تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

تنهایی عامل مهمی در ابتلا به بیماری آلزایمر

image تنهایی عامل مهمی در ابتلا به بیماری آلزایمر

تنهایی و احساس تنهایی موجب افزایش خطر ابتلا به آلزایمر می شود به شکلی که خطر ابتلا به آلزایمر در افرادی که احساس تنهایی میکنند دو برابر بیشتر از دیگران است.انزوای اجتماعی یا نداشتن ارتباط فردی با افزایش خطر ابتلا به زوال عقل ارتباط دارد.

محققان در این مطالعه بیش از دو هزار نفر را که هیچ نشانه ای از زوال عقل نداشتند برای مدت طولانی بررسی کردند که براساس آن از میان افرادی که تنها زندگی می کردند تقریبا از هر۱۰ نفر یک نفر پس از سه سال به زوال عقل مبتلا شد که این تعداد در میان افرادی که با دیگران زندگی می کردند یک نفر در هر۲۰ نفر بود.

اما در میان افرادی که می گفتند احساس تنهایی میکنند میزان ابتلای آنها به زوال عقل بیش از دو برابر بود.

این مطالعه عنوان میکند، این امکان وجود دارد که احساس تنهایی خود علامت ابتلا به زوال عقل باشد که به نوبه خود مهارت های اجتماعی فرد را نیز تحت تاثیر قرار می دهد.همچنین احساس تنهایی نیزعلامت یک شخصیت آسیب پذیر است که برخی افراد را در معرض خطر بیشتر ابتلا به زوال عقل قرار می دهد.

تکفارس آی آر

آلزایمر با از دست دادن حافظه کوتاه مدت، فراموش کردن آدرس ها و اسم ها آغاز می شود و کم کم تا آنجا پیش می رود که فرد حتى راه بازگشت به خانه را فراموش میکند. همچنین تنهایی، دیابت، پرفشاری خون و بیماری های تیروئید امکان ابتلا به آلزایمر را افزایش می دهند.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر