تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

توصیه های روانشناسان ورزشی برای تشویق ما به ورزش

روانشناسی ورزشی، یک رشته تخصصی است که روی چگونگی بهبود تندرستی، تمرین و عملکرد ورزشکاران از دیدگاه عاطفی و روانی تمرکز میکند. اما حتی روانشناسان ورزشی نیز گاهی اوقات در حفظ انگیزه شان برای ورزش کردن، دچار مشکل می شوند. در اینجا برخی از بهترین نکات آنها برای متعهد ماندن به یک روال ورزشی، با وجود احساس خستگی یا کمبود وقت را بیان می کنیم.

۱- آن را به بالای فهرست کارهایتان منتقل کنید

جنیفر فارل، یک مشاور مدرسه و روانشناس ورزشی می گوید: همیشه هنگام صبح و قبل از انجام هر کار دیگری ورزش می کنم، بنابراین هیچ چیز دیگری در طول روز مانع ورزش کردنم نخواهد شد. یک فرد سحرخیز نیستید؟ با جمع آوری همه چیزهایی که لازم دارید در شب قبل، آن را برای خودتان آسان تر کنید.

۲- آن را به تنهایی انجام ندهید

به یاد داشته باشید که گاهی اوقات، مسئله فقط شما نیستید. آماندا ویسک، دانشیار در دپارتمان ورزش و علوم تغذیه در دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه واشنگتن می گوید: من در مورد نیاز سگم به فعالیت بدنی نیز فکر می کنم و آن به من کمک میکند به برنامه دویدنم پایبند بمانم.

تکفارس آی آر

سگ ندارید؟ یک یار باشگاهی یا یک شریک برای دویدن پیدا کنید. اگر کسی منتظر شما باشد، کمتر احتمال خواهد داشت که از تمرین صرفنظر کنید.

۳- آن را در برنامه تان قرار دهید

چه رفیق تمرینی داشته باشید و چه نه، با ورزش مانند هر قرار ملاقات دیگر رفتار کنید. ویسک می گوید: وارد کردن زمان تمرین در تقویم تان، باعث خواهد شد که کمتر اختیاری به نظر برسد.

۴- تمرینی را دوست ندارید؟ آن را انجام ندهید

فقط به خاطر اینکه همه مشغول دوچرخه سواری گروهی یا کراس فیت هستند، به این معنا نیست که برای شما هم مناسب است و ایرادی هم ندارد. براندون هریس، دانشیار و مدیر برنامه Sport and Exercise Psychology در دانشکده بهداشت و علوم انسانی دانشگاه Georgia Southern می گوید: در عوض چیزی را پیدا کنید که از آن لذت می برید. هنگامی که این کار را تحت ارده خودتان انجام می دهید، به احتمال بیشتری فعال باقی می مانید. (نسبت به زمانی که چیزی یا کس دیگری بر شما تاثیر گذاشته یا آن تصمیم را به شما دیکته کند. )

www.takfars.ir

۵- قدرت تفکر مثبت را تحت کنترل درآورید

اگر فعال ماندن برایتان دشوار است، احتمالا به خودتان می گویید که باید ورزش کنید. استفانی پرل، یک روان درمانگر در شهر نیویورک و یک مربی در soulcycle می گوید که ممکن است این احمقانه به نظر برسد اما فقط اینکه به خودتان بگویید که دوست دارید ورزش کنید، می تواند تفاوت زیادی ایجاد کند. او می افزاید که اگر فکر کردن به تمرین تان به شما انرژی کافی را نمی دهد، تمرکز کردن روی یک جنبه از آن مانند آهنگی که در طول تمرین تان گوش می دهید را امتحان کنید.

۶- بپذیرید که همیشه بی نقص نخواهد بود

بیایید صادق باشیم، گاهی اوقات جمع کردن انرژی برای انجام یک تمرین عالی، کار دشواری است. پرل می گوید: شما می توانید هیچ کاری انجام ندهید یا می توانید بپذیرید که بهترین احساس ممکن تان را ندارید و همچنان سعی کنید کاری انجام دهید، مانند انجام یک دوی آهسته به جای لم دادن جلوی تلویزیون.

۷- آن را تفکیک کنید

برای رفتن به باشگاه یا یک دوی طولانی وقت ندارید؟ تحقیقات نشان می دهند که ممکن است شما بتوانید همان مزایای سلامتی را با پرداختن به فعالی بدنی در طول سه بخش ۱۰ دقیقه ای به جای انجام یک تمرین ۳۰ دقیقه ای دریافت کنید. در طول روز، ۳ پیاده روی سریع ۱۰ دقیقه ای انجام دهید یا سعی کنید یک جلسه ۲۰ دقیقه ای در صبح و ۱۰ دقیقه تمرین قدرتی در شب انجام دهید. فارل می گوید: به جای گفتن آنکه خب من ۳۰ دقیقه وقت ندارم، بنابراین به خودم زحمت نمی دهم ، اینگونه فکر کنید که ۱۰ تا ۱۵ دقیقه، بهتر از هیچ چیز است.

۸- اولویت هایتان را مشخص کنید

چرا میخواهید تمرین کنید؟ پرل می گوید: پاسخ نباید هرگز اینها باشد: چون باید تمرین کنم یا چون کار درستی است . شما باید واقعا بخواهید و به راستی بدانید که چرا میخواهید ورزش کنید، هر چه هدف شما روشن تر و شخصی تر باشد، بهتر است. فارل پیشنهاد میکند که یک گام جلوتر بروید و بنویسید که چرا ورزش میکنید و امیدوارید به چه چیز دست پیدا کنید. خواه انرژی بیشتر برای بازی با کودکانتان باشد یا کاهش خطر بیماری قلبی.

۹- بر پایان بازی تمرکز کنید

هریس می گوید: ممکن است هنگامی که ساعت تان برای تمرین صبح زود زنگ میزند، بسیار خسته باشید اما به خودتان یادآوری کنید که پس از تمرین، چه حال خوبی دارید و چقدر پرانرژی خواهید بود. اگر در وسط تمرین تان، به فکر رها کردن آن افتادید، به یاد داشته باشید که هر قدم، شما را به هدفتان نزدیکتر میکند و اینکه ناراحتی جزئی، علامت آن است که بدنتان در حال قوی تر و سریعتر شدن است.

تک فارس

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر