ـ افزایش انرژی : افراد هرچه بیشتر راه بروند مسلما انرژی بیشتری در طول روز خواهند داشت.

ـ بهبود ترکیب بدن : راه رفتن ۱۲ مایل در هفته بطور قابل توجهی سبب کاهش سایز شکم ، کمر و باسن می شود.

ـ کاهش خطر ابتلا به سرطان پستان : بانوانی که بطور منظم در حدود ۱.۳۰ تا ۲ ساعت در هفته پیاده روی می کنند احتمال ابتلای آنها به سرطان سینه ۱۸% کمتر از بانوان کم تحرک است.

ـ کاهش فشار خون : فشار خون داوطلبان سالم اما کم تحرک با ۳۰ دقیقه پیاده روی در روز و سه روز در هفته بطور قابل توجهی کاهش یافته است.

ـ کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ : طبق مطالعه صورت گرفته در استرالیا افرادی که بیشتر راه می روند حساسیت به انسولین آنها بهتر از کسانی است که کمتر راه می روند.

ـ کاهش خطر مرگ زودرس : خطر مرگ و میر در میان افراد کم تحرک ۱.۵ برابر بیشتر از افرادی است که ۳۰ دقیقه در روز پیاده روی می کنند.

ـ بهبود کلسترول : مردانی که بطور منظم و با سرعت زیاد در مدت ۱۲ هفته پیاده روی کردند سطح کلسترول مناسبی نسبت به افراد کم تحرک داشته اند.


همچنین بخوانید: باز نشر : تک فارس
در صورتی که شما نسبت به محتوای این پست، حق کپی رایت دارید اطلاع دهید