تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

توصیه های جادویی برای پولدار شدن

۱. حساب بانکی خود را تغییر بدهید تا سود بیشتری کسب کنید

اگر پول‌هایتان را در حساب سرمایه‌گذاری مدت‌دار پس‌انداز می‌کنید و سودش را نوش جان می‌کنید، می‌توانید با جست‌وجوی پیشنهاد‌های جدید بانکی، سود بیشتری کسب کنید. فقط به دنبال باز کردن حساب جدید و گذاشتن پول در حساب نباشید، بلکه به دنبال بانک‌هایی باشید که نرخ سود بیشتری به مشتریان جدیدشان می‌دهند.

۲. تلویزیون را خاموش کنید

یک راه بسیار خوب برای جمع کردن پول این است که زمانی را که صرف دیدن تلویزیون می‌کنید به شدت کاهش بدهید. این کار مزایای مالی بسیار زیادی دارد، از جمله: کمتر در معرض تبلیغات تلویزیونی قرار می‌گیرید، قبض برق کمتری برای‌تان می‌آید و زمان بیشتری برای تمرکز بر روی چیز‌های دیگری در زندگی (مانند یک کسب و کار جانبی) خواهید داشت.

۳. کلکسیون جمع نکنید؛ چیزهایی را که لازم ندارید بفروشید

تکفارس آی آر

چیزهایی را که واقعا برای‌تان ارزش ندارند جمع نکنید و اگر می‌خواهید پولی را که قبلا صرف چنین چیزهایی کرده‌اید، بازگردانید، می‌توانید آنها را بفروشید و پولی را که از فروش‌شان به‌دست می‌آورید، برای اهداف باارزش مالی خرج کنید.

۴. تا می‌توانید از کوپن‌های تخفیف استفاده کنید

فرقی نمی‌کند که در کجا زندگی می‌کنید، همیشه می‌توانید خرده‌فروش‌هایی را پیدا کنید که حاضر‌ند در ازای چیزی که از آنها می‌خرید، به شما جایزه بدهند. یک آدرس پستی الکترونیک برای این کار بسازید. تا جایی که می‌توانید کارت تخفیف جمع کنید و هنگامی که می‌خواهید خرید کنید، به دنبال جاهایی باشید که بیشترین کوپن تخفیف را می‌دهند.

۵. به جای خرید از مغازه‌ها، خودتان کادو بسازید

اگر می‌خواهید هم سخاوتمند باشید و هم پول جمع کنید، ساختن کادوهای خانگی راهی برای رسیدن به هر دوی این اهداف است. می‌توانید ترکیب‌های غذایی خوب، شمع، نان یا شیرینی تازه و خیلی چیزهای دیگر را به راحتی و بدون صرف هزینه‌ی زیاد در خانه درست کنید.

www.takfars.ir

با این کار کادو‌های باارزشی به دیگران داده‌اید؛ چرا‌که خودتان درگیر آن بوده‌اید، چیزی که نمی‌توان آن را از مغازه خرید. این کادوها معمولا کاربردی هستند، در نتیجه کمد دیگران را با چیزهای به درد نخور پر نکرده‌اید. حتی می‌توانید یک یادداشت هم در کنار هدیه بگذارید.

۶. قانون ۳۰ روز را اجرا کنید

یکی از مهم‌ترین قوانین مدیریت مالی شخصی این است که هر وقت ناگهانی هوس کردید چیزی بخرید، ۳۰ روز خرید آن را به تعویق بیندازید. معمولا پس از گذشت یک ماه، متوجه می‌شوید ضرورتی که برای خرید احساس می‌کردید، از بین رفته است و شما فقط با صبر کردن مقدار زیادی پول جمع کرده‌اید. اگر همچنان مشتاق خرید هستید، کمی صبر کردن باعث می‌شود داوری بهتری درباره‌‌ی ارزش مالی کالای مورد نظر داشته باشید.

۷. قبل از رفتن به خرید یک لیست خرید تهیه کنید و به آن پایبند باشید

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای پول جمع کردن این است که قبل از خرید رفتن، یک فهرست خرید بنویسید. چرا‌که اگر فهرست خرید نداشته باشید خرید‌های آنی و بدون برنامه خواهید داشت و پول زیادی هدر می‌دهید.

تهیه‌ی فهرست خرید قبل از رفتن به خواربار فروشی نیز بسیار مهم است. این کار نه‌تنها باعث می‌شود چیزهایی بخرید که با برنامه‌ی غذایی‌تان هماهنگ است، بلکه مانع از خرید چیزهایی می‌شود که ممکن است دور ریخته شوند. همیشه فهرست خرید داشته باشید و نکته‌ی مهم‌تر اینکه به آن پایبند باشید.

۸. به جای اینکه با دوستان‌تان بیرون غذا بخورید، آنها را به خانه دعوت کنید

بیرون غذا خوردن یا بیرون شهر رفتن، روشی است که بودجه‌ی غذایی و تفریحی شما را در یک چشم به هم زدن نابود می‌کند. فرقی نمی‌کند که چه کاری انجام می‌دهید، همیشه ماندن در خانه و سرگرم کردن خودتان، ارزان‌تر از بیرون رفتن است.

به جای اینکه بیرون بروید، میزبان یک برنامه‌ی شام سرگرم‌کننده در خانه باشید. بازی کنید، دور آتش بنشینید یا با مهمان‌ها‌یتان فیلم تماشا کنید. به این ترتیب هم پول جمع می‌کنید و هم شب فوق‌العاده‌ای خواهید داشت.

۹. لباس‌های قدیمی‌تان را تعمیر کنید

تک فارس

به خاطر اینکه پایین پیراهن‌تان پاره شده است آن را دور نیندازید. می‌توانید با چند کوک کوچک آن را مانند روز اول نو کنید. شلوارتان را به خاطر اینکه سوراخ شده است دور نیندازید، آن را وصله کنید و برای زمانی که در بیرون از خانه کار می‌کنید از آن استفاده کنید.

بسیاری از کوک‌ها را هر کسی می‌تواند بزند و چند کوک ساده می‌تواند تأثیر بسیار زیادی داشته باشد. مهارت کوک‌زنی را یاد بگیرید تا بتوانید پول جمع کنید و عمر لباس‌هایتان را افزایش بدهید.

۱۰. پول زیادی برای تفریح کودکان خرج نکنید

بیشتر کودکان مخصوصا بچه‌های کوچک‌تر را می‌توان با روش‌های خیلی ارزان سرگرم کرد. برای‌شان پازل بخرید و بگذارید خلاقیت‌شان شکوفا شود. در حیاط پشتی با آنها توپ بازی کنید، به پارک بروید، در باغچه گیاه بکارید و به آنها دوچرخه‌سواری یاد بدهید.

بدانید که تنها چیزی که کودکان‌تان از شما می‌خواهند زمان شماست، نه پول‌تان. به این ترتیب شما پول‌تان را هم حفظ می‌کنید و با فرزندان‌تان لذت می‌برید.

۱۱. کمدتان را تمیز کنید

به سراغ کمدتان بروید و چیزهایی را که دیگر از آنها استفاده نمی‌کنید، جدا کنید. آنها را دور نریزید. شما می‌توانید این چیزهای بی‌مصرف را بفروشید و به این ترتیب آنها را تبدیل به پول کنید.

۱۲. بازی‌هایی بخرید که ارزش دارد چندین بار بازی شوند و تا زمانی که در آنها مهارت کافی پیدا نکرده‌اید، بازی جدید نخرید

عادت بازی خریدن من مدتی است که تغییر کرده است. چند وقتی است که بازی‌هایی می‌خرم که می‌توان بارها و بارها آنها را بازی کرد و بر روی مهارت پیدا کردن در آنها تمرکز می‌کنم. بازی‌های فکری بازی‌های مناسبی برای این کار هستند، آنها ارزش پولی را که برای بازی صرف کرده‌اید به بیشترین حد می‌رسانند.

زمانی که دیگر از آن بازی خسته شدید، می‌توانید به جاهایی که وسایل دست‌دوم می‌خرند مراجعه کنید و بازی قدیمی‌تان را بفروشید و با پولش بازی جدیدی بخرید.

T A K F A R S

۱۳. آب بیشتری بنوشید

کسانی که آب زیادی می‌نوشند، نه‌تنها افراد سالم‌تری هستند، بلکه از نظر مالی نیز سود می‌کنند. قبل از هر وعده‌ی غذایی یک لیوان پر آب بنوشید. این‌گونه احساس سیری می‌کنید و غذای کمتری می‌خورید. به این ترتیب نه‌تنها پول کمتری برای غذا می‌دهید، بلکه با خوردن آب کافی، احساس بهتری هم خواهید داشت.

خوردن آب زیاد در یک رستوران باعث می‌شود پول کمتری برای نوشیدنی‌هایی مانند نوشابه و دلستر خرج کنید.

۱۴. غذای آماده و فست‌فود نخورید

به جای اینکه فست‌فود بخورید یا برای شام غذای آماده بگیرید، سعی کنید غذاهای ساده و سالم درست کنید. آخر هفته‌ها یک ساعت وقت بگذارید و غذا درست کنید، این‌گونه مقدار زیادی غذای ارزان و راحت برای طول هفته در اختیار خواهید داشت.

همچنین می‌توانید از آرام‌پز برای پخت بعضی غذاها استفاده کنید، به این ترتیب نه‌تنها در پول که در زمان هم صرفه‌جویی کرده‌اید.

۱۵. محض رضای خدا سیگار کشیدن را ترک کنید

اگر سیگار می‌کشید، بهتر است بدانید که این عادت شما نه‌تنها خیلی گران است، بلکه مرگبار هم هست. اگر می‌خواهد بیشتر عمر کنید و پول زیادی جمع کنید، بهترین راه این است که کاملا سیگار را کنار بگذارید. برای مقابله با خماری ترک سیگار، از محصولات ضد سیگاری که در بازار وجود دارد استفاده کنید یا چند وقت سیگار الکترونیک بکشید.

۱۶. چراغ‌ها را خاموش کنید

روشن نگه‌داشتن چراغ‌های خانه، ممکن است هزینه‌ی زیادی به شما تحمیل نکند؛ اما در طولانی‌مدت این هزینه زیاد می‌شود. برای اینکه بیشتر صرفه‌جویی کنید، زمانی که نور خورشید به اندازه‌ی کافی وجود دارد، هر زمان که از خانه خارج می‌شوید یا حتی زمانی که اتاق را ترک می‌کنید، چراغ‌ها را خاموش کنید. این کار می‌تواند به پایین آمدن قبض برق کمک کند.

تک فارس www.takfars.ir

۱۷. تا جایی که می‌توانید از لامپ‌های کم‌مصرف و LED استفاده کنید

لامپ‌های کم‌مصرف ممکن است کمی گران باشند؛ اما ksfj fi لامپ‌های معمولی طول عمر بیشتری دارند و برق خیلی کمتری مصرف می‌کنند. ممکن است تصمیم‌گیری برای اینکه از کدام مدل لامپ کم‌مصرف استفاده کنید، دشوار باشد؛ اما از هر نوعی که استفاده کنید در مقایسه با لامپ‌های معمولی بهتر خواهد بود.

لامپ‌های کم‌مصرفی که یک چهارم لامپ‌های رشته‌ای برق مصرف می‌کنند و چند سال عمر می‌کنند، ارزان‌ترین گزینه‌ بعد از لامپ‌های رشته‌ای هستند. اما مشکلاتی نیز دارند: مدتی طول می‌کشد تا این لامپ‌ها گرم شوند و به نوردهی کامل برسند، همچنین در آنها مقدار کمی جیوه وجود دارد.

با وجود اینکه لامپ‌های LED کمی گران‌تر هستند، اما در نهایت ارزان‌تر تمام می‌شوند و در حال حاضر بهترین گزینه برای روشنایی هستند. آنها خیلی سریع روشن می‌شوند، به اندازه‌ی لامپ‌های کم‌مصرف با صرفه هستند، خیلی داغ نمی‌شوند و چند دهه می‌توانند عمر کنند.

لازم نیست همه‌ی لامپ‌های خانه را با این لامپ‌ها تعویض کنید. حتی با تعویض چهار یا پنچ لامپ پر کاربرد، می‌توانید در طول یک سال پول خوبی ذخیره کنید.

۱۸. یک ترموستات قابل برنامه‌ریزی نصب کنید

نصب یک ترموستات قابل برنامه‌ریزی، منطقی‌ترین راه برای کم کردن مصرف انرژی در مواقعی است که در خانه نیستید یا می‌خواهید دمای خانه را تنظیم کنید. با تنظیم آن برای گرم یا خنک کردن خانه در زمان‌های معین، می‌توانید مطمئن شوید زمانی که سر کار یا در خواب هستید، باز هم در حال صرفه‌جویی در مصرف انرژی (و همین‌طور پول‌هایتان) هستید.

۱۹. اجناس با کیفیت بخرید تا مدت زیادی کار کنند

هنگامی که می‌خواهید چیز تازه‌ای بخرید، کمی وقت بگذارید و خوب جست‌وجو کنید. یک ماشین لباس‌شویی کم‌مصرف و با‌کیفیت ممکن است کمی هزینه روی دست شما بگذارد، اما در مصرف انرژی‌صرفه‌جویی می‌کند و به جای ۵ سال، ۱۵ سال برای شما کار می‌‌کند و شما می‌توانید در دراز‌مدت، پول قابل توجهی ذخیره کنید.

زمانی که می‌خواهید چیزی بخرید، تحقیق کنید؛ با بازخورد مشتریان در سایت‌های مختلف شروع کنید. یک ساعت تحقیق می‌تواند پول بسیار زیادی برای شما ذخیره کند.

تکفارس

۲۰. فیلتر ‌هوای ماشین را تمیز یا تعویض کنید

یک فیلتر هوای تمیز می‌تواند مصرف سوخت ماشین شما را تا ۷ درصد کاهش بدهد، تمیز کردن فیلتر هوا کار بسیار ساده‌ای است و چند دقیقه‌ بیشتر وقت نمی‌گیرد. کافی است از توضیحات دفترچه‌ی راهنمای ماشین پیروی کنید. اگر فیلتر‌ هوا خراب شده است، بهتر است آن را تعویض کنید.

۲۱. برنامه‌ی غذایی را با توجه به محصولات خواربار فروشی تنظیم کنید

به جای اینکه برنامه‌ی غذایی‌تان را چشم‌بسته تنظیم کنید، با توجه به چیزهایی در خواربار فروشی محل‌تان یا پیدا می‌شود، غذاها را مشخص کنید. با توجه به مواد اولیه‌ای که در فروشگاه‌ها وجود دارد و چیزهایی که در دسترس هستند، غذا درست کنید (این کار برای این است که مجبور نشوید برای تهیه‌ی فلان ماده‌ی غذایی، کلی در خیابان‌ها و مغازه‌ها بگردید و وقت و پول‌تان را هدر بدهید). اگر برای چند ماه این کار را انجام بدهید متوجه می‌شوید که هزینه‌ی خورد و خوراک‌تان کمتر شده است.

۲۲. قیمت‌ها را مقایسه کنید و خواربار فروشی ارزان‌تری پیدا کنید

بیشتر افراد همیشه از یک مغازه خرید می‌کنند و متوجه نیستند که بهترین خرید را انجام نداده‌اند. راه ساده‌ای برای پیدا کردن ارزان‌ترین خواربار فروشی وجود دارد. ۲۰ قلم از چیزهایی که همیشه می‌خرید را در نظر بگیرید و از مغازه‌های مختلف آنها را خریداری کنید. در نهایت مقایسه کنید خرید از کدام مغازه به‌صرفه‌تر است. از این به بعد از آن مغازه خرید کنید و به این ترتیب به‌طور خودکار پول جمع کنید.

۲۳. اگر می‌توانید بعضی چیزها را خودتان تولید کنید

پیش از اینکه خودم این کار را امتحان کنم، فکر می‌کردم درست کردن نان در خانه کاری دشوار و وقت تلف کردن باشد. اما پس از اینکه این کار را انجام دادم، متوجه شدم که بسیار آسان، ارزان، سالم و خوشمزه‌تر از نانی است که از مغاره می‌خرم.

این روزها من به ندرت از مغازه نان می‌خرم، چرا‌که نانی که خودم درست می‌کنم نه‌تنها ارزان‌تر است، بلکه خوشمزه‌تر هم هست. پیدا کردن چیزهایی که می‌توانید خودتان در خانه تولید کنید، روش بسیار خوبی برای پول جمع‌ کردن است. برای اینکه موفق‌تر شوید، مهارت‌های تازه یاد بگیرید.

۲۴. هنگامی که استرس دارید پول خرج نکنید

takfars.ir

بسیاری از افراد در روز‌های کاری پُراسترس، برای کم کردن استرس‌شان پول خرج می‌کنند. به جای اینکه برای دور کردن استرس و بهتر شدن حال‌تان چیزهایی بخرید که به آنها نیاز ندارید، راه‌های دیگری برای کاهش استرس پیدا کنید.

ورزش کردن همیشه گزینه‌ی خوبی است. مدیتیشن یا چرت زدن هم می‌توانند راه‌های خوبی باشند. اگر دچار استرس شده‌اید، کتاب بخوانید، فیلم تماشا کنید یا در حیاط‌ خانه کار کنید. پول خرج کردن کمکی به کم کردن استرس شما در بلند‌مدت نمی‌کند.

۲۵. رویاهایتان را با کسانی که عاشق‌شان هستید در میان بگذارید

به نظر می‌رسد این روش برای پول جمع کردن عجیب است، اما کمی به آن فکر کنید. اگر با کسانی که عاشق‌ آنها هستید زمان بیشتری بگذرانید و درباره‌ی رویا‌هایتان با آنها صحبت کنید، بهتر می‌توانید برای رویا‌هایتان برنامه‌ریزی کنید. یک هدف بزرگ و بلند پروازانه برای خودتان در نظر بگیرید و خودتان را تشویق کنید که از نظر مالی به شرایط مورد نظر برسید. به سرعت متوجه می‌شوید که به‌طور طبیعی مطابق با رویا عمل می‌کنید و به رویا‌هایتان بیشتر از هر زمان دیگری نزدیک شده‌اید.

۲۶. از لوازم‌تان به خوبی نگهداری کنید

آنها را بررسی کنید تا مطمئن شوید که گرد و غبار نگرفته‌اند و کاملا تمیز هستند. پشت لوازم را نگاه کنید و با استفاده از جاروبرقی خاک پشت‌شان را تمیز کنید. دریچه‌‌ی لوازمی همچون یخچال، فریزر، خشک‌کن و سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی را بررسی کنید. هرچه موتور این لوازم تمیزتر باشد آنها بهتر می‌توانند کار کنند (و این یعنی قبض برق کمتر) و عمر بیشتری خواهند داشت (این هم یعنی هزینه‌ی جایگزینی کمتر).

۲۷. اگر دیگر باشگاه نمی‌روید عضویت‌تان را کنسل کنید

هنوز هم برای باشگاه‌های که دیگر نمی‌روید شهریه می‌دهید؟ آیا درباره‌ی عضویت در چنین باشگاه‌هایی مردد هستید یا متوجه شده‌اید که از آنها خیلی استفاده نمی‌کنید؟ خب پس آنها را کنسل کنید. یه یاد داشته باشید که هر وقت خواستید، می‌توانید دوباره در این باشگاه‌ها ثبت‌نام کنید.

۲۸. اگر می‌توانید چیزهای دست‌دوم بخرید

معمولا می‌توانید چیزهایی را که دقیقا به آنها احتیاج دارید، در مغازه‌های دست‌دوم فروشی پیدا کنید. روزانه به چنین مغازه‌هایی بروید و ببینید چه چیز به درد بخوری در آنها پیدا می‌شود به این ترتیب می‌توانید پول جمع کنید.

تک فارس آی آر

برای مثال لباس‌ها حتی اگر فقط یک‌بار پوشیده‌ شده باشند، به شدت ارزان می‌شوند. با خرید چیزهای دست‌دوم می‌توانید پول بسیار زیادی جمع کنید.

۲۹. دست‌های خود را تمیز نگه دارید

شستن مداوم دست‌ها، شما را از انواع ویروس‌ها و باکتری‌ها در امان نگه می‌دارد. در نتیجه لازم نیست برای درمان بیماری‌ها پول خرج کنید و باروری شما همیشه حفظ می‌شود.

نمی‌گوییم که به هیچ چیز دست نزنید و هیچ کاری نکنید. بلکه پیشنهاد ما این است که با رعایت اصول بهداشتی هزینه‌های درمانی خود را کم کنید.

۳۰. به برنامه‌های‌ داوطلبانه بپیوندید

انجام‌ کارهای داوطلبانه روش بسیار خوبی برای دیدن افراد جدید، کمی تحرک داشتن و درگیر شدن در پروژه‌های مفیدی است که می‌تواند باعث خوشحالی شما شود. این کار برای شما هزینه‌ی کمی دارد و می‌تواند شما را به خوبی سرگرم کند.

من روز به روز زمان بیشتری را برای کارهای داوطلبانه اختصاص می‌دهم و با عضویت در گروه‌ها و کمیته‌های مختلف پول ذخیره می‌کنم. بی‌شک این یکی از بهترین کارهایی است که تا‌کنون انجام داده‌ام.

۳۱. اتاق‌تان را مرتب کنید تا بهتر فکر کنید و پول جمع کنید

اتاق‌تان را با دقت بگردید و همه‌ی چیز‌هایی را که در آن هست، با دقت بررسی کنید. آیا واقعا به این چیزها نیاز دارید؟ آیا از اینکه چنین چیزهایی دارید، خوشحال هستید یا ترجیح می‌دهید که این چیز‌ها را نداشته باشید؟ اگر چیز‌هایی دارید که می‌توانید از شرشان خلاص شوید، حتما این کار را بکنید، چراکه آنها فقط باعث شلوغی می‌شوند اما ممکن است برای افراد دیگری ارزش داشته باشند و احتمالا از مقدار زیادی عملیات تمیز‌کاری هم خلاص می‌شوید.

۳۲. در خانه غذا درست کنید

TakFars

یک کتاب آشپزی ساده و قابل‌ استفاده بگیرید و سعی کنید در خانه بعضی از غذاهای آن را درست کنید. متوجه خواهید شد که غذا درست کردن در خانه ساده‌تر از چیزی است که فکر می‌کردید و همچنین بسیار ارزان‌تر و سالم‌تر از غذاهایی است که از بیرون تهیه می‌کنید.

۳۳. از فروشگاه‌های بزرگ خرید نکنید

در یک فروشگاه بزرگ ممکن است وسوسه شوید و اجناس لوکسی را که اصلا احتیاج ندارید، بخرید. به همین دلیل شما باید از این فروشگاه‌ها دوری کنید، مگر اینکه واقعا نیاز به خرید چیزی داشته باشید.

به من اعتماد کنید. نگاه کردن به اجناس پشت ویترین در زمانی که محدودیت مالی دارید، مانند یک شکنجه است. خود را نجات بدهید و زمانی که نیاز به تفریح دارید، کار دیگری انجام بدهید. پیاده‌روی کنید، معماهای بامزه حل کنید یا تماشای یک فیلم خوب را جایگزین رفتن به فروشگاه‌های بزرگ کنید.

۳۴. در قانون ۱۰ ثانیه مهارت پیدا کنید

زمانی که چیزی را برمی‌دارید و می‌خواهید به سبد خریدتان اضافه کنید، ۱۰ ثانیه مکث کنید و از خودتان بپرسید: چرا می‌خوام این جنس رو بخرم؟ واقعا بهش احتیاج دارم؟. اگر نمی‌توانید پاسخ مناسبی برای این پرسش‌ها بیابید، آن را سر جایش بگذارید. این کار باعث جلوگیری از خرید‌های اضافی می‌شود.

۳۵. یک یادآور تصویری برای قرض‌ها‌یتان درست کنید

برای اینکه قرض‌ها را به شکلی مشخص کنید که به راحتی متوجه آنها بشوید، یک نمودار میله‌ای درست کنید که با میزان کل قرض شما شروع شود و با صفر تمام شود. هر زمانی که کمی از قرض خود را پرداخت می‌کنید، این نمودار را به همان مقدار پر کنید.

این نمودار را در جایی قرار بدهید که جلوی چشم باشد و به‌طور مداوم آن را پر کنید. این کار به شما انگیزه می‌دهد و شما را به سمت رها شدن از قرض پیش می‌برد.

۳۶. اشتراک مجله‌ها را کنسل کنید

تک فارس

آیا شما اشتراک تعداد زیادی مجله را خریداری کرده‌اید که هرگز هم آنها را نمی‌خوانید؟ در این صورت نه‌تنها اشتراک این مجله‌ها را تمدید نکنید، بلکه هر چه سریع‌تر با این مجله‌ها تماس بگیرید؛ سعی کنید اشتراک را کنسل کنید و بخشی از هزینه‌ای را که برای اشتراک پرداخت کرده‌اید، پس بگیرید.

۳۷. صبحانه بخورید

خوردن یک صبحانه‌ی سالم نه‌تنها باعث می‌شود روز‌تان را با انرژی شروع کنید، بلکه شما را از یک ناهار بزرگ و گران‌قیمت نیز بی‌نیاز می‌کند. چراکه صبحانه می‌تواند بسیار سالم، سریع و ارزان باشد.

۳۸. باقی‌مانده‌‌های غذا را دور نریزید، آنها را با هم ترکیب کنید

بسیاری از افراد فکر می‌کنند باقی‌مانده‌ی غذا قسمت‌های به درد نخور غذاها هستند. اما چیزی ارزان‌تر از خوردن باقی‌مانده‌ی غذا وجود ندارد و با چند تکنیک ساده می‌توانید باقی‌مانده‌ی غذا را به چیزی بسیار خوشمزه تبدیل کنید. به این ترتیب در نهایت غذایی بسیار خوشمزه و ارزان خواهید داشت.

۳۹. همه‌ی لباس‌هایتان را بررسی کنید

اگر احساس می‌کنید نیاز دارید لباس بخرید، لباس‌هایی را که در کمدتان دفن شده‌اند، بیرون بیاورید و ببینید چه چیزی پیدا می‌کنید. همه‌ی لباس‌ها را جلوی چشم بگذارید، ناگهان متوجه می‌شوید که لباس‌های زیادی در کمد دارید و نیازی نمی‌بینید که اکنون پول زیادی صرف لباس خریدن کنید.

۴۰. با خودتان غذا ببرید

به جای اینکه برای غذا خوردن در سر کار به رستوران بروید، از خانه برای خود غذا ببرید. حتی اگر هر روز نمی‌توانید، حداقل چند روز در هفته این کار را بکنید. از چند دستور آشپزی ساده استفاده کنید و کمی وقت بگذارید، به این ترتیب می‌توانید چیزی بسیار خوشمزه برای ناهار درست کنید و هر بار که این کار را می‌کنید مقدار زیادی پول جمع می‌کنید. ممکن است همکاران شما نیازتان به پول جمع کردن را درک نکنند، اما این مشکل آنهاست نه شما.

۴۱. یاد بگیرید چگونه بهینه لباس بپوشید

www.takfars.ir

لباس‌هایی بخرید که به خوبی با هم ترکیب می‌شوند و به هم می‌آیند. در نتیجه نیاز نخواهید داشت مقدار زیادی لباس بخرید. اگر پنج شلوار، هفت پیراهن و هفت کراوات داشته باشید، تعداد زیادی گزینه‌ی مختلف برای لباس پوشیدن دارید. (طبق اصل ضرب دقیقا ۲۴۵=۵▪۷▪۷ انتخاب خواهید داشت، البته قبول دارم بعضی از این انتخاب‌ها ممکن است خیلی جالب نباشند.)

این دقیقا کاری است که من همیشه برای کم کردن خرید لباس انجام می‌دهم و همیشه هم خوش‌تیپ به نظر می‌رسم. من فقط چیزهایی را که به خوبی به هم می‌آیند با هم ترکیب می‌کنم.

۴۲. از دوستان نزدیک‌تان بخواهید شما را کمک و تشویق کنند

زمانی که احساس دلسردی می‌کنید، با دوستان صمیمی و کسانی که به شما اهمیت می‌دهند، صحبت کنید و از آنها درخواست کمک کنید. به آنها بگویید که در حال تلاش برای کم کردن هزینه‌ها هستید و اگر آنها بتوانند به شما در این راه کمکی بکنند، بسیار خوشحال می‌شوید.

سپس به چیزهایی که به شما می‌گویند توجه کنید. ممکن است دیدگاه‌هایی داشته باشند که واقعا بتواند به شما کمک کند. حداقل فایده‌ی این کار این است که آنها وضعیت شما را بهتر می‌توانند درک کنند.

۴۳. سعی کنید چیزها را خودتان تعمیر کنید

سال‌ها پیش پیدا کردن راهی برای تعمیر چیزهایی که در خانه داشتیم دشوار بود. اما امروزه کار بسیار ساده‌ای است. می‌توانید به راحتی در اینترنت ویدئو‌های رایگانی پیدا کنید که به شما یاد می‌دهند چگونه هر چیزی را تعمیر کنید. فرقی نمی‌کند چه چیزی را می‌خواهید تعمیر کنید، ارزشش را دارد که امتحان کنید. یاد گرفتن چیزهای جدید ضرری ندارد.

۴۴. یک دفترچه‌ی کوچک برای نوشتن ایده‌هایتان داشته باشید

من به خاطر اینکه بعضی از بهترین ایده‌هایم را فراموش کرده‌ام، مقدار بسیار زیادی پول و زمان از دست داده‌ام. این روزها یک دفترچه‌ی کوچک همراه خودم دارم و ایده‌هایم را در آن یاداشت می‌کنم، به این ترتیب هیچ وقت چیزهای مهم را فراموش نمی‌کنم. این کار باعث می‌شود ایده‌هایی که در طول روز به ذهنم رسیده‌ است، هرگز فراموش نشوند.

۴۵. یک فریزر بزرگ بخرید

T A K F A R S

خرید یک فریزر بزرگ می‌تواند معامله‌ی بسیار خوبی باشد، به شرط اینکه از آن به درستی استفاده کنید. داشتن یک فریزر بزرگ به شما این امکان را می‌دهد که به‌صورت عمده خرید کنید و هزینه‌‌ی کمتری پرداخت کنید. حتی می‌توانید مقدار زیادی غذای آماده در آن ذخیره کنید و زمانی که به خانه می‌آیید این غذاهای خانگی و ارزان را در مایکروفر گرم کنید.

۴۶. به دنبال جای ارزان‌تری برای زندگی باشید

اگر در منطقه‌ی گرانی زندگی‌ می‌کنید تحقیق کنید که آیا این هزینه‌های اضافی واقعا ارزشش را دارد یا خیر. ممکن است متوجه شوید که تغییر محل زندگی می‌تواند به شما کمک کند مقدار زیادی پول جمع کنید.

۴۷. به دنبال امکانات رایگان باشید

بعضی جاها تعداد بسیار زیادی پارک‌های فوق‌العاده، زمین‌های بسکتبال و تنیس رایگان، زمین گلف رایگان، مسیر پیاده‌روی و بسیاری چیزهای دیگر دارد که آماده‌اند تا شما از آنها استفاده کنید. شما می‌توانید ساعت‌ها در این مکان‌ها خودتان را سرگرم کنید، ورزش کنید، پیاده‌روی کنید یا فعالیت‌های دیگری داشته باشید و همه‌‌ی اینها رایگان است. تنها کاری که باید بکنید این است که این مکان‌ها را پیدا کنید.

۴۸. باد لاستیک‌های ماشین را تنظیم کنید

به ازای هر دو PSI که باد لاستیک شما کمتر از میزان استاندارد باشد، ۱ درصد به مصرف سوخت خودروی شما اضافه می‌شود. باد لاستیک ماشین بیشتر افراد ۵ تا ۱۰ PSI کمتر از میزان استاندارد است و این یعنی با تنظیم باد لاستیک‌های ماشین‌تان تا ۵ درصد مصرف سوخت را کاهش بدهید.

۴۹. باغچه درست کنید

اگر حیاط دارید، باغبانی تفریح بسیار ارزانی است. یک باغبان استخدام کنید و یک قطعه زمین را آماده کنید، چند درخت بکارید و آن را مرتب وجین کنید. به این ترتیب شما یک سرگرمی بسیار ارزان دارید و می‌توانید برای خانواده‌تان خوراکی‌های سالم تولید کنید.

۵۰. از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید

تک فارس www.takfars.ir

اگر سیستم حمل و نقل شهری در نزدیکی شماست برای رفتن سر کار، به جای رانندگی از آن استفاده کنید. این کار بسیار ارزان‌تر است و لازم نیست نگران هزینه‌های اضافی یا هزینه‌ی جای پارک ماشین باشید.

۵۱. خودتان موهایتان را کوتاه کنید

این ممکن است خیلی ایده‌ی پرطرفداری نباشد؛ اما اگر مدل‌موی ساده‌ای دارید می‌تواند ایده‌ی خوبی باشد. ممکن است کار بسیار سختی به نظر برسد، اما واقعیت این است که یادگیری آن چندان سخت نیست.

۵۲. همسفری

اگر یکی از همکاران‌تان نزدیک شما زندگی می‌کند، می‌توانید برای رفتن به سر کار با او همسفر شوید. یا اگر همسرتان در نزدیکی محل کار شما کار می‌کند، بررسی کنید که آیا بهتر نیست وقتی او را به محل کارش رساندید ماشین‌تان را همان‌جا پارک کنید و بقیه‌ی راه را پیاده بروید؟ با انجام این کار هم پول جمع می‌کنید و هم اینکه وسیله‌‌ی نقلیه‌تان استهلاک کمتری خواهد داشت.

۵۳. یک آرام‌پز بخرید

خرید یک آرام‌پز احتمالا بهترین معامله برای کاهش هزینه‌های پخت و پز در خانواده‌های پر مشغله است. فقط کافی است پیش از رفتن به سر کار، مواد را درون آن بریزید و هنگامی که به خانه برمی‌گردید شام آماده است.

هزاران دستور پخت غذا با آرام‌پز وجود دارد و هر بار که به این روش غذا درست می‌کنید پول زیادی ذخیره می‌کنید، چون که مجبور نیستید بیرون از خانه غذا بخورید.

۵۴. به‌طور منظم وسایل خانه را سرویس و نگهداری کنید

به جای اینکه صبر کنید تا چیزی خراب شود و بعد برای آن فکری بکنید، یک برنامه‌‌ی تعمیر ماهانه بریزید و بر اساس آن هر چیزی را در خانه یا ماشین نیاز به مراقبت و نگهداری دارد بررسی کنید. این کارهای کوچک در ماه یکی دو ساعت از شما وقت می‌گیرد، اما مانع خراب شدن وسایل می‌شود و کمک می‌کند مشکلات را پیش از اینکه تبدیل به یک فاجعه شوند، حل کنید. تعمیر خانه حتی باعث می‌شود خانه‌ی شما ظاهر بهتری داشته باشد و املاک شما در طول زمان ارزش بیشتری داشته باشند.

Tak Fars

۵۵. کالاهای اساسی را به‌صورت عمده خریداری کنید

می‌توانید کاهایی را که خیلی مصرف می‌کنید، به‌صورت عمده خریداری کنید. مخصوصا زمانی که این کالاها فاسد‌شدنی نباشند. برای مثال می‌توانید پلاستیک زباله، پودر لباسشویی و… را به‌صورت عمده خریداری کنید. این کار هزینه‌ها را کاهش می‌دهد و در مقیاس بزرگ باعث صرفه‌جویی زیادی می‌شود.

۵۶. برای سفرهای جاده‌ای غذا بردارید

هر زمانی که آماده بودید به جاده بزنید، زمانی را برای آماده کردن میان‌وعده و خوراکی اختصاص بدهید. به این ترتیب هر وقت که احساس گرسنگی کردید می‌توانید از این غذاها بخورید. با این کار، به جای اینکه در میان راه برای خرید غذا توقف کنید یا اینکه زمان زیادی را صرف پیدا کردن جایی برای غذا خوردن کنید و در نهایت هم هزینه‌ی زیادی پرداخت کنید، می‌توانید در یک جای مناسب توقف کنید و هم غذا بخورید و هم کمی استراحت کنید. غذاهای آماده بسیار گران هستند، بنابراین بهتر است هر زمانی که امکان دارد از خوردن آنها خودداری کنید.

۵۷. قبض تلفن‌ همراه‌تان را بررسی کنید و خدماتی را که از آنها استفاده نمی‌کنید قطع کنید

استراتژی‌های بسیار زیادی برای کاهش هزینه‌ی تلفن همراه وجود دارد. برای مثال می‌توانید از اپراتوری استفاده کنید که مناطق کمتری را پوشش می‌دهد اما هزینه‌ی کمتری دریافت می‌کند. یکی دیگر از کارهایی که حتما باید انجام بدهید این است که قبض ماهانه تلفن همراه را بررسی کنید و خدماتی را که از آنها استفاده نمی‌کنید کنسل کنید.

۵۸. اگر می‌خواهید ماشین بخرید، سراغ دست‌دوم‌ها بروید

نمی‌توان با این جمله که خرید ماشین نو سرمایه‌گذاری اشتباهی است مخالفت کرد. اما نه‌تنها ارزش آن به محض اینکه سوارش می‌شوید کم می‌شود، بلکه با گذشت هر سال از ارزش آن کاسته می‌شود.

اگر می‌خواهید تا جایی که امکان دارد در هزینه‌های حمل‌و‌نقل صرفه‌جویی کنید، به دنبال ماشین‌های دست‌دومی باشید که شرایط خوبی دارند. اگر بر روی ماشین‌هایی که عمر کمی دارند تمرکز کنید، حتی ممکن است ماشینی پیدا کنید که هنوز ضمانت آن به اتمام نرسیده است.

۵۹. زیاد به کتابخانه بروید

تکفارس آی آر

فکر نکنید کتابخانه فقط جایی برای قرض گرفتن کتاب است. کتابخانه را به‌عنوان مکان رایگانی برای انجام همه‌ی کارها در نظر بگیرید. من از کتابخانه برای یادگیری زبان خارجی، ملاقات با دیگران، استفاده از اینترنت، استفاده از فیلم‌ها و سی‌‌دی‌ها، مطالعه‌ی روزنامه و شرکت در رویداد‌های اجتماعی استفاده می‌کردم. بهترین نکته‌اش این بود که هیچ هزینه‌ای نداشت.

۶۰. از یک تیغ ساده برای تراشیدن صورت استفاده کنید

برای اصلاح صورت به جای استفاده از تیغ‌های برقی و گران‌قیمت که پس از چند سال خراب می‌شوند یا استفاده از جدید‌ترین ماشین‌های چند‌تیغه که تیغ‌های جایگزین بسیار گرانی دارند، از تیغ‌های معمولی استفاده کنید. با کمی تمرین می‌توانید به خوبی صورت‌تان را بتراشید و در دراز‌مدت پول خوبی جمع کنید.

۶۱. چیزی پیدا کنید که هر روز برای انجام کارهای هوشمندانه الهام‌بخش شما باشد

برای من معمولا فرزندانم الهام‌بخش‌ هستند. ممکن است برای شما همسرتان الهام‌بخش تغییر (این تغییر می‌تواند یک هدف شخصی باشد، برای مثال بازنشستگی زود‌ هنگام) باشد یا مثلا کسی که برای او احترام زیادی قائل هستید.

چیزی پیدا کنید که به خاطر آن حاضر باشید تغییرات مثبت ایحاد کنید، سپس آن فرد یا چیز را همیشه در یاد داشته باشید. عکس او را در کیف پول‌تان، وسیله‌‌ی نقلیه‌تان و بر روی آینه، نگه‌دارید. تا جایی که می‌توانید آن را در ذهن‌تان مرور کنید.

۶۲. از تمام مزایایی که شرکت‌تان ارائه می‌دهد با‌خبر باشید

با کارمندان بخش منابع انسانی صحبت کنید تا از همه‌‌ی مزایای شغلی‌تان مطلع شوید. احتمالا چیزهایی که متوجه می‌شوید، شما را شگفت‌زده می‌کند.

پس از اینکه من با یکی از همکارانم صحبت کردم، توانستم به بلیت رایگان رویدادهای ورزشی و فرصت‌های توسعه‌‌ی فردی رایگان، دست پیدا کنم و از شرایط ویژه‌ای برای بازنشستگی باخبر شدم. به این ترتیب نه‌تنها هزینه‌ی کمتری برای دیدن رویداد‌های ورزشی و کلاس‌های آموزشی پرداخت می‌کردم، بلکه برنامه‌‌‌ی بازنشستگیم را هم بهبود بخشیدم.

۶۳. زمانی که با دوستان و خانواده جمع می‌شوید، فعالیت‌های ارزان‌قیمت پیشنهاد بدهید

تک فارس

شاید این کار برای‌تان خیلی راحت نباشد، اما تکنیک‌هایی وجود دارد که می‌توانید امتحان‌شان کنید. یکی از بهترین این تکنیک‌ها این است که اولین کسی باشید که چیزی پیشنهاد می‌دهد. به این ترتیب می‌توانید گروه را به سمت چیزهای ارزان‌تر هدایت کنید. برای مثال می‌توانید پیشنهاد بدهید که به پارک بروید و هزینه‌ای برای مراکز تفریحی نپردازید.

۶۴. با سرعت رانندگی نکنید

رانندگی با سرعت بالا نه‌تنها باعث افزایش مصرف سوخت می‌شود، بلکه خطر جریمه شدن و افزایش هزینه‌ی بیمه‌ی ماشین را نیز در پی دارد. چراکه اگر تصادف کنید و از بیمه‌ی ماشین استفاده کنید، تخفیف شما برای بیمه از بین می‌رود. از نظر اقتصادی بسیار به‌صرفه است که با سرعت مجاز رانندگی کنید، چراکه سوخت کمتری مصرف می‌کنید و جریمه هم نمی‌شوید.

۶۵. بیشتر کتاب بخوانید

کتاب خواندن یکی از ارزان‌ترین و سودمند‌ترین عادت‌های ممکن است. در بیشتر شهرها کتابخانه‌های عمومی وجود دارد. به این کتابخانه‌ها بروید و کتاب‌هایی را که جذب‌تان می‌کند، پیدا کنید. سپس یک مکان دنج در خانه پیدا کنید و کمی از وقت آزادتان را به مطالعه اختصاص بدهید.

با مطالعه کردن، چیزهای جدید یاد خواهید گرفت، توانایی خواندن‌تان را بهبود می‌بخشید، از خودتان لذت می‌برید و هیچ پولی هم خرج نمی‌کنید.

۶۶. خانه‌‌ی کوچک‌تری بخرید

دلایل بسیار زیادی وجود دارد برای اینکه خانه‌ای کوچک‌تر از چیزی که توان مالی‌اش را دارید بخرید. همیشه در خانه‌ها فضاهای خالی بسیار زیادی وجود دارد که هیچ استفاده‌ای از آنها نمی‌شود. شما نیازی به زندگی در یک خانه‌ی خیلی بزرگ ندارید. به جای این کار یک خانه‌ی کوچک‌تر بخرید و خواهید دید که فضای زیادی در اختیار دارید و مقدار زیادی پول نیز در جیب‌تان باقی مانده است.

۶۷. همیشه درخواست تخفیف کنید

هر زمانی که از خدماتی استفاده کردید و قیمت مشخصی برای آن وجود دارد، درخواست تخفیف کنید. گاهی وقت‌ها (نه همیشه) این کار جواب می‌دهد و ممکن است بتوانید تخفیف بگیرید. به این ترتیب تنها با یک درخواست ساده در مخارج صرفه‌جویی کرده‌اید.

www.takfars.ir

۶۸. برای محصولات بهداشتی هزینه‌ی زیادی پرداخت نکنید

بسیاری از مردم متوجه شده‌اند که محصولات بهداشتی ارزان، به خوبیِ کالاهای گران‌قیمت کار می‌کنند. من شخصا ارزان‌ترین خمیردندان را می‌خرم و در انتخاب خوشبوکننده‌ی بدن نیز همین کار را انجام می‌دهم. اینکه از چه برندی استفاده می‌کنید خیلی مهم نیست، نکته‌‌ی مهم این است که این محصولات را به‌طور مداوم استفاده کنید. روزانه دوش بگیرید و خودتان را تمیز نگه‌ دارید، همین کافی است.

۶۹. گوشت قرمز کمتری مصرف کنید

در مقایسه با ارزش غذایی، گوشت ماده‌ی غذایی بسیار گرانی است، مخصوصا در مقایسه با میوه و سبزیجات. در بیشتر موارد سایر منابع پروتئین مانند لوبیا، ارزش بیشتری از گوشت دارد. حتی اگر قصد ندارید کاملا گیاه‌خوار شوید، می‌توانید با مصرف کمتر گوشت، پول خوبی جمع کنید.

۷۰. دریچه‌های هوای خانه را ببندید

بیشتر خانه‌ها دریچه‌هایی دارند که هوا از آنها عبور می‌کند، وجود آنها گرم کردن خانه را در زمستان و سرد کردن آن را در تابستان دشوار می‌کند و هزینه‌ی این کار را بالا می‌برد. یک بعد از ظهر وقت بگذارید و این دریچه‌ها را ببندید و هزینه‌ی هدر رفتن انرژی را کاهش بدهید.

۷۱. مطمئن شوید که همه‌ی وسایل الکتریکی خانه‌ محافظ جریان دارند

این موضوع مخصوصا برای لوازم صوتی و تصویری و لوازم کامپیوتری بسیار مهم است. نوسان جریان برق می‌تواند به راحتی به این وسایل آسیب بزند. بنابراین یک محافظ برق بخرید و این لوازم را به آن وصل کنید. حتی برای صرفه‌جویی بیشتر می‌توانید لوازمی را که همیشه استفاده نمی‌کنید، از برق بکشید.

۷۲. هزینه‌ی تعطیلات را کاهش بدهید

به جای اینکه به یک تعطیلات بزرگ و خارق‌العاده بروید، ماشین‌تان را سوار شوید و به جاهای دیدنی که نزدیک‌تان هستند بروید. برای یک مسافرت یک هفته‌ای، این کار بسیار ارزان و به یادماندنی خواهد بود.

T A K F A R S

۷۳. بیشتر ورزش کنید

هر روز عصر به پیاده‌روی بروید، حرکات کششی را تمرین کنید یا در خانه تمرینات سبک انجام بدهید. این تمرینات می‌توانند در خانه و به‌صورت رایگان انجام شوند و تأثیر بسیار خوبی بر روی سلامتی شما می‌گذارند. هر روز زمانی را به ورزش کردن اختصاص بدهید و بدن خود را در شرایط خوبی قرار بدهید.

۷۴. به خاطر یک اشتباه خود را سرزنش نکنید

حتی اگر ۱۰ کار خوب انجام داده باشید، به سادگی ممکن است به خاطر یک کار اشتباه، خود را سرزنش کنید. اگر یک اشتباه بزرگ مرتکب شدید، به این فکر کنید که دلیل این اشتباه چه بود؟ و برای دفعات بعد، به همین شیوه جلوی اشتباه را بگیرید. خاطره‌ی یک اشتباه می‌تواند در آینده بسیار باارزش باشد.

۷۵. همیشه به آینده نگاه کنید

اجازه ندهید که اشتباهات گذشته منجر به اشتباهات بیشتری شوند. به جای آن به آینده نگاه کنید. به اشتباهات گذشته مانند درس‌هایی نگاه کنید که به شما چیزی یاد داده‌اند.

گاهی وقت‌ها تجربه بهترین درس را به شما می‌دهد. خوب یا بد، گذشته‌ی خود را در آغوش بگیرید و از آن فرار نکنید. هدف‌گذاری درست و تلاش برای عملکرد بهتر، به شما کمک می‌کند تا اشتباهات را در گذشته نگه دارید.

۷۶. هرگز تسلیم نشوید

هر وقت که فشار قرض‌ها خیلی زیاد شد، به‌ یاد داشته باشید که افراد بسیار زیادی هستند که شرایطی مشابه شرایط شما دارند. سعی کنید چیزهای جدید یاد بگیرید و چیزی پیدا کنید که برای ادامه دادن و تلاش کردن، الهام‌بخش شما باشد.

تک فارس www.takfars.ir

محصولات معتبر
محصولات معتبر