تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

بهترین گیاهان دارویی برای برطرف کردن مشکلات پوستی

استفاده از بعضی از گیاهان دارویی، میوه ها و سبزیجات از راههای مختلف به دلیل تسریع جریان خون، کلاژن سازی و و ایجاد حجم دهندگی در سطح پوست، می تواند در رفع مشکلات تیرگی پوست بسیار موثر باشد.

این پژوهشگر طب سنتی تصریح کرد: یکی از بهترین گیاهان دارویی برای رفع تیرگی پوست، گل راعی (علف چای) است که استفاده از این گیاه خاصیت التیام بخشی دارد، همچنین تاثیر معجزه آسایی برای درمان مشکلات پوستی مانند کبودی، آفتاب سوختگی، سرمازدگی و سوختگی‌های سطحی دارد.

عظمایی ابراز داشت: مصرف عصاره برگ زیتون سرشار از ویتامین ث و آنتی اکسیدان بوده و تاثیر چشمگیری در حفظ لطافت پوست دارد.

وی با تاکید بر مفید بودن روغن گل مغربی بیان کرد: استفاده از روغن این گیاه به عنوان یک منبع غنی از ویتامین ب، با خاصیت ضد التهابی و التیام بخشی در ایجاد شادابی پوست بسیار موثر است.

این پژوهشگر طب سنتی با بیان اینکه استفاده از روغن بابونه یکی از بهترین راه‌های جوانسازی پوست است، اظهار کرد: استفاده از روغن گیاه بابونه به دلیل از بین بردن ترک پوستی، شقاق و خاصیت ترمیم کنندگی و ضد حساسیتی آن به عنوان یک کورتون گیاهی استفاده می شود.

تکفارس آی آر

عظمایی افزود: مصرف ژل گیاه آلوئه‌ورا به صورت ماسک ۱۰ الی ۱۵ دقیقه بر روی پوست به ایجاد کلاژن کمک میکند که بهترین زمان استفاده از آن، شب ها و به دور از تابش نور است.

وی تصریح کرد: مصرف این ژل گیاهی در روز و قرارگرفتن در معرض نور خورشید موجب باز شدن منافذ، آبرسانی سریع پوست، ترمیم، از بین بردن التهابات و شادابی پوست می شود.

این پژوهشگر طب سنتی در مورد میوه هایی که به جوانسازی پوست کمک میکنند، گفت: مصرف میوه هایی مانند به، سیب، لیمو ترش، آناناس، شلیل و لیمو شیرین به دلیل حجم بالای پروتئین موجود و استفاده از سبزیجاتی نظیر کاهو به روند پاکسازی خون و شفافیت پوست کمک بسیاری میکنند.

وی درباره استفاده از ماسک های خانگی با مواد در دسترس اظهار داشت: استفاده از روغن تخم کتان بر روی پوست به دلیل وجود حجم زیاد پروتئین و ویتامین ب، همچنین داشتن رطوبت بالا در ایجاد کلاژن، خاصیت ترمیمی داشته و در رفع مشکل پوستی اگزما بسیار مفید است.

عظمایی یادآور شد: بهترین روش مصرف این گیاهان دارویی به صورت روغن است و توصیه می شود تا قبل از مصرف آنها، صورت را با صابون های لایه بردار بشویند و سپس بر روی پوست بمالند و همچنین به منظور اثرگذاری بیشتر توجه زیادی به تهیه محصول مرغوب داشته و در حد امکان از عطاری های معتبر خریداری کنند.

www.takfars.ir

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر