تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

توصیه های عالی برای کمتر غذا خوردن

افراد بزرگسالی که مدت زمان خوابشان کمی بیشتر است، در طول روز حجم غذای کمتری مصرف میکنند، در حالی که کمبود خواب در افزایش میل به خودکشی نیز تاثیرگذار است. تاثیر کمبود خواب روی احساس گرسنگی در زنان و مردان متفاوت است.

به گزارش هلت دی نیوز، دکتر ماری – پییر اس تی – اونگه متخصص انجمن قلب آمریکا که سرپرستی این مطالعه را بر عهده داشته می گوید: محدود کردن خواب در بزرگسالان سالم و طبیعی تاثیرات محدودی روی فاکتورهای خطرزای متابولیکی دارد و می تواند روی هورمون های تنظیم مصرف غذا در زنان و مردان به شیوه متفاوت تاثیر بگذارد.

وی خاطرنشان کرد: ما از مشاهده عدم تاثیر مهم خواب روی گلوکز و انسولین، لپتین و تفاوت های جنسیتی در اثرگذاری هورمون گرلین تحریک کننده اشتها و هورمون GLP ۶ شگفت زده شدیم.

نتایج این مطالعات نشان داد که گرایش معمول به پرخوری در زمانی که مدت خواب کوتاه است با افزایش اشتها در مردان و کاهش احساس سیری در زنان مرتبط است. هر چند هر دوی این شرایط به میل پرخوری منتهی می شود اما نحوه اثرگذاری و مسیر متابولیکی آن در زنان و مردان متفاوت است.

این مطالعه درواقع پیچیدگی ارتباط بین طول دوره خواب و تنظیم تعادل انرژی بدن را نمایان می سازد.

تکفارس آی آر

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر