تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

توصیه های علمی برای رویش بهتر ریش و سبیل پسران نوجوان

image توصیه های علمی برای رویش بهتر ریش و سبیل پسران نوجوان

یکی از مشکلات پسران نوجوان و جوان، البته گروهی از آنها، رشد نکردن موهای صورت است اما این مسئله در بیشتر موارد فقط با گذشت زمان حل می شود و نشان دهنده مشکل خاصی نیست.

آیا اصلاح کردن پرشمار فایده دارد؟

یکی از دوستان من خیلی دوست داشت که صورتش به اندازه کافی و حتی بیشتر از حد معمول، مو داشته باشد، برای همین از سن خیلی پایین، از ۱۳ سالگی شروع به اصلاح کردن صورتش کرد، به این امید که اصلاح مرتب صورتش باعث رشد بیشتر موهای صورت شود اما او هیچ نتیجه ای نگرفت و حتی گاهی فکر می کرد که نتیجه عکس گرفته است.واقعیت این است که این فقط یک تصور عمومی است که مطالعات علمی آن را تایید نکرده است.

به جای این کار می توانید از چند شیوه بهتر که مبنای علمی دارند، استفاده کنید. در زیر می توانید درباره این شیوه ها مطالبی بخوانید.

تکفارس آی آر

هفته ایی دوبار شست وشوی صورت با شامپوی ضد شوره

اگر موهای صورت تان خیلی کم رشد می کند، نگران نشوید. باید مراقب همان موهای کوچک و کم هم باشید.

به طور منظم صورت تان را تمیز کنید، بشویید و نگذارید که ذرات گرد و غبار و سلول های مرده روی پوست تان بنشینند و به موهای صورت تان صدمه برساند.

آلودگی و گرد و غبار می توانند ریشه های موهای صورت شما را نابود کنند. ممکن است در ناحیه رویش موهای صورت تان دچار جوش و حساسیت شوید، به این دلیل برای شستن صورت تان از شامپوهای مخصوص ضدشوره استفاده کنید.

این کار را دو بار در هفته انجام دهید. در ضمن می توانید از مخلوط پوست لیمو و آبلیمو برای تمیزکردن صورت خود استفاده کنید.

www.takfars.ir

ماساژ با روغن اکالیپتوس

اگر کرم شست و شو یا مواد مخصوص ماساژ صورت را روی پوست صورت تان به آرامی ماساژ دهید، به خصوص روی گونه ها، می توانید شاهد تاثیر ماساژ روی رشد موهای صورت تان باشید؛ البته شاید این تاثیر خیلی زیاد نباشد اما سرانجام می تواند به افزایش موهای صورت شما کمک کند ولی حواستان باشد که ماساژ شدید پوست صورت می تواند بر رشد موهای صورت تاثیر عکس بگذارد.

ماساژ صورت با روغن اکالیپتوس هم یکی از راه هایی است که می تواند به رشد موهای صورت شما کمک کند.

نکته آخر

مهم ترین مسئله درباره افزایش موهای صورت در پسران نوجوان این است که آنها نباید نگران باشند، در واقع در اکثر قریب به اتفاق موارد مسئله رشد نکردن موی کافی در صورت و ریش ناشی از مسئله سن و زمان است و اگر زمان بگذرد در بسیاری از موارد این مشکل خود به خود حل خواهد شد.

زرده تخم مرغ بخورید

ویتامین B7 یا بیوتین برای رشد موهای صورت مؤثر است. شاید در دسترس ترین منبع بیوتین زرده تخم مرغ است اما یک نکته جالب این است که اگر سفیده تخم مرغ را هم همراه با زرده آن بخورید از تاثیرگذاری این ویتامین در بدنتان کاسته خواهد شد و برای همین باید پسران جوان فقط زرده تخم مرغ را بخورند.

یک منبع دیگر بیوتین هم بادام زمینی است. البته می توانید بیوتین را به صورت قرص و مکمل و مثلا ویتامین های ب کمپلکس هم تهیه کنید. اما یادتان باشد که مصرف بیوتین به صورت موضعی هیچ فایده ای ندارد و برای همین نباید زرده تخم مرغ را به صورت مالید.

اگر بپرسید که ماینوکسیدیل بهتر است یا بیوتین، به شما خواهیم گفت که ماینوکسیدیل مؤثرتر است اما باید گفت که امکان بروز عوارض جانبی هم با استفاده از ماینوکسیدیل بیشتر از بیوتین است اما بیوتین کمتر اثرگذار است ولی عوارض جانبی بسیار کمی هم دارد.

حالا تصمیم گرفتن با شماست. اگر مصرف ماینوکسیدیل باعث بروز عوارض ناخواسته شد، باید سریع مصرف آن را قطع کنید اما درباره بیوتین لازم نیست اینگونه رفتار کنید.

تک فارس

استفاده از داروی ضدریزش مو ماینوکسیدیل

داروی ماینوکسیدیل یا روگاین داروی مشهوری در جهان است. از این دارو سال هاست که برای درمان ریزش مو و افزایش رشد مو در نواحی کم شده استفاده می شود.

این دارو، دارویی است که نیاز به تجویز پزشک ندارد و می توانید آن را به راحتی به شکل پماد، شامپو یا محلول استفاده کنید.

شما می توانید برای رویش موهای صورت تان از شکل موضعی مینوکسیدیل استفاده کنید. این محلول را روی صورت تان بمالید و برای چند ساعت آن را نشویید.

بعد از مدتی استفاده احتمالا رشد موهای صورت تان افزایش پیدا می کند. داروی ماینوکسیدیل عوارض جانبی هم دارد، یکی از شایع ترین و اصلی ترین عوارض، سوزش و درد چشم است.

چکار کنم ریش و سبلیم خیلی سریع پرپشت و ضخیم شود

بهترین راه برای پسرهایی که ریش کم پشت دارند چیست

تاثیر جادویی قرص بیوتین در سرعت بخشیدن به رشد موها

آیا اصلاح ریش و مو با تیغ باعث رشد بیشتر آن می شود

T A K F A R S

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر