تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

تاثیرات گوشت نخوردن بر روی کل سیستم بدن

۱- کاهش وزن

در مورد افرادی با قد و وزن متوسط و نرمال با کنار گذاشتن گوشت، میتوانند در طول یک سال، حدود ۵ کیلوگرم لاغر می شوند.

۱۵ پژوهش انجام شده در دانشکده پزشکی دانشگاه جورج واشنگتن که در نقاط مختلف جهان از جمله اروپا و آمریکا و بر روی رژیم های گیاهی صورت پذیرفت، این نتیجه بدست آمد که حتی بدون شمردن کالری های دریافتی و یا ورزش کردن، مصرف مواد گیاهی می تواند در کاهش وزن موثر باشد.

همچنین در مطالعه دیگری که بر روی راهبان پیرو بودیست انجام شد، مشخص گشت که بی اِم آی که شاخص وزن سلامت افراد است در میان این گروه گیاهخوار در سطح پایین تری قرار داشت.

۲- کاهش ابتلا به بیماری های قلبی

تکفارس آی آر

به دلیل کاهش میزان کلسترول و فشارخون در رژیم های غذایی بدون گوشت، خطر ابتلا به بیماری های قلبی نیز کاهش پیدا میکند.

۳- کاهش ابتلا به دیابت

در مطالعه ای نشان داده شد که افرادی که در تمام طول هفته گوشت مصرف میکنند تا ۲۷ درصد نسبت به گیاهخواران بشتر به دیابت مبتلا می شوند. همچنین در میان افرادی که از گوشت های فرآوری شده استفاده می کردند این میزان تا ۳۸ درصد افزایش پیدا کرده است.

۴- کاهش ابتلا به سرطان

مرکز بهداشت جهانی با بررسی گوشت های فرآوری شده ای همچون بیکن و سالامی، به این نتیجه دست یافتند که چنین گوشت هایی در معرض اشعه گاما قرار می گیرند و سرطان زا هستند. گوشت قرمز هم احتمالاً می تواند مواد سرطان زایی را در خود داشته باشد.

www.takfars.ir

۵- تغییر در باکتری های شکمی

در مطالعه انجام شده در دانشگاه سیتی در نیویورک این نتیجه بدست آمد که گیاهخواران گونه های مفید بیشتری از باکتری های شکمی را در مقایسه با گوشتخواران در درون سیستم گوارشی شان دارا هستند.

۶- داشتن احساس بهتر بعد از انجام تمرین های ورزشی

اگر بعد از انجام فعالیت های ورزشی احساس گرفتگی در عضلات خود را دارید ممکن است به دلیل تجمع اسیداوریک و اسید لاکتیک اضافه ای باشد که بر اثر مصرف بیش از اندازه گوشت در بدن تان جمع شده.

دکتر چیدی نگوابا مشاور انجمن سبک زندگی سلامت در میان جوامع اروپایی، در این مورد می گوید، این وضعیت ممکن است باعث ایجاد درد شود. همچنین این امکان وجود دارد که مراحل بهبود این اختلال طولانی تر باشد.

۷- داشتن حال عمومی بهتر

ریچارد برنسون میلیاردر با کنار گذاشتن گوشت، حال بهتری را نسبت به گذشته تجربه میکند. همچنین مت فرِیزر نوسینده وبلاگ No Meat Athlete در وبلاگ خود می نویسد از زمانی که به گیاهخواری روی آورد سریع تر می دود. وزنش نیز کاهش پیدا کرد و توانسته به کشف خوردنی هایی بپردازد که قبلا با آنها چندان آشنا نبود.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر