تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

توصیه هایی برای نحوه خوردن میان وعده های رژیمی

زمانی که میخواهید کاهش وزن داشته باشید تنها وعده غذایی مسئله مهمی نیست که باید مدنظر داشته باشید. در چنین شرایطی میان وعده نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند.

حتی زمانی که میان وعده اندازه کوچکی دارد باز هم باید هوشمندانه انتخاب شود. بیشتر متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند در طول روز سه وعده غذایی کامل داشته باشید و در این میان از مواد غذایی سالم به عنوان میان وعده استفاده کنید.

زمانبندی بسیار مهم است:

بنشینید و میان وعده خود را میل کنید. بنابراین در چنین شرایطی به خوبی می دانید که چیزی خورده اید.

اطمینان حاصل کنید که تعداد میان وعده‌ها را در روز می‌شمارید.

تکفارس آی آر

تنها زمانی از میان وعده استفاده کنید که به آن نیاز دارید. اگر گرسنه هستید و به زمان وعده اصلی نزدیک شده اید بهتر است از خوردن میان وعده چشم پوشی کنید.

هوشمندانه انتخاب کنید:

سعی کنید میوه یا سبزیجات را در میان وعده خود بگنجانید.

اگر واقعا گرسنه هستید، میان وعده خود را همانند یک وعده اصلی کوچک تهیه کنید. یک پیمانه سوپ بخورید، نیمی از ساندویچ سالم را گاز بزنید یا یک کاسه غلات نوش جان کنید.

به فکر یک میان وعده متفاوت باشید. اگر همیشه از میان وعده شیرین استفاده می‌کنید سعی کنید اینبار از موارد دیگر بهره مند شوید.

www.takfars.ir

نوشیدنی‌های خود را سبک تر کنید تا از ورود کالری اضافی به بدن جلوگیری نمایید. به جای چای شیرین، نوشابه یا سایر مواد شکر دار از چای گیاهی، آب گوجه فرنگی یا سبزیجات یا آب لیمو و پرتغال استفاده کنید.

در مورد مقدار میان وعده ای که میخورید هوشیار باشید:

تعداد تنقلاتی که در اطراف خود دارید را به حداقل برسانید. هر چقدر انتخاب های موجود بیشتر باشد، بیشتر وسوسه می‌شوید.

خود را با تنقلات ۱۰۰ کالری گول نزنید. این تنقلات بسیار گران قیمت و مضرند زیرا فرآوری شده هستند. به جای خرید چنین تنقلاتی سعی کنید میان وعده خود را در منزل تهیه کنید. به عنوان مثال می‌توانید از مواد زیر استفاده کنید:

کرفس و یک و یک دوم قاشق غذاخوری کره بادام زمینی

۲ قاچ از پنیر و سیب

ذرت بو داده

اسموتی تهیه شده از ۴ اونس شیر کم چرب، یک دوم پیمانه توت منجمد و ۲ قاشق غذاخوری ماست یونانی

اندازه میان وعده را خودتان قبلا تعیین کنید. ظروف کوچکی برای میان وعده بخرید

تک فارس

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر