کنید، بعد از اینکه مقداری اطلاعات در مورد کفش‌های دو کسب کردید، به یک فروشگاه زنجیره‌ای بزرگ مراجعه کنید. در اینصورت می‌توانید مطمئن باشید که دانش کارکنان فروشگاه در ترکیب با اطلاعات خود شما، کفشی متناسب با نیازهایتان را ارائه خواهد داد.

همکار فروش

فردی که در انتخاب کفش به شما کمک می‌کند، باید یک دونده بوده و طوری آموزش دیده باشد که بتواند پس از تماشای دویدن یا راه رفتن شما، گام‌هایتان را تجزیه و تحلیل کند. تصور نکنید کسی که سنش بالاتر است، دانش بیشتری نسبت به همکاران جوانترش دارد. ممکن است یک دانشجو که چندین تابستان در چنین فروشگاهی کار کرده، تجربه و اطلاعات بیشتری نسبت به افراد دیگر داشته باشد. هنگامیکه پای سلامتی و تناسب اندام شما در میان است، بدون احساس خجالت از آن‌ها بخواهید گواهینامه‌شان را به شما نشان دهند.

تکفارس آی آر

سوالات ممکن

فروشنده به احتمال زیاد از شما چندین سوال در مورد دویدن‌تان می‌پرسد. از قبل پاسخ‌های دقیق و معین آماده کنید تا دستپاچه نشوید. سوالات ممکن است از این قرار باشند: هر چند وقت یکبار می‌دوید؟ مسافت پیموده شده شما بطور معمول در هر هفته چقدر است؟ آیا برای رویداد خاصی تمرین می‌کنید؟ آیا مسافت دویدن‌تان را در آینده نزدیک، افزایش خواهید داد؟

کفش‌های قدیمی تان

اگر بار اولتان نیست که کفش‌های دو می‌خرید، کفش‌های قدیمی‌تان را همراه ببرید. یک فروشنده ماهر می‌تواند با نگاه کردن به الگوی فرسایش روی کفش‌های قدیمی‌تان و تجزیه و تحلیل آن‌ها، بگوید آیا کفش‌هایی که در حال حاضر با آن‌ها می‌دوید، بهترین گزینه شما هستند یا نه. کفشی که ۳۰۰ تا ۵۰۰ مایل با آن دویده‌اید، بهتر از تنها تماشای چند دقیقه دویدن شما روی تردمیل، جزئیات را مشخص خواهد کرد.

ایرادی ندارد که به رنگ کفش‌تان اهمیت دهید

www.takfars.ir

۲۰ سال پیش، یک برند فقط یک یا شاید دو رنگ از یک کفش خاص را تولید می‌کرد. اما ای روزها شرکت‌ها، مجموعه‌ای از رنگ‌های متنوع برای اکثر مدل‌های کفش هایشان ارائه می‌دهند. این بدان معناست که ایرادی ندارد پس از پیدا کردن کفشی که از نظر بیومکانیکی، مناسب شماست، رنگی را انتخاب کنید که دوست دارید. شما باید در آنچه که می‌پوشید، احساس اعتماد بنفس کنید و اگر پوشیدن کفش‌هایتان در صبح برایتان جالب نیست یا نمی‌توانید ظاهر آن‌ها را تحمل کنید، آن‌ها در رسیدن به اهداف تناسب اندامتان به شما کمک نخواهند کرد.

به همان روشی که تشک انتخاب می‌کنید، کفش بخرید

آیا شما یک تشک نرم را دوست دارید یا یک تشک سفت را؟ کدام یک از آن‌ها درست در همان لحظه‌ای که در فروشگاه رویشان دراز می‌کشید، احساس بهتری به شما می‌دهد؟ اگر یک تشک سفت دوست داشته باشید اما یک تشک نرم بخرید، چون در هنگام دراز کشیدن در فروشگاه حس خوبی به شما داده، به احتمال زیاد پس از یک یا دو هفته از تصمیمی که گرفته‌اید، راضی نخواهید بود.

در حالیکه اولین برداشت شما نسبت به یک کفش مهم است اما اجازه ندهید آن، عامل تصمیم گیری برای انتخاب کفش‌تان باشد. مموری فوم ــ یک بخش متداول از کفش‌های دو ــ می‌تواند باعث شود یک جفت کفش طوری بنظر برسد که انگار دارید روی ابرها راه می‌روید. اگر از افرادی هستید که ترجیح می‌دهند بافت جاده را کمی بیشتر احساس کنند، در بلند مدت از این کفش خوشتان نخواهد آمد.

در هنگام انتخاب یک کفش، الویت‌های شخصی بلند مدت خودتان را در نظر بگیرید، نه فقط احساسی که در ۲۰ ثانیه اولپوشیدن کفش پیدا می‌کنید.

سیاست عودت

شما این نکات را دنبال کردید، یک جفت کفش خریدید که از آن‌ها خوشتان آمده بود، یک هفته با آن‌ها دویدید اما حالا از آن‌ها خوشتان نمی‌آید. آن‌ها پاهایتان را اذیت می‌کنند و آن سیستم زیرسازی جدید جذابی که فروشنده، شما را در موردش متقاعد کرده بود، واقعا ضروری بود؟ حالا اینطور بنظر می‌رسد که کارایی چندانی ندارد.

نگران نباشید

اگر از آن نوع دوندگانی هستید که به زمانی بیشتر از یک ساعت در فروشگاه نیاز دارند، کفش‌های دوی تان را از یک خرده فروشی که اجازه خرید و امتحان می‌دهد، خریداری نمایید. برخی فروشگاه‌ها، یک طرح خاص ارائه می‌دهند که شما در آن، برای امتحان کردن کفش‌هایتان ۹۰ روز وقت دارید.اگر در طول آن زمان به هر دلیلی، کفش‌تان را دوست نداشتید، می‌توانید آن را برگردانید و یک جفت دیگر بردارید.

یک سیاست عودت خوب فقط به فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ، محدود نمی‌شود. شما می‌توانید چنین طرحی را در فروشگاه‌های محلی‌تان نیز بیابید، جایی که تا ۶۰ روز وقت دارید که اگر از عملکرد، ظاهر یا اندازه جنس مورد نظرتان راضی نبودید، آن را برگردانید.

تک فارس

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر