تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

تاثیرات جالب نوشیدن دمنوش گل محمدی بر سلامتی بدن

image تاثیرات جالب نوشیدن دمنوش گل محمدی بر سلامتی بدن

حضور این گیاه در اروپای غربی به جنگلهای صلیبی سالهای ۱۲۵۴ تا ۱۲۷۶ باز می گردد و Robert de Brie آنرا از شام به اروپا برد و به همین دلیل در اروپا گل محمدی را بنام رز دمشقی می شناسند. خواص ضدHIV، آرام بخش و خواب آورو ضد دیابت و ضدپیری را از دیگر قابلیت‌هایگل محمدی برشمرد. اسیدهای چرب اشباع نشده موجود در عصاره این گیاه به رشد دندریت­‌های عصبی کمک می‌کند.

خواص دارویی گل محمدی

خواص دارویی رز سال‌ها است که شناخته شده و مورد بهره برداری قرار می‌گیرد. رومیان باستان خاصیت دارویی برای رز قائل بودند و ابوعلی سینا که برای اولین بار از گل سرخ، گلاب گرفت از خواص درمانی آن بهره می‌برد. ساکنان اولیه آمریکای شمالی نیز برای تسکین سوزش سر معده و ناراحتی‌های معده چای دم شده با گلبرگ‌های رز می‌نوشیدند.

خواص کلی دمنوش گل محمدی :

تکفارس آی آر

چای گل محمدی در بهبود دردهای قاعدگی موثر است.

دمنوش گل سرخ موجب افزایش مقاومت بدن در برابر بیماری‌ها شده و ریه‌ها را تقویت می‌کند

گل سرخ منبع آنتی اکسیدان بوده و از خواص دمنوش گل سرخ می‌توان به خاصیت ضد سرطانی آن اشاره کرد.

دمنوش گل محمدی عوارض و نشانه‌های سرماخوردگی، آنفلوآنزا، زکام و گرفتگی‌های برونشی را از بدن دور می‌کند.

غرغره کردن دم کرده یا دمنوش گل محمدی گلو درد را برطرف می‌کند.

www.takfars.ir

دمنوش این گیاه بوی بد دهان را رفع می‌کند.

چای گل سرخ باعث تسکین دستگاه عصبی می شود.

دمنوش این گیاه برطرف کننده نفخ معده است.

دمنوش گل سرخ تب بر است.

تقویت کننده و برطرف کننده ناراحتی‌های ریه، کلیه و تپش شدید قلب است.

تاثیر دمنوش گل محمدی بر درد های زنانه

چای گل سرخ همچنین در بهبود دردهای قاعدگی موثر است. اگر شما نیز از سندرم پیش از قاعدگی رنج می برید حتماً این چای را در برنامه روزانه تان بگنجانید. به عقیده برخی متخصصان این گل همچنین در تنظیم قاعدگی نامنظم یا شدید موثر است. گفتنی است که گل محمدی برای افزایش میل ج.ن.س.ی نیز موثر عمل میکند.

دمنوش گل محمدی مناسب برای اختلالات تنفسی

چای گل محمدی برای مقابله با انواع مشکلات تنفسی ناشی از سرماخوردگی و آنفلوانزا مفید است. بنابراین توصیه می شود با فرا رسیدن روزهای سرد سال از این چای غافل نباشید.

دمنوش گل محمدی برای سم زدایی از بدن

تک فارس

مصرف منظم چای گل محمدی در گام اول به سم زدایی و پاکسازی بدن کمک میکند. چون روی کبد و صفرا تأثیر داشته و باعث تمیزی آن ها می شود. این نوشیدنی معطر ادرارآور است و به کنترل حالت احتباس آب در بدن کمک میکند. البته باید گفت که با یک گل بهار نمی شود. یعنی با نوشیدن یک فنجان چای گل محمدی نمی توانید از این خواص بی نظیر بهره مند شوید. باید این نوشیدنی را به صورت منظم و یک دوره درمانی میل کنید.

دمنوش گل محمدی منبع آنتی اکسیدان و ضد سرطان است

استفاده از آنتی اکسیدان ها را می توان یکی از اصلی ترین عوامل برای مقابله با ابتلا به سرطانبرشمرد. به همین سبب پزشکان دائما افراد را به مصرف مواد خوراکی حاوی آنتی اکسیدان توصیه میکنند. چای گل محمدی از جمله غنی ترین منابع آنتی آکسیدان است. وجود کاتچین در این چای می تواند عاملی بسیار مفید در مقابله با سرطان باشد.

آنتی اکسیدان ها از بدن در برابر اثرات مضر رادیکال های آزاد محافظت کرده و به این ترتیب از بروز سرطان ها پیشگیری میکند. ترکیبات آنتی اکسیدانی نه تنها از آسیب های رادیکال های آزاد جلوگیری میکنند بلکه بدون آسیب رساندن به سلول های سالم اطراف، باعث نابودی سلول های سرطانی می شود. در واقع این گل باعث بهبود سلامت درون و بیرون بدن و حفظ جوانی آن می شود.

خاصیت تب بر بودن گل محمدی

اگر تب دارید می توانید به این چای اعتماد کنید. چای گل محمدی باعث کاهش دمای بدن شده و تب را کاهش می دهد. این چای برای پاکسازی بدن و کاهش التهاب و همچنین برطرف کردن ضایعات پوستی نیز موثر است. نتایج بررسی ها نشان می دهد که گل سرخ از تشدید عفونت جلوگیری میکند.

گل محمدی یک آرام بخش طبیعی

اصلی ترین خاصیتی را که درباره خواص چای گل محمدی می شناسیم خواصیت آرام بخش بودن این دمنوش است. نوشیدن چای گل محمدی تاثیر بسیار شگفت انگیزی بر اعصاب انسان دارد. نوشیدن دمنوش گل محمدی می تواند خستگی یک روز کاری را بطور کلی از تن شما بیرون کند و شما با انرژی دوچندان ساعاتی خوش را در کنار خانواده بگذرانید. همچنین این نوشیدنی توانایی از بین بردن خستگی و بی خوابی را نیز در خود جای داده است.

شربت گل محمدی

۳۰ تا ۴۰ گرم گلبرگ خشک را به مدت یک روز در نیم لیتر آب جوش دم کرده و سپس صاف کنید ۵۰ گرم شکر به آن اضافه کنید و دوباره بپزید تا مایع غلیظی فراهم شود. از این شربت به عنوان آرام‌بخش، پیش از هر غذا یک قاشق غذاخوری میل کنید. این شربت ضدافسردگی و تقویت کننده‌ی قوای ج.ن.س.ی است.

T A K F A R S

عسل و گل محمدی

۶۰ گرم از گلبرگ آن را یک روز کامل در یک قوری آب جوش دم کنید. بعد از صاف کردن ۱۰۰ گرم عسل به ‌آن اضافه کنید. روی حرارت ملایم بگذارید تا مایع غلیظی به دست آید.

این مایع برای مراقبت از دندان و التهابات لثه بسیار مفید است و به عنوان خلط آور، ضد عفونت‌های تنفسی به صورت غرغره به کار می‌رود.

سایر خواص گل محمدی

غرغره‌ی دمنوش گل محمدی برای درمان زخم‌های دهان، لثه و تورم لوزه‌ها مفید است.

دمنوش گل سرخ تاثیر بسزایی در تقویت سیستم ایمنی بدن دارد.

دمنوش نهنج گل سرخ مانع از سرطانی شدن سلول‌ها می‌شود.

از دمنوش این گیاه در کاهش تب استفاده می‌شود.

دمنوش نهنج گل محمدی در تسکین خستگی چشم‌ها نیز موثر است.

مضرات گل محمدی

تک فارس www.takfars.ir

زیاده‌روی در آن باعث ضعف قوای ج.ن.س.ی می‌شود.

طرز تهیه دمنوش

یک قاشق غذاخوری گل محمدی را به همراه یک قاشق غداخوری چای سیاه یا چای سبز در یک قوری به همراه آب در دمای ۸۰ درجه ریخته به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه دم کنید.

چای یا دمنوش گل محمدی را می‌توانید همراه با عسل میل کنید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر