تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

ترفند های جالب برای بزرگ نشان دادن خانه های کوچک

image ترفند های جالب برای بزرگ نشان دادن خانه های کوچک

آپارتمان های کوچک هم میتوانند به یک خانه شیک و راحت تبدیل شوند. فقط کافیست چند نکته زیر را به خاطر داشته باشید:

دیوارهای روشن

دکوراسیون خانه هایی کوچک ترفندهای دیگری هم دارد. باید برای رنگ آمیزی دیوارها رنگ هایی از یک طیف را به کار ببرید. به طور مثال برای پوشاندن هر کدام از دیوارها کاغذ دیواری های مختلف به کار نبرید. بهتر است که رنگ یا کاغذها از یک طیف رنگ باشد اما می توانید از سایه های سیر و روشن یا هر رنگ دیگری که دوست دارید استفاده کنید. توصیه می شود که رنگ دیوارها را روشن در نظر بگیرید تا فضا را کوچک و گرفته نشان ندهد. در مجموع رنگ های روشن یا خنثی انتخاب های خوبی به شمار می روند.

image ترفند های جالب برای بزرگ نشان دادن خانه های کوچک

تکفارس آی آر

حذف لوازم اضافی

دشمن اصلی خانه های کوچک اسباب و لوازم اضافی هستند. استفاده از کلی اسباب بزرگ و کوچک فضای خانه را کوچک نشان می دهد. پس اگر در گذشته خانه شما بزرگتر بوده در گام اول باید برای لوازم اضافی فکری کنید. به طور مثال می توانید اول از همه فکر کنید که چه وسایلی در خانه بازیافت و استفاده مجدد هستند و کدامیک باید راهی سطل آشغال یا فروخته شوند.

فقط در مورد نگهداری اشیا یادگاری وسواس بیشتری به خرج دهید. هر وسیله ای که در شش ماه گذشته از آن استفاده نکرده اید در فهرستی بیاورید ودرباره نگه داشتن آنها خوب فکر کنید. حتی می توانید کمی بخشنده باشید و آنها را به افراد خانواده یا نیازمندانی ببخشید که می دانید به این وسایل شما نیاز دارند.

image ترفند های جالب برای بزرگ نشان دادن خانه های کوچک

تبعید به انباری ها

www.takfars.ir

یکی از بهترین ترفندها برای مخفی کردن اسباب و اثاثیه اضافی این است که آنها را به انباری، کمد دیواری یا سایر گوشه کنارهای خانه تبعید کنید. حتی می تواندی فضاهایی مانند زیر تخت و کابینت ها را هم برای قرار دادن وسایل غیرضروری در نظر بگیرید. یادتان باشد که حتی در این مکان های دور از چشم هم باید قانون نظم و ترتیب برقرار باشد تا هر وقت لازم بود برای پیدا کردن یک شیء کوچک همه جا را به هم نریزید.

برای اینکه انباری شما نظم و ترتیب داشته باشد حتما آن را با قفسه بندی فلزی طبقه بندی کنید. سبدهای دورانداختنی یا جعبه های کوچک و بزرگ هم به عنوان نظم دهنده قابل استفاده هستند.

image ترفند های جالب برای بزرگ نشان دادن خانه های کوچک

نورپردازی در خانه

نکته مهم دیگری که باید به آن توجه کنید نورپردازی است. پرده ها را طوری انتخاب کنید که خیلی ضخیم نباشند تا حداکثر استفاده را از نور طبیعی داشته باشید. اگر پنجره ها به بیرون دید ندارند روزها پرده ها را کنار بزنید و پرتوهای خورشید را به اتاق ها راه دهید.

برای نورپردازی شب هم می توانید به سراغ سایر منابع مانند لوستر، آباژور و … بروید. حتی بهتر است برای افزایش نور طبیعی چند آینه را در کنار پنجره ها طوری نصب کنید که نور را به داخل منعکس و فضا را روشن تر کنند.

image ترفند های جالب برای بزرگ نشان دادن خانه های کوچک

انتخاب مبلمان مناسب

وقتی بحث خانه های کوچک پیش می آید همه می دانیم که مبلمان، میز و صندلی ها هم باید کوچک در نظر گرفته شوند تا فضا بیش از حد کم جا و گرفته به چشم نیاید اما نکته مهم اینجاست که اگر مبلمان کوچک می خرید، تعداد آنها را هم متناسب با ابعاد فضا در نظر بگیرید و خانه را با کلی وسایل چوبی پر نکنید. یک کاناپه اصلی و چند مبل تک برای پر کردن فضای شما کافی است. فقط هنگام خرید مبل هایی را انتخاب کنید که شست و شوی آنها دردسری نداشته باشد. انواع مبلمان های راحتی چرمی گزینه انتخابی خوبی هستند.

البته بعضی از طراحان دکوراسیونی معتقدند شما می توانید در مورد فضاهای کوچک هم مبلمانی با اندازه بزرگ بخرید. به شرط اینکه فقط دو یا سه عدد باشند و خانه با خرده ریزهای دیگر شلوغ نشود.

تک فارس

اگر میخواهید برای مبل ها روکش هایی با رنگ متفاوت داشته باشید رنگ کاناپه اصلی را با رنگ دیوارها یکسان در نظر بگیرید تا اتاق نشیمن یا پذیرایی را بزرگتر نشان دهد. اگر دیوارهای سفید دارید به دنبال خرید کاناپه سفید نباشید و به انتخاب یک رنگ روشن بسنده کنید.

image ترفند های جالب برای بزرگ نشان دادن خانه های کوچک

استفاده از آینه ها

هنگام انتخاب تزئینات داخلی خانه آینه ها را از یاد نبرید. یک آینه بزرگ را نزدیک پنجره نصب کنید یا تعدادی آینه کوچک را کنار هم قرار دهید. بدین ترتیب ظاهر خانه متفاوت و فضای داخلی وسیع تر دیده می شود. برای اینکه سالن پذیرایی یا ناهارخوری شما بزرگتر به نظر بیاید بهتر است یک دیوار کامل را از بالا تا پایین با آینه بپوشانید. دیوار آینه پوش فضای این بخش از خانه را دو برابر نشان می دهد. البته برای انجام این کار باید از نصاب های حرفه ای کمک بگیرید تا آینه روی دیوار کاملا محکم قرار بگیرد.

اگر در خانه یک راهروی ورودی باریک دارید در چنین شرایطی به جای استفاده از قاب عکس توصیه می شود که از آینه ها استفاده کنید. می توانید برای تزئینات این بخش از خانه چند آینه یک اندازه و یک شکل به کار ببرید. البته یادتان باشد که بهتر است به دنبال آینه هایی با شکل زیبا، لبه های زاویه دار یا شکل های جالبی باشید که چهارگوش، مربع یا بیضی شکل هستند.

یک ایده دیگر این است که روی میزهای پذیرایی را به جای شیشه با آینه بپوشانید تا با انعکاس نور، فضا بزرگتر دیده شود.

image ترفند های جالب برای بزرگ نشان دادن خانه های کوچک

کفپوش های روشن

برای انتخاب پوشش کف خانه انتخاب های مختلفی مانند سرامیک، لمینیت، سنگ و … را پیش رو دارید. اگر میخواهید کف خانه شما مدرنتر باشد کفپوش های چوبی را انتخاب کنید. در صورتی که رنگ چوب های تیره را می پسندید یک فرش با زمینه روشن در مرکز اتاق پهن کنید. در مجموع اینجا هم انتخاب کفپوش های روشن قانونی برای بزرگتر نشان دادن اتاق هاست.

T A K F A R S

محصولات معتبر
محصولات معتبر