تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

توصیه هایی برای رنگ کردن دیوارهای اتاق خواب و نشیمن

image توصیه هایی برای رنگ کردن دیوارهای اتاق خواب و نشیمن

۱- ترکیب مونوکرومیک (تک رنگ)

اگر مبلمان و اجزای دکور قهوه‌ای باشد، رنگ کاراملی برای دیوارها به فضا حالتی مونو‌کرومیک یا تک‌رنگ می‌دهد. مثلا اتاق‌پذیرایی با کاناپه چرم قهوه‌ای و صندلی راحتی برنز کم‌رنگ با دیوارهای کاراملی هماهنگی خوبی دارد. رنگ شکلاتی با رنگ متوسط دیوارها تضاد خوبی دارد و سایه‌روشن صندلی راحتی در برابر پس‌زمینه خنثی خوب می‌درخشد. اضافه کردن کوسن‌های قهوه‌ای یا اشیایی به رنگ قرمز یا بنفش، رنگ دیوارها را به خوبی نمایان می‌کند و کاغذدیواری شکلاتی طرح مونوکرومیک را کامل می‌کند.

image توصیه هایی برای رنگ کردن دیوارهای اتاق خواب و نشیمن

۲- ترکیب رنگ‌های گرم

تکفارس آی آر

چون قهوه‌ای از خانواده رنگ‌های گرم است، با رنگ‌هایی که در یک سمت چرخه رنگ هستند همخوانی زیادی دارد. چون کارامل به اندازه کافی رنگ معتدلی است می‌توان تمام دیوار‌ها را با این رنگ رنگ‌آمیزی کرد. در خصوص اتاق خواب، استفاده از جزییاتی قرمز رنگ در قالب فرش و کوسن‌های تزیینی به فضا گرما می‌بخشد ولی انرژی آن بیش از حد نیست. ترکیب رنگ ملایم کاراملی با رنگ‌های درخشان زرد و پرتقالی ایده‌آل است مانند زمانی‌که یک جفت حوله دستی زرد در حمامی با دیوارهای کاراملی استفاده کنید یا زمانی‌که دیوارهای آشپزخانه‌ای با کابینت‌ها و وسایل کاراملی را پرتغالی کنید.

۳- ترکیب رنگ‌های سرد

سایه‌های متضاد مانند آبی و سبز (سبز _ آبی) با قهوه‌ای کاراملی بسیار هماهنگ هستند و احساسی خنک و آرام‌بخش به فضا القا می‌کنند. راه‌راه آبی آسمانی در مرکز یک دیوار کاراملی در حمام بسیار قابل توجه است. می‌توان این رنگ را با پر کردن یک سبد از حوله‌های قهوه‌ای و آبی و قرار دادن آن در مرکز توجه بیشتر نمایان کرد. هر دو سبز معتدل و روشن از لحاظ بصری با کاراملی هماهنگی دارند. پانل‌های سبز مغز پسته‌ای در برابر دیوارهای قهوه‌ای آشپزخانه، با کاسه‌ها و بشقاب‌هایی به رنگ سبز روشن، طرحی نوین و بدیع خلق می‌کنند. همچنین می‌توانید از سبز لجنی و چمنی برای پانل‌های راهرو یا حمام میهمان (جایی‌که می‌خواهید برق رنگ‌ها چشم را خیره کند) استفاده کنید.

image توصیه هایی برای رنگ کردن دیوارهای اتاق خواب و نشیمن

۴- جزییات فلزی

www.takfars.ir

اشیای فلزی مانند طلا یا برنز، عناصری زیبا و دلپذیر برای استفاده در یک اتاق کاراملی هستند و فضا را شیک و در عین‌حال چشم‌گیر می‌کنند. اشیای نقره‌ای یا کرومی کمک می‌کنند ظاهر اتاق خوب به نظر بیاید. برای مثال می‌توان رنگ راه‌راه طلایی روی دیوار اصلی به کار برد یا آثار هنری یا قاب عکس‌های پلاتینی در دیوارهای کناری نصب کرد. استفاده از اثاثیه قهوه‌ای و فلزی مانند مجموعه‌ای از میزهای کناردیواری به رنگ برنز، یک قالی بزرگ طلایی‌رنگ یا نیمکتی روکش‌دار به رنگ دارچین، علاوه بر آنکه به خوبی با رنگ دیوار هماهنگ هستند، جلوه رنگ کاراملی را بیشتر نمایان می‌کنند.

محصولات معتبر
محصولات معتبر