تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

توصیه های جدید از مجلات علمی برای درمان شوره سر

سایت هلث لاین در یک مقاله جدید چند توصیه مفید برای درمان شوره سر ارائه کرده که به شرح زیر است:

روغن بوته چای: روغن بوته چای روش درمانی شناخته شده برای شوره سر است به خصوص در صورتی که علت این عارضه قارچ‌ها باشند. می‌توان این روغن را با شامپوهای بدون بو ترکیب و استفاده کرد. محققان استرالیایی در یک بررسی مشاهده کردند ترکیب پنج درصد محلول روغن بوته چای با شامپو در درمان شوره سر در نیمی از شرکت کنندگان در مطالعه موثر بوده است.

روغن اوکالیپتوس: این روغن نیز حاوی خواص ضدمیکروبی و ضدقارچی است. نتایج یک بررسی در هند نشان می‌دهد محلول حاوی روغن اوکالیپتوس و نارگیل تاثیرات قابل توجهی در درمان شوره سر دارد.

محدود کردن استفاده از محصولات آرایشی و پیرایشی: برخی شامپوها، ژل‌ها نه تنها می‌توانند موجب پوسته پوسته شدن کف سر شوند بلکه کف سر را تحریک کرده و موجب واکنش‌های حساسیت زا یا خشکی پوست می‌شوند. برخی افراد می‌توانند به راحتی و با کاهش استفاده از این محصولات علائم شوره سر را در خود کاهش دهند.

شست و شو و شانه کردن روزانه موها: تمیز کردن موها اغلب در کاهش علائم شوره سر تاثیر دارد. شانه کردن روزانه موها جریان خون را در پوست کف سر بهبود می‌بخشد و شست و شوی مرتب سر در از بین بردن پوسته‌ها و شوره‌ها موثر است. اما مراقب باشید نوع شامپویی که استفاده می‌کنید شوره سر را تشدید نکند و متناسب با پوست سرتان باشد.

تکفارس آی آر

روغن گیاه چریش: روغن چریش که از دانه‌های این گیاه با نام علمی Azadirachta indica گرفته می‌شود بومی هند و بخش‌های دیگر آسیاست. همچنین در برخی انواع شامپوها از این روغن استفاده می‌شود که می‌تواند گزینه خوبی برای افرادی باشد که پوست سر آنان خشک و پوسته پوسته می‌شود.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر