تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

ترفندی برای داشتن لبخندی جذاب با دندان های سفید

امروزه تقریبا تمامی موارد آزار دهنده که به درمان آسیب های دندان مرتبط هستند حل شده و با کمک روش های جدید دیگر نیازی نیست دهانتان برای مدت زیادی باز باشد. در موارد خاص نیز دندان پزشکان از بیهوشی کمک می گیرند.

شاید شما به میزان کافی به دندانپزشک مراجعه نمیکنید.

شاید مراجعه به دندانپزشک برای هر دو سال یکبار به نظر کافی برسد. در واقع برای اکثر افراد این موضوع کافی است؛ اما من به بزرگسالان پیشنهاد می کنم که هر ۹۰ روز به دندانپزشک مراجعه کنند. شاید به نظر این میزان زیاد به نظر برسد، اما آن باکتری که هنگام مراجعه به دندانپزشک توسط ما از بین میرود، ظرف مدت ۳ ماه مجددا تکثیر خودش را در دهان آغاز میکند. البته ممکن است هزینه این مراجعات مکرر برای شما زیاد به نظر برسد، اما بسیاری از افراد هزینه های مشابهی را برای رنگ زدن موها و موارد مشابه هزینه میکنند. پس برای زیبایی دندان ها نیز از این قاعده مستثنی نیست.

اگر تا زمان درد صبر کنید، دیگر خیلی دیر شده است.

بهتر است که بدانید بیشتر آسیب های دندان دارای درد نیستند. حفره های به وجود آمده بر روی دندان قبل از آنکه عمیق شوند، دردی را به همراه نخواهند داشت. این موضوع راجع به بیماری های لثه نیز صادق است و تا اینکه ناگهان درد دهان شما را فرا می گیرد و آن زمان لحظه ایست که تمام لثه شما را باکتری فرا گرفته است و یا لثه شما در آلودگی ها به دام افتاده است. نکته مهم اینجاست با مراجعه منظم به دندانپزشک شما از مشکلات خاموش آگاه می شوید و از بروز مشکلات بزرگتر پیشگیری کرده اید.

تکفارس آی آر

هیچ چیزی جانشین نخ دندان های قدیمی نمی شود.

ممکن است شما بتوانید از داروخانه ابزار فلزی تیز برای درآوردن تکه غذاهای گیر کرده تهیه کنید و از آن بهره ببرید. اما غذایی که در عمق دندان شما باقی مانده است را نمی توان با ابزارهای فلزی مورد حمله قرار داد، به اضافه اینکه در آن قسمت مقدار زیادی باکتری جا خشک کرده اند. مسواک می تواند ۵۰ درصد از غذای میان دندان های شما را جدا کند. باقی موضوع را باید به عهده نخ دندان بگذارید. مهم نیست که مسواک شما از چه تکنولوژی فوق العاده ای بهره می برد، شما همچنان به نخ دندان نیاز دارید.

ملاقات با دندانپزشک ممکن است جان شما را نجات دهد.

تحقیقات اخیر نشان می دهد که ریشه برخی از بیماری های لثه ای، می تواند مشکلات قلبی باشد. برخی باکتری هایی که منجر به بروز التهابات لثه می شوند، بر روی سرخرگ های قلب نیز تاثیر گذارند. دیدن دندانپزشک نه تنها دندان های شما را زیبا خواهد کرد و به شما یک لبخند زیبا خواهد بخشید، بلکه باعث می شود تا از سلامتی کلی خودتان نیز باخبر شوید.

دهان دروغ نمی گوید.

www.takfars.ir

به محض اینکه دهانتان را جلوی دندانپزشک باز میکنید، از روی حالت دندان ها و لثه، دندانپزشک می تواند تشخیص دهد که شما به چه میزان، مشروبات الکلی مصرف میکنید، چه مقدار چای و قهوه می نوشید و چقدر سیگار می کشید. در صورتی که استرس فراوانی دارید، بر اثر وارد کردن فشار زیاد بر روی دندان ها اثرات استرس در دهان شما مشخص خواهد شد. همچنین عوارض یک رژیم غذایی غلط و یا بیماری هایی مانند دیابت، به راحتی در دهان شما نمایان می شوند. دندانپزشک شما می تواند به راحتی با دیدن عوارض، شما را از خطر بیماری یا عادت های بدتان آگاه کند.

دندان سفید لزوما خوب نیست.

رنگ دندان چیزی نیست که در میان تمامی افراد یکسان باشد. اگر فردی دندان های بسیار سفیدی دارد، ممکن است آن رنگ سفید مناسب شما نباشد. همانند رنگ پوست، رنگ دندان های شما نیز از دیگران متفاوت است. اگر برخی افراد دندان های سفیدی دارند به این معنی نیست که دندان هایشان از شما سالم تر است.

-هر ۹۰ روز یکبار. من خودم از مسواک برقی استفاده می کنم و هر بار تنها سر آن را تعویض می کنم.

-من دهانم را با دهانشویه می شویم و سعی می کنم که هر چند وقت یکبار اینکار را برای مسواکم هم تکرار کنم. در صورتی که دهانشویه در دسترس نباشد آنها را با آب گرم شستشو می دهم.

-حقیقتا من زیاد پرهیز می کنم! با دندان هایم یخ نمیخورم، شکلات هم همینطور. از خوردن نوشابه و قهوه هم خبری نیست.

-شب ها محافظ ضد گاز گرفتن و جابجایی دندان را در دهانم می گذارم. فکر می کنم برای بیشتر افراد این موضوع مفید واقع شود. بدین ترتیب از آسیب دیدن دندان ها -در اثر فشارهای ناخودآگاه- هنگام خواب کاسته می شود.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر